کی ام سی K7

کشور
ایران ایران
شرکت خدمات دهنده
کرمان موتور
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
توقف تولید
قیمت بازار
1,700,000,000 (تومان)
مزایای کی ام سی K7
  • سواری قابل قبول
  • کابین جادار
  • امکانات رفاهی مناسب
معایب کی ام سی K7
  • جعبه دنده قدیمی
  • مصرف سوخت بالا
  • عملکرد ناهماهنگ موتور و گیربکس
مشخصات فنی کی ام سی K7
160 KM/H
حداکثر سرعت
11.5 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
کراس اور
حجم موتور
1499 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
اتوماتیک دو کلاچه
مصرف سوخت ترکیبی
9.5 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
ابعاد4776X1900X1760
وزن1735 کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو235/60R18
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب235/60R18
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش مستقیم سوخت GDI
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)161 اسب بخار در 5500 دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)251 نیوتن متر در 1500 الی 4500 دور بر دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)107.4 اسب بخار بر لیتر اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک64 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
تعداد دنده (جلو)6
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمستقل چندبازویی
کمک فنرهای جلوروغنی
کمک فنرهای عقبروغنی
نوع سیستم فرمانبرقی (EPS)
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت160 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)11.5 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 5
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
امکانات رفاهی کی ام سی K7
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )راننده، سرنشین جلو، جانبی
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم ترمز ضدقفل (ABS)، توزیع نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی (HSA)، کنترل خودرو در سرپایینی (HDC)، سیستم نیروی کمکی ترمز (BAS)، ترمز کمکی (BAS)، کنترل هرزگردی (TCS)
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، سیستم ورود و روشن کردن خودرو بدون کلید (Keyless)
نوع غربیلککلید های کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، قابلیت تنظیم ارتفاع غربیلک
سیستمهای تهویه مطبوعسیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، فیلتر تصفیه کننده هوای کابین، دارای دریچه تهویه برای سرنشیان عقب
سیستم صوتی و تصویریسیستم صوتی با قابلیت پشتیبانی از MP5 و بلوتوث، دارای نمایشگر 12.3 اینچی، سیستم صوتی با برند تجاری Infinity، دارای 10 بلندگو
سیستمهای مولتی مدیاپشت آمپر تمام دیجیتال 12.2 اینچی، قابلیت اتصال Ipod، دارای GPS
سیستم صندلیهای جلودارای روکش چرمی، تنظیم برقی صندلی راننده در 6 جهت و کمک راننده در 4 جهت، مموری صندلی راننده، ماساژور صندلی راننده،دارای کنسول میانی، خروجی 5 ولتی برق USB، دارای گرمکن و سردکن
سیستم صندلیهای عقبدارای روکش چرمی، تنظیم زاویه پشتی صندلی های ردیف دوم، صندلی های تا شونده، دارای کنسول میانی، خروجی 5 ولتی برق USB، پرده کشویی صندوق عقب
سیستم آیینه هاتنظیم آیینه های جانبی برقی با تاشوی برقی، گرمکن آیینه های جانبی، دارای چراغ راهنما، آیینه وسط الکتروکرمیک
سیستم شیشه هاشیشه های جلو و عقب دارای پاور ویندوز، آنتی ترپ (تشخیص مانع در حین بسته شدن شیشه)، دارای برفپاککن شیشه عقب
سیستم های سقفسقف شیشه ای (پانوراما)، دارای ریل سقف، آنتن کوسه ای
سیستم روشنایی جلوروشن خاموش شدن چراغ ها به صورت اتوماتیک (Autolight)، چراغ های مشایعت کننده تا درب منزل، چراغ روز (Daylight)، چراغ های جلو LED
سیستم روشنایی عقبچراغ های عقب LED
سنسورهای پیش فعالسیستم پایش باد تایر ها (TPMS)، کامپیوتر سفر، سنسور باز شدن درب صندوق با پا
سیستم های کمک رانندگیسنسور پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، اتوهلد، کروز کنترل

کی ام سی K7، یک خودروی کراس متوسط محصول شرکت JAC کشور چین است که در بازار های جهانی با نام جک S7 و یا Jiayue X7 شناخته می شود. در ایران اما شرکت کرمان موتور که به عنوان نمایندگی محصولات سواری جک شناخته می شود ترجیح داد تا این محصول را تحت برند KMC و با نام کی ام سی کی 7 عرضه کند.  با این حال این خودرو در بازار ایران با نام جک K7 نیز مشهور است.

 

 

کی ام سی K7 یک کراس اور خانوادگی، اما شهری و دیفرانسیل جلو بوده و همانند رقبای خود، فاقد قابلیت های خارج از جاده ای است. این خودرو از سال 1400 روی خط تولید کرمان موتور قرار گرفته و تولید آن تا کنون ادامه دارد.

