اس دبلیو ام G01 1398-1403

SWMKMC
کشور
چین چین
کارخانه سازنده
---
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
نامشخص
قیمت بازار
نامشخص
مشخصات فنی اس دبلیو ام G01
180 KM/H
حداکثر سرعت
ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1498 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در 100 کیلومتر لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
ابعاد4610x1855x1725
وزن1620 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو225/R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب225/60R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)155 اسب بخار در 5800 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)220 نیوتن متر در 2000 - 4200 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)103.4 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک54 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمز4 چرخ دیسکی ضد لغزش ABS
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی خنک شونده
سیستم تعلیق و فرمان
نوع سیستم تعلیقمستقل
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبفنری با پنج نقطه اتصال
کمک فنرهای جلوروغنی
کمک فنرهای عقبروغنی
نوع سیستم فرمانبرقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت180 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
امکانات رفاهی اس دبلیو ام G01
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )مجموعا 6 عدد؛ راننده، سرنشین، جانبی، پرده ای
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضد قفل ABS، سیستم تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، ترمز کمکی
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید Keyless
نوع غربیلکفرمان تلسکوپی با روکش برقی غربیلک، دارای کلید های کنترل سیستم مولتی مدیا
سیستمهای تهویه مطبوعاتوماتیک، دارای دریچه سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی Hi-Fi با 9 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیاصفحه نمایش 10 اینچی، بلوتوث، شارژر بی سیم موبایل، درگاه USB برای ردیف جلو و عقب
سیستم صندلیهای جلوروکش چرمی صندلی ها، صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 6 جهت دارای سردکن و گرمکن، جالیوانی ردیف جلو مجهز به گرمکن و سرد کن
سیستم صندلیهای عقبقابلیت نصب صندلی کودک ISOFIX، ردیف صندلی تاشو
سیستم آیینه هاآیینه های جانبی با تنظیم و تاشوی برقی، گرمکن آیینه های جانبی
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب برقی، دارای پاور ویندوز
سیستم های سقفسقف پاناروما
سیستم روشنایی جلوچراغ های جلو LED، دارای چراغ روز Daylight، سنسور نور، چراغ نقطه کور (Cornering Light)، چراغ بدرقه
سنسورهای پیش فعالفلاشر اتوماتیک در کاهش شدید سرعت، هشدار باز بودن درب ها، اخطار تمام شدن لنت ترمز و باز بودن درب ها و آزاد نبودن ترمز دستی و فراموشی کلید، قفل خودکار درب ها، سیستم کنترل فشار باد تایر ها، سیستم ضبط اطلاعات رانندگی
سیستم های کمک رانندگیترمز پارک برقی ESP، حالت اسپرت رانندگی، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HAC، دوربین دید عقب، دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، سیستم اخطار تصادف از جلو، رادار بین خطوط، کروز کنترل
8 دقیقه


SWM G01 یک خودروی کراس اور دو رگه چینی – ایتالیایی است که توسط شرکت سیف خودرو در دو تیپ ساده و مجهز به کیت بدنه به بازار ایران عرضه شد. تیپ G01 از نظر طراحی ظاهری تفاوت هایی با تیپ G01 F این خودرو دارد.

 

طراحی ظاهری

در نمای جلوی SWM G01 چراغ های اصلی طرحی خشن و تهاجمی دارند. جلوپنجره این خودرو به صورت شش ضلعی و بزرگ طراحی شده و با خطوط افقی کروم شکل گرفته است. همچنین این خطوط کرومی تا زیر چراغ های اصلی کشیده شده‌اند. کاپوت از خطوط برجسته زیادی تشکیل شده و تلاش شده نمای جلوی خودرو ظاهری پرقدرت و با ابهت داشته باشد.سپر SWM G01 از دو بخش همرنگ بدنه و مشکی رنگ تشکیل شده و میزبان دو هواکش بزرگ بدون چراغ های مه شکن است.

 

نمای جلو و عقب اس دبلیو ام جی 01.jpeg

 

در نمای جانبی G01 خطوط برجسته مختلفی را شاهد هستیم که هماهنگ با دیگر بخش های خودرو شروع شده و تا روی دستگیره درب عقب کشیده شده است. خط دیگری نیز از بالای دستگیره درب عقب تا انتهای چراغ عقب کشیده شده است. همچنین پایین درب ها نیز یک خط رکاب نسبتا حجیم قرار گرفته است. آینه های جانبی این خودروی کراس اور به صورت دو رنگ و متصل به لچکی شیشه جلو طراحی شده است. دور تا دور شیشه های جانبی خودرو نیز یک خط کروم قرار گرفته است. هر دو گلگیر جلو و عقب نیز کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده که ظاهر خودرو را عضلانی تر کرده‌اند. رینگ های خودرو 18 اینچی هستند و از طراحی بروز و مناسبی بهره می برند.

