1. خانه
  2. خودرو‌ ها
  3. آمیکو
  4. آرتیستون
  5. اتوماتیک (1401-1403)

آمیکو آرتیستون اتوماتیک 1401-1403

Amico Artistone Automatic 1401-1403

تیپ ها
  • ---
  • ---
نمودار قیمت
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه
وانت
2378 سی سی
بنزینی دارای توربو
4
اتوماتیک تیپ ترونیک
بیشتر

معرفی خودروآمیکو آرتیستون اتوماتیک 1401-1403

خودروهای پیکاپ چند سالی است که در بازار خودرو کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و شرکت های مختلفی در این سال‌ها اقدام به وارد کردن این کلاس خودرویی کرده‌اند. شرکت ارس خودرو دیزل یا همان آمیکو نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در همکاری جدیدش با همتای چینی خود یعنی کمپانی ZX AUTO قرار است بزودی یک پیکاپ فول سایز با نام آرتیستون Artiston را به بازار پیکاپ های ایران بیاورد.

 

 

طبق اعلام شرکت آمیکو، پیکاپ جدید آرتیستون قرار است جایگزین نسخه اتوماتیک آمیکو آسنا شود که تنها 100 نسخه از آن به تولید رسیده است. آرتیستون در جریان چهارمین نمایشگاه خودروی تهران که در سال 1401 برگزار شد به عموم معرفی شده و به احتمال زیاد از اواخر سال جاری یا اوایل سال 1402 مونتاژ آن آغاز خواهد شد.

 

بررسی طراحی ظاهری

آرتیستون همانطور که اشاره شد یک پیکاپ فول سایز است که بسیاری آن را فورد F150 چینی می نامند اما این کجا و آن کجا! این خودرو در قسمت جلو  یک طراحی جدید و نسبتا پهن و بزرگی دارد که کاملا هماهنگ با کلاس این خودرو است. چیزی که در نمای جلوی این خودرو بسیار به چشم می آید کروم کاری های زیاد از حد آن است. چراغ های جلوی خودرو به صورت مربعی با گرافیکی نه چندان جذاب طراحی شده‌اند.

 

آمیکو آرتیستون.webp

 

جلوپنجره این پیکاپ جدید چینی به صورت مستطیلی با اندازه ای بزرگ و کشیده طراحی شده که متصل به چراغ های جلو نیز می باشد. قسمت بالا، وسط و پایین جلو پنجره نیز با خطوط کرومی تزئین شده و خط کرومی وسط به همراه طرح چراغ های جلو حالت عینکی به خودرو داده است. درب موتور خودرو از خطوط حجیم زیادی تشکیل شده که این خطوط سعی در عضلانی تر کردن خودرو داشته‌اند. سپر آرتیستون نیز با خطوط عمیق زیادی طراحی شده که میزبان دو چراغ مه شکن در دو طرف به همراه یک دیفیوزر کرومی است.

 

نماب روبرو پیکاپ آرتیستون آمیکو مشکی.webp

 

نمای جانبی این خودرو بسیار کشیده است که البته انتظار دیگری نیز نمی توان داشت. یک خط حجیم بالای رکاب خودرو قرار گرفته و رکاب خودرو نیز به صورت جدا از بدنه طراحی شده است و متاسفانه به صورت خودکار نیز جمع نمی شود و ممکن است در مسیرهای آفرود صدمه ببیند. فاصله دو محور خودرو زیاد است از این رو اندازه درب ها و قسمت بار مناسب هستند. گلگیرهای خودرو به صورت پف کرده و بیرون زده از بدنه قرار گرفته‌اند. آینه های جانبی اندازه خوبی دارند و قاب بالایی آنها نیز به رنگ کروم درآمده است. همچنین یک خط کوچک کرومی نیز میان گلگیر و قسمت عقب خودرو قرار گرفته است.

 

نمای کناری پیکاپ آرتیستون مشکی.webp

 

میرسیم به نمای جانبی که میتوان این قسمت را ناهماهنگ ترین قسمت با کل بدنه دانست. پیکاپ فول سایز و چراغ های عقب کوچکتر از نیسان آبی! چراغ های عقب خیلی کوچک طراحی شده‌اند و همچنین گرافیک بسیار ساده‌ای نیز دارند. درب قسمت بار خودرو نیز میزبان یک خط بزرگ کرومی و لوگوی آمیکو است. همچنین دوربین دنده عقب و دستگیره باز و بسته کردن درب نیز روی درب صندوق تعبیه شده است. سپر این پیکاپ چینی نیز نسبتا ساده با خطوط نه چندان عمیق طراحی شده که چراغ های مه شکن و سنسور دنده عقب روی آن قرار گرفته است.

 

نمای عقب پیکاپ آرتیستون مشکی.webp

 

بررسی مشخصات فنی پیکاپ آرتیستون

آمیکو آرتیستون مجهز به یک موتور 2/4 سیلندر توربو شارژر است که این موتور توانایی تولید 215 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را داراست. همچنین موتور این خودرو از تکنولوژی پاشش سوخت مستقیم خودرو (GDI) بهره می برد که بازدهی بالاتر، مصرف سوخت پایین و بی صدا بودن را به ارمغان آورده است. همچنین جعبه دنده‌ای که روی این خودرو استفاده شده از نوع 6 سرعته اتوماتیک ساخت شرکت پانچ است که نیروی تولید شده توسط موتور این خودرو را در حالت استاندارد به چرخ های عقب و در صورت نیاز به هر چهار چرخ خودرو در حالت های کمک سنگین و سبک منتقل می کند.