 

17.webp

 

مشخصات فنی کی ام سی K7

کی ام سی K7 از یک موتور 4 سیلندر 1.5 لیتری توربو با سیستم سوخت رسانی GDi بهره می برد که توانایی تولید 174 اسب بخار قدرت در 4850 دور در دقیقه و 251 نیوتن متر گشتاور از 1500 دور در دقیقه را دارد. این توان تولیدی موتور نیز از طریق یک گیربکس 6 دنده دو کلاچه تر (Wet DCT) به چرخ های جلو منتقل می شود تا K7 بتواند شتاب 0 تا 100 را طی 12 ثانیه طی کند. قابل ذکر است که مجموعه موتور و گیربکس KMC K7 با جک S5 نیوفیس و KMC J7 نیز یکسان است.

 

14.webp

 

جک K7 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و ترمز های دیسکی خنک شونده و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک و ترمز های دیسکی بهره می برد. همچنین ترمز های این خودرو به امکاناتی از قبیل سیستم ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی BA نیز مجهز اند.

کراس اور متوسط کرمان موتور 1735 کیلوگرم وزن داشته و به صورت میانگین 8.6 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی مصرف می کند. این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 5 پیروی می کند و حجم باک آن نیز 64 لیتر اعلام شده است.

 

02.webp

 

ایمنی کی ام سی K7

کی ام سی K7 به 4 ایربگ برای سرنشینان جلو و جانبی های جلو مجهز است. با این حال، این خودرو در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و ایمنی نامشخصی در حوادث رانندگی دارد.

جک K7 در زمینه سیستم های کمک رانندگی نیز به مواردی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC نیز مجهز است.

 

03.webp

 

امکانات رفاهی کی ام سی K7

کی ام سی K7 در زمینه امکانات رفاهی نیز خودرویی نسبتا کامل است و توانایی رقابت و با مدعین اصلی بازار در این سگمنت را دارد.

از جمله امکانات شاخص KMC K7 می توان به مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، صندلی راننده برقی با مموری، گرمکن صندلی هایی جلو، سنسور نور، سنسور باران، چراغ های جلو LED، آینه الکتروکرومیک، کروز کنترل، درب صندوق برقی، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 12.3 اینچی، دوربین 360 درجه، ترمز پارک برقی، اتوهلد و سنسور TPMS اشاره کرد.

 

06.webp

 

طراحی ظاهری کی ام سی K7

از نظر ظاهری اصلا با یک طراحی محافظه کارانه‌ای روبرو نیستیم و کمپانی جک از ترندهای طراحی روز دنیا در این خودرو استفاده کرده است. در نمای جلوی این خودرو شاهد ظاهری خشن و کمی ناموزون هستیم. اولین موردی که از نمای جلوی این کراس اوور چینی به چشم می‌خورد طراحی جدید چراغ‌ها و جلوپنجره بزرگ خودرو است.

جلوپنجره این خودرو طراحی بسیار بزرگ و پهنی دارد و درون آن از طراحی‌های کهکشانی و غیره خبری نیست و با خطوط عمودی کرومی تزئین شده که شبیه به دهان کوسه به نظر می‌رسد. چراغ‌های جلو به صورت دو تکه طراحی شده و در قسمت بالا تنها یک خط نسبتا بزرگ قرار گرفته که داخل آن نیز چراغ‌های روز و راهنما تعبیه شده‌اند و گرافیک روشن شدن چراغ‌های راهنما نیز حالت جذابی دارد. قسمت اصلی چراغ‌ها نیز به همراه مه‌شکن‌های خودرو نیز روی قسمت سپر در دو طرف خودرو قرار گرفته‌اند.

 

16.webp

 

با اینکه این خودرو طراحی بروزی دارد اما ضعف این مدل طراحی علاوه بر زشت بودن در بسیاری از خودروها، باعث می‌شود تا سطح آسیب پذیری خودرو بالا رفته و حتی در برخوردهای کوچک نیز چراغ‌های اصلی خودرو آسیب جدی ببیند و شدت خسارت بالا رود. کاپوت این خودرو نیز با خطوط برجسته زیادی طراحی شده که نمای جلوی کی ام سی K7 را عضلانی‌تر کرده‌اند.

به بخش جانبی خودرو که می‌رسیم طراحی ساده‌ای را شاهد هستیم که البته هماهنگی خوبی با سایر بخش‌های خودرو دارد. یک خط نسبتا عمیق و برجسته از انتهای چراغ عقب خودرو شروع شده و با گذشتن از بالای دستگیره درب‌ها تا روی گلگیر جلو کشیده شده است. شیشه درب‌های خودرو اندازه مناسبی دارند و دور تا دور شیشه‌های جلو نیز یک خط کرومی کشیده شده است. رینگ‌ها طراحی مناسبی دارند و با ظاهر کلی خودرو هماهنگی خوبی دارند اما جا داشت تا سایز رینگ ها بزرگتر باشند تا نمای جانبی خودرو زیباتر شود.

