درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
سلام تشکر فراوان خسته نباشید
با دنده معکوس میشه و ترمز دستی میشه سرعت رو پایین آورد ولی به شرطی که در سرپایینی نباشی مخصوصا اگه سرپایینی شیب تند باشه دنده معکوس و ترمز دستی جواب نمیده هر چند سرعت رو شاید کمی ثابت نگهداره ولی ماشین توقف نخواهد کرد در این شرایط بهترین کار خاموش کردن ماشین در دنده هست طوری که پا رو از گاز و کلاچ ورمیدارین و سوئیچ رو یکی عقب میپیچین که خاموش بشه فورا یکی جلو میپیچین که فرمان قفل نکنه در این حالت سرعت بسیار پایین میاد و باید مواظب باشین که کمربندها رو بسته باشین که سرتون نخوره به شیشه دوباره اینکارو سریع با دنده پایین تر انجام بدین یادتون باشه سرعت عمل و حفظ خونسردی دو عامل خیلی مهم در این مواقع هستند که میتونن جونتون رو نجات بدن سخت ترین شرایط ترمز بریدن در سرپایینی هست
مطالب خوب بود ولی کاش شرایط پراید رو درنظر میگرفتید که من الان از تو برزخ براتون پیام نفرستم اخه اینجا سرعت نت پایینه . من تازه یه پراید صفر خریده بودم و تو جاده داخل یه سرازیری با پراید بودم ، خواستم ترمز بگیرم بعد فهمیدم اصلا پدال ترمز نداره !! اومدم معکوس بکشم دیدم اصلا دنده جا نمیره . با ترس ترمز دستی رو محکم کشیدم بالا متاسفانه بخاطر اینکه یکم محکم کشیدم بالا ترمز دستی و یه چندتا قسمت از موتور هم باهاش کنده شد !! بعد خواستم ماشین رو کنترل کنم که بعد فهمیدم اصلا فرمونش از صبح تاحالا الکی بوده و خود ماشین داشت میپیچید . تنها دلخوشی من ایربگ هاش بودن که متاسفانه باز شد ولی وقتی ازراعیل داشت می اوردم اینجا تو برزخ .. شوخی کردم پراید خیلی ماشین خوبیه ++نظر شما چیه ؟
بهترين كار گفتن يا ابوالفضل ... ! است در بسياري مواقع كاركرد آن خوب بوده و اتفاقي خودروي پرايد شما ايستاده و در پاره ايي از مواقع بايد با خونسردي كامل ضبط پرايد را روشن كنيد و موسيقي آرام گوش كنيد و راديو پيام را بگيريد و به دستورات ترافيكي توجه كنيد و از همه مهمتر اينكه اگر پرايد هاچ بگ يا صندوق دار يا وانت هستيد هيچ كاري نكنيد و توكل به خدا بكنيد قطعا و يقينا شركت سايپا بدليل آپشن اضافي اين قطعه مزاحم و اضافي پدال ترمز را در آينده نزديك بر ميدارد و شما از ترمز اضافي و هزينه لنت ترمز راحت ميشويد به اميد پيامهاي هشدار جدي شب وروزتان بخير و شادي ... جدا توضيحات نويسنده كامل و جامع و منطقي بود (: +
میگم مگه پراید شما ضبط داره ...؟
تو این موقعیت بودم ..تقریبا با 110 تا داشتم میرفتم که ترمز زدم دیدم ای دل غافل پدال چسبید کف ماشین .. دکمه ی دستی رو گرفتم آروم تا یه حدی که کامل قفل نشه میکشیدم بالا میخابوندم ..بعد سه چهار بار ..زدم دنده 3 ...چند بار پدال ترمزو فشار دادم شاید پر کنه ولی نشد ... شلوغ بود و چشم به جاده فرمون میگرفتم ... کشیدم کنار با خاموش کردم ...با دستی هموطنور که توضیح دادم آروم آروم نگهش داشتم ..شانس آوردم ک با اینکه شلوغ بود ولی روون بود ترافیک ....اگر لازم بود درجا وایسم الان نبودم اینو اینجا بنویسم
چرا انقدر کار رو سخت میکنید دکمه ی خروج اضطراری رو بزنید تا سقف ماشین جدا بشه بعد صندلی روبه بالا پرتاب میشه اونوقت شما باید تو ارتفاع مناسب چتر نجات خودتون رو باز کنید
یا اینکه دکمه ی چتر نجات رو فشار دهید تا چتر نجات تعبیه شده در سپر عقب ماشین باز بشه و شما رو آروم آروم نگه داره
ولی در مورد پراید جزو آپشن ها محسوب میشه وباید از نمایندگی خریداری بشه.
