کوییک R 1397-1399

کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
سایپا یدک
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
419,034,000 (تومان)
قیمت بازار
492,000,000 (تومان)
این دو خودرو در نمای ظاهری، داخل کابین و فنی تفاوت های اندکی دارند که در مقاله به آنها اشاره شده است.
این هاچبک کوچک مجهز به یک پیشرانه 4 سیلندر 8 سوپاپ با قدرت 87 اسب بخار و گیربکس دستی 5 سرعته است. شتاب صفر تا صد آن 13.6 ثانیه مصرف سوخت ترکیبی آن 7.14 لیتر است.
مشخصات فنی کوییک R
160 KM/H
حداکثر سرعت
13.6 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
هاچ بک
حجم موتور
1503 سی سی
نوع موتور
بنزین سوز
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
دنده دستی
مصرف سوخت ترکیبی
7.14 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلB Segment
وزن1065 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو185/65R14
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب185/65R14
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها8
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)87 اسب بخار در 5300 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)57.8 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک41 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
روغن مناسب برای خودرو10w40 SL
روغن مناسب برای خودرو 210w40 SJ
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)5
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزسیستم ترمز ABS + EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبکاسه ای
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمیل پیچشی
کمک فنرهای جلوروغنی خلائی
کمک فنرهای عقبروغنی خلائی
نوع سیستم فرمانسیستم کمکی هیدرولیک
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)13.6 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
امکانات رفاهی کوییک R
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )2 عدد ، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کمکی ترمز BAS
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت (Immoblizer)، سیستم هشدار نبستن کمربند راننده (SBR)، سیستم هشدار سرقت با بوق خودرو (VAS)، طراحی شده بر مبنای محافظت از عابر پیاده، سیستم ورود به خودرو بدون سوییچ، سیستم استارت دکمه ای
سیستم فرمان و هدایت پذیریبرقی
نوع غربیلک3 شاخه، دارای کلید های کنترل سیستم صوتی
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
سیستم صوتی و تصویریمجهز به رادیو + CD Player + USB، مجهز به ۴ بلندگو در جلو و عقب،
سیستمهای مولتی مدیانمایشگر لمسی ۷ اینچی+رادیو+USB، مجهز به مسیریاب (Navigation)، مجهز به Bluetooth و دوربین دید عقب
سیستم صندلیهای جلوتنظیم دستی، کمربند ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی های چرم مصنوعی، کف پایی چرم
سیستم صندلیهای عقبصندلی های عقب با قابلیت تاشو، صندلی عقب مجهز به نگهدارنده صندلی كودک (Iso-Fix)
سیستم آیینه هاآینه های جانبی با قابلیت تنظیم برقی
سیستم شیشه هاشیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، دارای برف پاک کن عقب - شیشه های دودی، گرمکن شیشه عقب
سیستم های سقففلزی - رنگ متمایز - دارای روف رک
سیستم روشنایی جلوچراغهای جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، چراغ مه شکن جلو، چراغهای روشنایی در روز (DRL)، چراغ های همراهی تا درب منزل
سیستم روشنایی عقبدارای مه شکن
سنسورهای پیش فعالبازکردن قفل صندوق عقب با ریموت کنترل
سیستم های کمک رانندگیکامپیوتر سفری، نمایش دمای محیط بیرون

کوییک r دومین تیپ از خانواده کوییک است که برای اولین بار در سال 1398 معرفی شد. 

 

مزایا قیمت مناسب - هزینه نگهداری پایین - حساس نبودن به کیفیت بنزین
معایب ایمنی پایین - امکانات رفاهی متوسط - کیفیت مونتاژ و متریال ضعیف

 

این هاچیک دورنگ در اصل نسخه‌ای اسپرت از کوییک معمولی است که سایپا برای رقابت با پژو 206 تیپ 2 و همچنین کشاندن جوانان به سمت خود آن را عرضه کرد و از خودروی هاچبک سیتروئن c3 الهام گرفته است، اما این کجا و آن کجا !

