تویوتا کرولا 2023

12001500
کشور
ژاپن ژاپن
شرکت خدمات دهنده
معین موتور
نوع عرضه
مونتاژ
قیمت کارخانه
2,493,000,000 (تومان)
قیمت بازار
2,805,000,000 (تومان)
مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023
180 KM/H
حداکثر سرعت
12 ثانیه
شتاب 0 تا 100
کلاس بدنه
سدان
حجم موتور
1200 سی سی
نوع موتور
بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها
4
نوع جعبه دنده
انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
مصرف سوخت ترکیبی
5.6 لیتر در 100 کیلومتر
مشخصات فنی بدنه
کلاس اتومبیلC Segment
وزن کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان5
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو/
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب/
مشخصات فنی موتور
تعداد سوپاپ ها16
آرایش قرار گیری سیلندرهاخطی مستقیم
محل قرار گیری موتورموتور جلو
سیستم سوخت رسانیانژکتوری با پاشش چند نقطه ای
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار)116 اسب بخار
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر)187 نیوتن متر
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر)98 اسب بخار بر لیتر
ظرفیت باک50 لیتر بنزین + لیتر گاز + لیتر باک سوخت دوم
مشخصات جعبه دنده ( Transmission )
محل قرار گیری اهرم تعویض دندهکنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت)موتور جلو دیفرانسیل جلو
سیستم ترمزها
نوع سیستم ترمزدارای سیستم ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلودیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقبدیسکی
سیستم تعلیق و فرمان
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبسیستم تعلیق مستقل مولتی لینک
نوع سیستم فرمانفرمان برقی
عملکرد اتومبیل
حداکثر سرعت180 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه)12 ثانیه
مصرف سوخت شهری(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت جاده ایی(بنزین) لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگییورو 6
ستاره ایمنی از مرکز استاندارد و ایمنی اروپا EURONCAP5
امکانات رفاهی تویوتا کرولا 2023
کیسه های هوا ( نوع و تعداد )دو عدد راننده و سرنشین جانبی
سیستم های پایداری و کمک رانندهسیستم کنترل پایداری ESP
سیستم های امنیتی و حفاظتیسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، ورود و استارت بدون کلید
نوع غربیلکغربیلک فرمان 3 شاخه با کلید های کنترل مولتی مدیا و کروز کنترل
سیستمهای مولتی مدیادارای نمایشگر لمسی 8 اینچی، دارای دوربین دنده عقب
سیستم های سقفدارای سانروف
سیستم روشنایی جلودارای نوربالای خودکار و سنسور نور
سیستم های کمک رانندگیدارای کروز کنترل هوشمند
9 دقیقه


انواع تویوتا کرولا 2023 کدامند؟

تویوتا کرولا 2023 در دو تیپ اصلی 1200 و 1500 cc به کشور وارد شده است و تفاوت عمده این دو مدل، به پیشرانه آن ها مربوط می شود.

تویوتا کرولا 2023، یک خودروی شهری سگمنت C است که در سال 2018 معرفی شده و تاکنون روی خط تولید تویوتا قرار دارد. این خودرو نسل دوازدهم تویوتا کرولا محسوب شده و در چند کلاس بدنه متفاوت، سدان، هاچ‌بک و استیشن واگن به بازارهای جهانی عرضه می شود. نسخه سدان تویوتا کرولا نسل 12 خود با چند فیس متفاوت برای بازارهای هدف مختلفی تولید شده است. یکی از این نسخه های کرولا، تویوتا کرولا آلتیس یا کرولا پرستیژ است که برای اولین بار در سال 2019 در کشور ترکیه رونمایی شد. آلتیس در واقع کرولای مخصوص بازارهای ضعیف‌تر نظیر چین، تایوان، کشورهای جنوب شرق آسیا، شمال آفریقا شرق اروپا و آمریکای جنوبی است. پس از آزادسازی واردات خودرو این نسخه از کرولا در رادار شرکت معین خودرو قرار گرفت؛ شرکتی که در سال های دور با نام معین موتور به واردات محصولات پورشه مشغول بود.

