SWM G01 یک خودروی کراس اور دو رگه چینی – ایتالیایی است که توسط شرکت سیف خودرو در دو تیپ ساده و مجهز به کیت بدنه به بازار ایران عرضه شد. تیپ G01 از نظر طراحی ظاهری تفاوت هایی با تیپ G01 F این خودرو دارد.
طراحی ظاهری
در نمای جلوی SWM G01 چراغ های اصلی طرحی خشن و تهاجمی دارند. جلوپنجره این خودرو به صورت شش ضلعی و بزرگ طراحی شده و با خطوط افقی کروم شکل گرفته است. همچنین این خطوط کرومی تا زیر چراغ های اصلی کشیده شدهاند. کاپوت از خطوط برجسته زیادی تشکیل شده و تلاش شده نمای جلوی خودرو ظاهری پرقدرت و با ابهت داشته باشد.سپر SWM G01 از دو بخش همرنگ بدنه و مشکی رنگ تشکیل شده و میزبان دو هواکش بزرگ بدون چراغ های مه شکن است.
در نمای جانبی G01 خطوط برجسته مختلفی را شاهد هستیم که هماهنگ با دیگر بخش های خودرو شروع شده و تا روی دستگیره درب عقب کشیده شده است. خط دیگری نیز از بالای دستگیره درب عقب تا انتهای چراغ عقب کشیده شده است. همچنین پایین درب ها نیز یک خط رکاب نسبتا حجیم قرار گرفته است. آینه های جانبی این خودروی کراس اور به صورت دو رنگ و متصل به لچکی شیشه جلو طراحی شده است. دور تا دور شیشه های جانبی خودرو نیز یک خط کروم قرار گرفته است. هر دو گلگیر جلو و عقب نیز کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده که ظاهر خودرو را عضلانی تر کردهاند. رینگ های خودرو 18 اینچی هستند و از طراحی بروز و مناسبی بهره می برند.
به نمای عقب SWM G01 که می رسیم مانند دیگر بخش های خودرو ظاهر جسورانهای را می بینیم، ضمن اینکه طراحی عقب خصوصا در بخش چراغ های اصلی ما را به یاد هیوندای سانتافه می اندازد. چراغ های عقب به صورت چند ضلعی با خطوط تند و تیز طراحی شده که توسط یک خط کروم به یکدیگر متصل شدهاند. درب صندوق این خودرو در بالاترین بخش خود میزبان یک باله نسبتا بزرگ به همراه چراغ سوم ترمز می باشد. همچنین زیر شیشه عقب، درب صندوق کمی بیرون زده از بدنه طراحی شده است. سپر عقب خودرو میزبان یک دیفیوزر ساده مشکی رنگ است و دو خروجی چهارضلعی اگزوز در دو طرف آن قرار گرفته که خوشبختانه واقعی هستند. در قسمت میانی سپر نیز چراغ های مه شکن و دنده عقب به صورت کشیده و نازک قرار دارند.
بررسی کابین
در بخش کابین تفاوتی میان دو تیپ خودروی SWM وجود ندارد و تنها تفاوت میان این دو خودرو در جنس و متریال برخی از قطعات دکوراتیو خلاصه می شود که در این تیپ این قطعات از جنس پلاستیک با کیفیت بدون طرح خاصی هستند. کابین خودرو همانطور که در صفحه مدل این خودرو اشاره شد طراحی بروز و قابل قبولی دارد.G01 از نظر امکانات رفاهی خودرویی در سطح نسبتا بالاست و به امکاناتی نظیر چراغهای جلو ال ای دی، دیلایت، آینههای تاشونده بغل با تنظیمات برقی و گرمکن، چراغ راهنما با حالت متحرک، سینی محافظ موتور، تودوزی چرمی، روکش چرمی فرمان با دکمههای کنترلی، سقف پانورامیک، سیستم تشخیص مانع، تهویه اتوماتیک به علاوه دریچه برای صندلیهای ردیف عقب، صندلی راننده مجهز به گرمکن و سردکن و تنظیمات برقی شش جهته، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمهای، سیستم ضبط اطلاعات رانندگی، جا لیوانی مجهز به گرمکن و سردکن، کروز کنترل هوشمند، کنترل توقف در سربالایی، کنترل کشش و پایداری، سنسورهای عقب و جلو، رادارهای نقطه کور، تغییر مسیر و هشدار تصادف از جلو، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، ABS و EBD، فرمان حساس به سرعت، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، سیستم صوتی با 9 اسپیکر، دوربینهای عقب و ۳۶۰ درجه و جانبی، بلوتوث، USB و شش عدد کیسه هوا مجهز شده است.
بررسی مشخصات فنی
SWM G01 و SWM G01F در بخش مشخصات فنی کاملا مشابه به یکدیگر هستند. این خودروها از یک پیشرانه 4 سیلندر 1/5 لیتری توربو شارژ بهره می برند. این پیشرانه توانایی تولید 155 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب 0 تا 100 این کراس اور چینی حدود 12/7 ثانیه و مصرف سوخت ترکیبی آن 9/6 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است. وظیفه انتقال قدرت پیشرانه به چرخ های جلوی خودرو بر عهده یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک می باشد. این جعبه دنده با اینکه تعویض دنده های سریعی ندارد اما از نظر رانندگی بسیار آرام و کم استهلاک تر از جعبه دنده های دوکلاچه است و از طرفی تنبلی و یکنواختی جعبه دنده های CVT را نیز ندارد. سیستم تعلیق SWM G01 در چرخ های جلو از نوع مک فرسون و در چرخ های عقب از نوع مولتی لینک می باشد که عملکردی در سطح دیگر رقبایش دارد.
بررسی قیمت، بازار و رقبا
کراس اور SWM G01 از نظر ظاهری خودرویی جذاب و تهاجمی است که در نگاه اول نظر بیننده را جلب خواهد کرد. در کنار طراحی قابل قبول، فضای کابین نسبتا مناسب و راحت و امکانات رفاهی متعدد از ویژگی های این خودرو محسوب می شوند. از طرفی این خودرو نکات منفی مانند نتایج ایمنی ضعیف، بازار دست دوم ضعیف و خدمات پس از فروش نامناسب را با خود به همراه دارد. رقبای این خودرو در بازار کشور خودروهایی نظیر جک S5، چری تیگو 7 و هایما S7 توربو هستند که از نظر خدمات پس از فروش و بازار دست دوم اوضاع بسیار بهتری نسبت به SWM G01 دارند و از این نظر برگ برنده دست رقبای این کراس اور می باشد. اگر سیف خودرو شرایط بهتری را برای این خودرو فراهم می کرد و مردم از شرایط و خدمات پس از فروش این خودرو اطمینان کامل را حاصل می کردند SWM G01 نیز می توانست حرفی برای گفتن در بازار ایران داشته باشد. همچنین قیمت روز این خودرو در صفحه قیمت SWM G01 قابل مشاهده است.
آدم عاقل سانتافه و اسپرتیجو ول نمیکنه بره سراغ این ماشین
Swm g01 قیمت الان تو بازار چنده؟
سلام برای من جای سواله فیدلیتی و دیگینتی از ۶۰۰میلیون به بالای ۱میلیارد قیمتشون صعود کرد و این خودرو با این امکانات و آپشن هر روز داره پایین میاد و یک جلو پنجره پلاستیکی نمی تونه تولید کنه من یدونه خریدم ۱۵هزارتا کار کرده بدون خط و خش میفروشم چون سیف خودرو نتونسته رضایت مشتری را جلب کنه منم اشتباه کردم که خریدمش.