کوییک دو رنگ و سیتروئن c3.webp

 

از قطعات و اجزایی که در این خودرو با رنگی متفاوت از رنگ بدنه طراحی شده می توان به سقف دورنگ، دیفیوزر جلو، فریم مه شکن های جلو، قاب آینه های جانبی دورنگ و دیفیوزر عقب اشاره کرد. به غیر از موارد ذکر شده این هاچبک جوان پسند سایپا تفاوت ظاهری دیگری با تیپ قبلی خود یعنی کوییک معمولی ندارد.

 

کوییک r تفاوت کوییک معمولی و.webp

 

کوییک آر با گیربکس معمولی در بخش کابین و داشبورد نیز تفاوت زیادی با برخی از سایر تیپ های کوییک خصوصا تیپ معمولی کوییک ندارد. تنها ادوات داخلی و داشبورد خودرو مانند ظاهر بیرونی آن به صورت دو رنگ در آمده است که چندان حس جالب و جذابی را ندارد.

 

قسمت دور ساعت دیجیتال و دریچه های تهویه مطبوع خودرو، اطراف سیستم پخش و سیستم تهویه مطبوع، دستگیره درب ها، کمربندهای ایمنی، قسمتی از رودری و دستگیره درب ها به صورت دو رنگ طراحی شده‌اند.

 

داخل اتاق کوییک r.webp

 

لازم به ذکر است که سایپا نسخه ای از این هاچبک کوچک را با نام کوییک R پلاس به بازار عرضه می کرد که در بخش کابین آن علاوه بر دو رنگ شدن قطعات ذکر شده، یک صفحه نمایش نسبتا بزرگ و همچنین فرمان D کات با طراحی جدید به همراه کلید های کنترلی به آن اضافه شده بود.

 

داشبرد کوییک آر و کوییک آر پلاس.webp

 

مشخصات فنی کوییک r، هاچبک اقتصادی سایپا

 

در بخش فنی ارتقایی نسبت به تیپ پایه این خودروی ارزان و اقتصادی سایپا یعنی کوییک دنده‌ای و ساینا صورت نگرفته است. 

 

خودرو قدرت موتور (اسب بخار) مصرف سوخت (ترکیبی-لیتر) شتاب صفر تا صد (ثانیه)
کوییک آر  87  7.14  13.6 
ساینا 87 7 12.8
تیبا 80 7.1 13.5
پژو 206 تیپ 2 75 5 14.1

 

 

کوییک آر (saipa quick r) مجهز به پیشرانه معروف M15 است که این پیشرانه 4 سیلندر توانایی تولید 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور را داراست. خودرو کوییک آر دنده ای با رنگبندی های متنوع به متقاضیان عرضه می‌شود.

 

انواع رنگ های کوییک R.webp

 

جعبه دنده این خودرو نیز از نوع 5 سرعته دستی است. برای اطلاع دقیق از مشخصات فنی و معرفی کامل می توانید به صفحه انواع مدلهای کوییک مراجعه کنید.

 

 

قیمت کوییک آر، هاچبک جوان پسند سایپا

 

این هاچبک دورنگ در خردادماه 1401 قیمتی حدود 178 میلیون تومان را در کارخانه و 221 میلیون تومان را در بازار آزاد دارد.

همچنین نسخه های کارکرده این خودرو با مدل های 1398 تا 1401 از 160 الی 210 در بازار دست دوم ها قیمت دارند. برای مشاهده قیمت روز انواع کوییک کلیک کنید.

 

تفاوت کوییک r و s چیست؟

 

بخش کوییک r کوییک s
نمای ظاهری  به صورت دو رنگ عرضه میشه نمای جلو فیس لیفت شده و جلو پنجره و سپر تغییر کرده
کابین با قطعات دکوراتیو دو رنگ عرضه میشود استفاده از غربیلک فرمان دی کات و تغییر پشت آمپر
فنی دریچه گاز سیمی دریچه گاز برقی