عرضه تویوتا در ایران برای مدتی طولانی برعهده شرکت ایرتویا بود. اما پس از وقفه چند ساله واردات خودرو و حواشی بوجود آمده برای ایرتویا، اکنون شرکت معین موتور که قبلا محصولات پورشه را به ایران وارد می کرد، واردات تویوتا را نیز برعهده گرفته و کرولا 2023 سدان را به عنوان اولین محصول به ایران آورده است. بهتر است بدانید که کرولای وارداتی معین خودرو ساخت کشور چین بوده و در کارخانه FAW به صورت اختصاصی برای بازار این کشور تولید شده است.

 

20.webp

 

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023

تویوتا کرولا 2023 از یک موتور 4 سیلندر 1.2 لیتری توربو بهره می برد که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور را دارد. توان تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. تویوتا کرولا وارداتی با این قوای محرکه می تواند شتاب صفر تا صد اعلامی 12 ثانیه ای دارد. این مشخصات فنی نوید یک محصول بسیار حساس به کیفیت بنزین را می دهد.

 

06.webp

 

تویوتا کرولا جدید در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های این خودرو نیز در هر دو محور از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD مجهزند.

شایان ذکر است که در کاتالوگ منتشر شده در سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی، تویوتا کرولا به عنوان یک خودروی تنفس طبیعی معرفی شده. اما بررسی های تیم Car.ir نشان می دهد که اطلاعات منتشر شده اشتباه بوده و کرولای جدید مجهز به سیستم توربوشارژر است.

 

08.webp

 

ایمنی تویوتا کرولا 2023

نسل دوازدهم تویوتا کرولا با شرکت در تست های تصادف موسسه IIHS ایالات متحده موفق به کسب نمره G شده که بهترین امتیاز برای ایمنی خودرو محسوب می شود. این خودرو همچنین مجهز به 7 ایربگ برای سرنشینان جلو، زانویی راننده، جانبی های جلو و پرده‌ای است.

کرولا 1200 در زمینه سیستم های کمک رانندگی به سیستم کنترل پایداری ESP و سیستم کنترل کشش TCS نیز مجهز است.

 

13.webp

 

امکانات رفاهی تویوتا کرولا 2023

تویوتا کرولا در واقع یک خودروی اقتصادی با عمر بالا است و هیچ گاه به داشتن آپشن های فراوان مشهور نبوده است؛ نسل جدید کرولا نیز از این قائله مستثنی نبوده، به خصوص که با توجه به محدودیت های قیمتی تصویب شده توسط وزارت صمت، عملا امکان واردات نسخه فول آپشن کرولا از شرکت واردکننده سلب شده است.

لیست آپشن های کرولا 2023 معین موتور نسبتا محدود است؛ مواردی نظیر شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی برقی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، کروز کنترل هوشمند، سیستم مولتی مدیا با صفحه نمایش 9 اینچی و دوربین دنده عقب، سنسور های پارک جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سنسور باران امکاناتی هستند که در تویوتا کرولا 2023 به چشم می خورند.

 

15.webp

 

طراحی ظاهری تویوتا کرولا 2023

تویوتا در طول سالیان گذشته همواره به طراحی های ساده و اصطلاحا پیرمردی مشهور بوده است. اما چند سالی است که این روند تغییر کرده و غول خودروسازی ژاپنی روی به طراحی های جوان پسند و سیال آورده است. نسخه اصلی کرولا نسل 12 نیز چهره ای بسیار جذاب و جوان پسند دارد. با این حال کرولا آلتیس وارداتی به بازار ایران، چهره ای متفاوت از کرولای اصلی داشته و اصطلاحا پیرمردی تر است.