 

رینگ و لاستیک آمیکو آرتیستون.webp

 

از نکات مثبت این خودرو دارا بودن قفل اتوماتیک دیفرانسیل در اکسل عقب است که اگر خودرو در مسیرهای آفرود و صعب العبور سه چرخ شود، بعد از مقداری هرزگردی از انتقال نیرو به چرخی که روی هوا بوده جلوگیری کرده و نیرو را به چرخ درگیر با سطح زمین منتقل می کند.

 

نمای سه رخ عقب آمیکو آرتیستون.webp

 

بررسی کابین و فضای داخلی

داخل کابین آمیکو آرتیستون با یک طراحی کاملا ساده و نه چندان جذاب روبرو هستیم. در قسمت بالا داسبورد وسط دو درچه هوای نسبتا کوچک سیستم تهویه مطبوع قرار گرفته است که میان آنها نیز چراغ فلاشر خودرو قرار گرفته است. زیر دریچه های سیستم تهویه مطبوع یک صفحه نمایش بسیار بزرگ تعبیه شده که موردی بازار پسند برای ایران محسوب می شود. همچنین چند کلید کنترلی نیز زیر صفحه نمایش خودرو تعبیه شده‌اند.

 

قسمت انتهایی داشبورد خودرو نیز بخش تنظیمات سیستم تهویه مطبوع خوشبختانه به صورت فیزیکی با یک نمایشگر کوچک قرار گرفته است. غربیلک فرمان این پیکاپ چینی به صورت 3 شاخه و D کات طراحی شده و روی آن نیز کلیدهای کنترل سیستم مولتی مدیا و کروز کنترل خودرو واقع شده‌اند. همچنین پشت آمپر این خودرو نیز به صورت دو دایره آنالوگ و یک کامپیوتر سفری کوچک طراحی شده است. متریال به کار رفته در کابین خودرو مناسب به نظر میرسند اما باید دید در بلند مدت چگونه عمل خواهند کرد.همچنین فضای پا و سر به علت فاصله محوری زیاد و کابین بزرگ برای سرنشینان هر دو ردیف خودرو مناسب ارزیابی می شود.

 

داشبرد و فرمان آرتیستون.webp

 

ردیف عقب آمیکو آرتیستون.webp

 

امکانات رفاهی و ایمنی آمیکو آرتیستون

آرتیستون از نظر امکانات رفاهی و ایمنی آنطور که ذکر شده همانند آمیکو آسنای اتوماتیک است. این خودرو مجهز به دو کیسه ایمنی هوا، روکش چرمی صندلی ها، سنسور نور، چراغ های روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، لاینر فضای بار، قفل دیفرانسیل اتوماتیک اکسل عقب، کروز کنترل، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی است.

 

لیور دنده و پنل تهویه آرتیستون.webp

 

قیمت و رقبا

تاکنون یعنی اردیبهشت ماه 1401 هنوز قیمتی برای پیکاپ آرتیستون آمیکو اعلام نشده است اما چیزی که واضح است قطعا این خودرو از امیکو آسنای اتوماتیک گران تر خواهد بود. رقبای این خودرو هم پیکاپ هایی نظیر KMC T8  و یواز پیکاپ و آمیکو اسنا اتوماتیک و مکث کلوت هستند که کار را برای این خودرو سخت خواهند کرد. 

گالری آمیکو آرتیستون اتوماتیک 1401-1403

مشخصات تولید کننده

  • کشور تولید کننده ایران
  • نام خودرو آمیکو آرتیستون اتوماتیک 1401-1403

مشخصات فنی بدنه

  • کلاس بدنه وانت
  • کلاس اتومبیل J Segment
  • تعداد فضای سرنشینان 5

مشخصات فنی موتور

  • حجم موتور 2378 سی سی
  • نوع موتور بنزینی دارای توربو
  • تعداد سیلندرها 4
  • تعداد سوپاپ ها 16
  • محل قرار گیری موتور موتور جلو
  • سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه ای
  • حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 218 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) 320 نیوتن متر در 2000 دور در دقیقه
  • توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) 90.83 اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

  • نوع جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
  • تعداد دنده (جلو) 6
  • محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
  • سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو چهار چرخ محرک

سیستم ترمزها

  • نوع سیستم ترمز دارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
  • نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

  • تعلیق جلو دوبل جناغی
  • تعلیق عقب فنر شمش با دیفرانسیل یک تکه دارای قفل
  • نوع سیستم فرمان فرمان هیدرولیکی

عملکرد اتومبیل

محدوده گارانتی

امکانات رفاهی و آپشن ها

  • کیسه های هوا ( نوع و تعداد ) دو عدد راننده و سرنشین جانبی
  • سیستم های پایداری و کمک راننده سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی
  • سیستمهای تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع الکترونیکی اتوماتیک
  • سیستمهای مولتی مدیا دارای صفحه نمایش لمسی 9 اینچی، دارای دوربین دید عقب
  • سیستم صندلیهای جلو قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین، روکش چرمی صندلی ها
  • سیستم صندلیهای عقب دارای روکش چرمی
  • سیستم آیینه ها آیینه های جانبی برقی دارای گرمکن
  • سیستم شیشه ها شیشه های جلو و عقب برقی
  • سنسورهای پیش فعال دارای سنسور پارک عقب
  • سیستم های کمک رانندگی دارای گیربکس کمک و دیفرانسیل عقب کلاجدار، 3 حالت نک دیفرانسیل، چهار چرخ سبک و سنگین، رکاب جانبی
حداکثر سرعت (KM/H)
شتاب 0 تا 100 (برحسب ثانیه)
ثانیه