مدتی پس از عرضه نسخه اولیه تارا دنده دستی در بازار با کد V1، ایران خودرو تصمیم به معرفی نسخه جدیدی از سدان جدید خود تحت عنوان تارا دنده ای V3 گرفت. نسخه جدید تارا با مجهز به امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، هم اکنون پر آپشن ترین سدان دنده دستی تولید داخل لقب گرفته است.
طراحی ظاهری و کابین
تارا دنده ای V3 کاملا مشابه با تارا دنده ای V1 است. با این تفاوت که در نسخه V3 چراغ های عقب گرافیک متفاوتی پیدا کرده اند و نمای خودرو به خصوص در شب زیباتر شده. یک آنتن کوسه ای نیز به سقف خودرو اضافه شده است.
در کابین اما تغییرات بیشتری صورت گرفته؛ کلید های شیشه بالابر از دور دسته دنده به روی درب ها منتقل شده اند و به جای آن ها یک جا موبایلی در کنار دسته دنده قرار گرفته است. صندلی های عقب نیز تغییر کرده و اکنون به زیر آرنجی با دو عدد کاپ هولدر مجهز شده اند.
مشخصات فنی تارا دنده ای V3
تارا دنده دستی V3 هیچ تغییر فنی نسبت به نسخه قبلی نداشته و از همان موتور 1.6 لیتری TU5P با حداکثر توان 113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه بهره می برد. گیربکس این خودرو اما تغییر کرده و اکنون از نوع 6 سرعته دستی است که نیروی تولید شده توسط موتور را به چرخ های جلو منتقل می کند. انتظار می رود با این تغییر تارا V3 شتاب بهتر و آلایندگی و مصرف سوخت کمتری داشته باشد.
تارا V3 در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم نیمه مستقل میله پیچشی استفاده می کند. ترمز های این خودرو نیز در جلو از نوع دیسکی خنک شونده و در عقب از نوع دیسکی بوده و به امکاناتی نظیر ABS، EBD و EBA نیز مجهزند. این خودرو با وزن 1150 کیلوگرم مصرف سوخت میانگین اعلامی 7 لیتری به ازای هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی دارد.
امکانات ایمنی و رفاهی
با وجود اینکه تارا دنده ای V3 نیز در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده، اما می توان با مقداری ارفاق نمرات تست تصادف پدرش یعنی پژو 301 را به حساب آن واریز کرد و گفت که تارا 3 ستاره ایمنی یورو انکپ دارد. همچنین تارا V3 از 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو بهره برده و طبق گفته های سازنده ورقه های بدنه این خودرو از نوع Dual Phase هستند که استحکام بالایی دارند. این خودرو با بهره بردن از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل حرکت در سربالایی HSA ایمنی ضمن رانندگی مناسبی نیز دارد.
تارا دنده ای V3 به عنوان نسخه فول آپشن تارا دنده ای، امکانات رفاهی بیشتری از نسخه اولیه یا همان V1 دارد؛ شیشه ها و آینه های برقی، فرمان تلسکوپی EPS، کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم مالتی مدیا و سنسور TPMS امکاناتی بودند که در تارا V1 در دسترس مشتریان قرار می گرفتند. اما در تارا V3 امکانات رفاهی بیشتری نظیر کی لس استارتر، سانروف دو حالته، قابلیت تماس اضطراری و آینه های تاشونده برقی نیز به خودرو اضافه شده اند.
تارا دستی V3 در بازار
تارا V3 پس از ورود به بازار احتمالا قیمتی گرانتر از نسخه V1 خواهد داشت که بر ارزش خرید این خودرو تاثیر گذار خواهد بود. تارا V3 به رقابت با دنا پلاس توربو دنده ای و سایپا شاهین خواهد پرداخت که امکانات رفاهی کمتر و امنیت ضعیف تری از محصول جدید ایران خودرو دارند.
دوستان ،تولید انبوه تارا v3 اخر اسفند ۱۴۰۱ افتتاح شد ،کد خودرو هم تو سایت ایران خودرو اضافه شد ولی بیستم فروردین ۱۴۰۲ کد تارا v3 از سایت حذف شد و فقط کلاس سنسور نور و باران اضافه شد ، در صورتیکه برای تارا اتومات ، کد کلاس v4 با همه آپشنها هنوز موجوده ، بهتره که همه کسانیکه دوست دارن تارا v3 تحویل بگیرن زنگ بزنن به شماره ۰۲۱۸۲۲۷۲۷۲۷ که برای فروش ایران خودرو هست و از کارشناسان پیگیری کنن و همینطور ۱۲۴ وزارت صمت ،البته تماس با خود ایران خودرو مهمتره، اگه تعداد زیادی زنگ بزنن احتمال اینکه حداقل یک جواب درست حسابی بدن هست ، وگرنه با کامنت گذاشتن تو سایتها که اتفاقی نمیفته
اگرلطف کنید برای خودرو تارا فقط وی سه تحویل بدید بگذارید مردم افتخارکنند بخودرو که تمام ابشنها را داره بخدا با وی یک دارید کلاس خودرو را پایین میاورید پولش مهم نیست بخواست مشتریهایتان بها بدید بقیمت هم بدین ما که بس پول نمیکنیم ولی تارا واقعان ارزش خودشوازدست داده مگه زحمت نکشیدی بزحمت خودتان بها بدید اگه ماراهم حساب نمیکنید
سلام، موعد تحویل خودروی من زمستان امسال زدن، بنظرتون v3 تحویل میدن؟