 

نمای کناری SWM G01.jpg

 

به نمای عقب SWM G01 که می رسیم مانند دیگر بخش های خودرو ظاهر جسورانه‌ای را می بینیم، ضمن اینکه طراحی عقب خصوصا در بخش چراغ های اصلی ما را به یاد هیوندای سانتافه می اندازد. چراغ های عقب به صورت چند ضلعی با خطوط تند و تیز طراحی شده که توسط یک خط کروم به یکدیگر متصل شده‌اند. درب صندوق این خودرو در بالاترین بخش خود میزبان یک باله نسبتا بزرگ به همراه چراغ سوم ترمز می باشد. همچنین زیر شیشه عقب، درب صندوق کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده است. سپر عقب خودرو میزبان یک دیفیوزر ساده مشکی رنگ است و دو خروجی چهارضلعی اگزوز در دو طرف آن قرار گرفته که خوشبختانه واقعی هستند. در قسمت میانی سپر نیز چراغ های مه شکن و دنده عقب به صورت کشیده و نازک قرار دارند.

 

بررسی کابین

در بخش کابین تفاوتی میان دو تیپ خودروی SWM وجود ندارد و تنها تفاوت میان این دو خودرو در جنس و متریال برخی از قطعات دکوراتیو خلاصه می شود که در این تیپ این قطعات از جنس پلاستیک با کیفیت بدون طرح خاصی هستند. کابین خودرو همانطور که در صفحه مدل این خودرو اشاره شد طراحی بروز و قابل قبولی دارد.G01 از نظر امکانات رفاهی خودرویی در سطح نسبتا بالاست و به امکاناتی نظیر چراغ‌های جلو ال ای دی، دی‌لایت، آینه‌های تاشونده بغل با تنظیمات برقی و گرمکن، چراغ راهنما با حالت متحرک، سینی محافظ موتور، تودوزی چرمی، روکش چرمی فرمان با دکمه‌های کنترلی، سقف پانورامیک، سیستم تشخیص مانع، تهویه اتوماتیک به علاوه دریچه برای صندلی‌های ردیف عقب، صندلی راننده مجهز به گرمکن و سردکن و تنظیمات برقی شش جهته، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم ضبط اطلاعات رانندگی، جا لیوانی مجهز به گرمکن و سردکن، کروز کنترل هوشمند، کنترل توقف در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای عقب و جلو، رادارهای نقطه کور، تغییر مسیر و هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، ABS و EBD، فرمان حساس به سرعت، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، دوربین‌های عقب و ۳۶۰ درجه و جانبی، بلوتوث، USB و شش عدد کیسه هوا مجهز شده است.

 

داخل کابین SWM G01.jpeg

 

عکس اس دلیو ام جی 01.jpeg

 

بررسی مشخصات فنی 

SWM G01 و SWM G01F در بخش مشخصات فنی کاملا مشابه به یکدیگر هستند. این خودروها از یک پیشرانه 4 سیلندر 1/5 لیتری توربو شارژ بهره می برند. این پیشرانه توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب 0 تا 100 این کراس اور چینی حدود 12/7 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 9/6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک می باشد. این جعبه دنده با اینکه تعویض دنده های سریعی ندارد اما از نظر رانندگی بسیار آرام و کم استهلاک تر از جعبه دنده های دوکلاچه است و از طرفی تنبلی و یکنواختی جعبه دنده های CVT را نیز ندارد. سیستم تعلیق SWM G01 در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع مولتی لینک می باشد که عملکردی در سطح دیگر رقبایش دارد. 

 

بررسی قیمت، بازار و رقبا

کراس اور SWM G01 از نظر ظاهری خودرویی جذاب و تهاجمی است که در نگاه اول نظر بیننده را جلب خواهد کرد. در کنار طراحی قابل قبول، فضای کابین نسبتا مناسب و راحت و امکانات رفاهی متعدد از ویژگی های این خودرو محسوب می شوند. از طرفی این خودرو نکات منفی مانند نتایج ایمنی ضعیف، بازار دست دوم ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب را با خود به همراه دارد. رقبای این خودرو در بازار کشور خودروهایی نظیر جک S5، چری تیگو 7 و هایما S7 توربو هستند که از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم اوضاع بسیار بهتری نسبت به SWM G01 دارند و از این نظر برگ برنده دست رقبای این کراس اور می باشد. اگر سیف خودرو شرایط بهتری را برای این خودرو فراهم می کرد و مردم از شرایط و خدمات پس از فروش این خودرو اطمینان کامل را حاصل می کردند SWM G01 نیز می توانست حرفی برای گفتن در بازار ایران داشته باشد. همچنین قیمت روز این خودرو در صفحه قیمت SWM G01 قابل مشاهده است. 

خودروهای هم‌رده