قسمت عقب کی ام سی K7 نیز طراحی بروزی دارد. چراغ‌ها همانند اکثر خودروهای جدید بازار بهم پیوسته طراحی شده‌اند که میان آنها نیز لوگوی KMC قرار گرفته است. همچنین چراغ‌های عقب به صورت دو تکه طراحی شده‌اند اما قسمت اصلی چراغ‌ها به علت اینکه اندازه درب صندوق تقریبا با عرض خودرو یکی شده، روی درب صندوق قرار گرفته‌اند.

 

04.webp

 

شیشه عقب نیز اندازه و زاویه مناسبی دارد و میدان دید خوبی را به راننده می‌دهد. وسط درب صندوق نیز محل نصب پلاک تعبیه شده است. در قسمت سپر خودرو علاوه بر چراغ‌های دنده عقب و مه‌شکن شاهد چراغ‌های راهنما و ترمز نیز هستیم که در زمان‌هایی که درب صندوق باز است این چراغ‌های روی سپر روشن می‌شوند. قسمت مشکی رنگ سپر نیز میزبان یک دیفیوزر ساده کرومی به همراه چهار خروجی اگزوز متاسفانه غیر واقعی و فریب دهنده است.

موردی که در بیرون این خودرو بسیار به چشم می‌خورد ضعف های مونتاژی بسیار زیاد مانند درزهای بزرگ و نامتقارن است که برای یک خودرو در این رده قیمتی یک ضعف بزرگ و برای شرکت کرمان موتور یک سابقه بد محسوب می‌شود.

 

کابین و فضای داخلی کی ام سی K7

داخل کابین جک K7 نیز طراحی بروز و هماهنگ است. کابین ارگونومی مناسبی دارد و قسمت کنسول وسط و بخش لیور دنده نیز نسبتا به خودروهای دیگر کمی بالاتر آمده و زیر آن نیز یک فضای نسبتا بزرگ برای قرار دادن وسایل تعبیه شده است. در بخش داشبورد میانی خودرو یک صفحه نمایش بزرگ لمسی در بالاترین قسمت قرار گرفته و در زیر آن نیز دریچه‌های تهویه مطبوع خودرو تعبیه شده‌اند که دور تا دور آنها با خطوط کرومی تزئین شده است. دکمه فلاشر نیز میان دریچه‌های تهویه مطبوع قرار گرفته است.

 

05.webp

 

چند دکمه نیز در زیر دریچه‌ها قرار دارد و سیستم کنترل تهویه مطبوع نیز به صورت لمسی از روی صفحه نمایش خودرو قابل تنظیم می‌باشد.

لیور دنده به صورت دکمه‌ ای طراحی شده و همچنین کنسول میانی خودرو نیز بسیار بزرگ و جادار است. غربیلک فرمان جک K7 به صورت 3 شاخه با خطوط کرومی طراحی شده که برخلاف رقبای این خودرو D کات نیست اما ظاهر مناسبی دارد. صفحه کیلومتر شمار خودرو به صورت کاملا دیجیتال طراحی شده که گرافیک و خوانایی قابل قبولی دارد. همچنین متریال داخل کابین نیز بسیار معمولی است که برای یک خودرو در این رده قیمتی نکته منفی محسوب می شود.

فضای پا و سر برای سرنشینان جلو مناسب است و صندلی‌های جلوی خودرو نیز دربرگیرندگی خوبی دارند و در مسافت‌های طولانی خصوصا برای راننده خسته کننده نیستند. همچنین به خاطر فاصله دو محور مناسب این خودرو فضای پا برای سرنشینان عقب مناسب و فضای سر نیز قابل قبول است.

 

کی ام سی K7 در بازار؛ قیمت و رقبا

کی ام سی K7 یک کراس اور متوسط خانوادگی است که در بازار ایران در مقابل رقبایی نظیر فونیکس تیگو 7 پرو، فیدلیتی پرایم و فردا T5 قرار می گیرد. به علت داشتن تیراژ پایین تر نسبت به رقبا، K7 نتوانسته فروش قابل قبولی را تجربه کند و به همین علت بازار ضعیف تری نسبت به فیدلیتی و تیگو 7 پرو دارد.

گالری ویدیوها
تست و بررسی KMC K7 کرمان موتور؛ بدون تعارف!
نظرات کاربران
alienghost
alienghost
3 اسفند 1400
چه ماشین حقی است ججججججوووووووننننننننن