در نمای جلو چراغ ها باریک و ساده بوده و توسط یک جلوپنجره باریک به یکدیگر متصل شده اند. ترکیب این چراغ ها و جلوبنجره با یک ورودی هوای بزرگ در قسمت پایینی سپر که مه شکن ها نیز در اطراف آن قرار گرفته اند چهره ای قابل قبول را برای سدان جدید تویوتا بوجود آورده اند.

 

02.webp

 

در نمای عقب نیز چراغ ها باریک و ساده بوده و هارمونی خاصی با چراغ های جلو دارند. محل قرارگیری پلاک روی درب صندوق طراحی شده و سپر عقب نیز کاملا حجیم است. برخلاف نسخه های اصلی، کرولای وارداتی معین موتور به دیفیوزر عقب تجهیز نشده است.

در مجموع می توان گفت که ظاهر تویوتا کرولا 2023 ساده و موجه است. با این حال، شباهتی به کرولای جذاب تولید شده در ژاپن هم ندارد!

 

21.webp

 

کابین و فضای داخلی تویوتا کرولا 2023

خوشبختانه برخلاف ظاهر خودرو، کابین تویوتا کرولا آلتیس وارداتی معین موتور تفاوتی با کرولای ژاپنی ندارد. همان تحول صورت گرفته در طراحی ظاهری کرولا، در طراحی کابین آن نیز تکرار شده است. برخلاف تصورات قبلی که از کرولا داشتیم، کرولای جدید داشبوردی حجیم و اغراق آمیز دارد که می توان نمره بالایی به جذابیت آن داد. یک فرمان سه شاخه در ترکیب با صفحه کیلومتر دیجیتال و مانیتوری که از وسط داشبورد به بالا رفته، احساس خوبی را به سرنشینان کرولا منتقل می کنند. کنسول میانی نیز طراحی اسپرتی دارد و همان طور که از تویوتا انتظار می رود، متریال داخل کابین کرولا نیز کیفیت بالایی دارند که نوید عمری طولانی و سواری بدون سر و صدا را می دهند. نکته جالب دیگر، لچکی اضافه ای روی درب جلو است که دید راننده را افزایش می دهد.

 

12.webp

 

تویوتا کرولا 2023 در بازار؛ قیمت و رقبا

تویوتا کرولا 2023 با ورود به بازار ایران وارد رقابت با محصولاتی نظیر هیوندای النترا 2023 و کیا سراتو 2023 می شود. در سال های گذشته افرادی که انتظار کیفیت و عمر بالا از خودروی خود داشتند به سراغ خرید کرولا می رفتند و افرادی که خودرویی با ظاهر جذاب و آپشن های فراوان می پسندیدند، خرید محصولات کره ای را ترجیح می دادند، اما هم اکنون شرایط بازار بسیار متفاوت است. محصولات کره ای وارداتی به ایران همگی از نوع لوآپشن بوده و از این نظر هیچ برتری این نسبت به تویوتا کرولا ندارند. اما شرایط از این هم پیچیده تر می شود؛ کرولاهای جدید از یک موتور 1.2 لیتری توربو با استهلاک بالا و حساسیت زیاد به بنزین بهره می برند که احتیاج به نگهداری دقیقی دارد، موضوعی که چندان خوشایند مشتریان بالقوه این محصول نخواهد بود. همچنین، فروختن یک محصول ساخت FAW و مختص بازار چین به عنوان خودرویی که سال ها نماد اصالت و کیفیت ژاپن در ایران بود نیز توسط شرکت معین خودرو چندان جالب به نظر نمی رسد.

 

24.webp

نظرات کاربران
سیامک
سیامک
4 اسفند 1403
سلام من از کرمانشاه تاتهران وبلعکس رانندگی کردم خیلی خوب جواب داد و ازش کاملا" راضیم قدرتش جواب داد فرمان پذیری و هندلینکش خوب بود بنظرم خودروی خوبیه