اینطور مواقع اگه ماشینتون سانروف داره آروم و با حفظ خونسردی از سقف خودرو بیاید بیرون بعد دست مسافرا رو بگیرین و یکی یکی از سانروف بکشید بیرون و تو یه لحظه مناسب با همدیگه بپرید روی سقف ماشین کناری. اگه ماشینتون سانروف نداره یه قیچی رو از پنجره خودرو ببرین بیرون و باز و بسته کنید. اینطوری ماشین های پشت سری می فهمن ترمز بریدین و میان در دو طرف خودروی شما قرار می گیرن. حالا می تونین آروم درهای خودرو رو باز کنین و سوار خودروهای کناری تون بشین. اگر هم خودروتون پرنده است دکمه پرواز رو بزنین و تیک آف کنید. یه راه دیگه اینه که شروع به جویدن آدامس کنید و از مسافرها بخواین آروم درها رو باز کنن و آدامس ها رو بندازن زیر چرخ های ماشین تا با جاده چسبندگی لازم رو ایجاد کنه. در صورتی که هرگونه ابهامی تو راهکارهام دیدین با دیدن چند تا فیلم اکشن قضیه رو کامل متوجه می شین.
حتما زیر صندلی ها پناه بگیرید .شاید که زیر شما دود کند اما نسوزد
اگر خودرو ترمز نگرفت حتما ایراد از روغن موتور هستش لطفا با تعویض به موقع اب شیشه شور و رادیاتور از تکرار چنین تصادفاتی جلوکیری کنیم????
داداچ اول کدوم پا رو بذاریم بیرون؟راست؟چپ؟
وقتی مطلبی را ترجمه و تحویل ملت دیگری می دهید نتیجه همین می شود. ایرانی بسیار نسبت به خودی ها نقاد و طناز و آزار دهنده است.
از راهنمائیتان ممنون
بعضی از هموطنان شوخ هستند امیدوارم از نوشتن متن پشیمان نشده باشید.
خدارو شکر میکنم که ماشین ندارم
گواهینامه دارم اما بخاطر رانندگی بعضی ها میترسم رانندگی کنم
اگر خودم هم بخوام آهسته رانندگی کنم آنقدر بوق میزنند که مجبور بشی تند بری
ضرب المثلی هست که میگه : آسوده کسیست که خر ندارد - از کاه و جویش خبر ندارد -
همیشه با سرعت مجاز حرکت کنید متاسفانه اکثرا با بیشتر از سرعت مجاز حرکت میکنن ،اکر سرعتت بالا نباشه ،با ترمز دستى و معکوس میشه ماشین رو نگه داشت حداقلش تلفات جانى نداره
خخخخخخخخخخخ با دنده باید ماشین رو نگه داره کاری نداره صد بار این کارو کردم با دنده و ترمز دستی کم کم بکشه تمومه
بهترین روش تو سرعت بالا اینه که ترمز دستی رو بکشی و فرمونتو کاملا بچرخونی اینطور ماشین180درجه جهتشو تغییر میده زودتر می ایسته
درسته شما داری مسخره میکنی ولی ممکنه کسی که ندونه کشیدن دستی و چرخوندن فرمون چکار میکنه انجام بده و مشکل براش پیش بیاد
ببین این ها همش بستگی داره به ماشینت و خودت. مثلا اگر پراید بود کلا از همپن اول که خربدی اشهدت رو بخون. اگر سانتافه داری میتونی اشهدت رو تا بریدن ترمز به تاخیر بندازی. اگه الگلی ملکلی هستی یا مواد میزنی فرقی نداره چی سوار میشی سوار الاغ هم که شدی هم برا خودت هم بقیه مردم اشهد بخون.
باسلام و عرض درود به هم وطنی های عزیز اولا چرا ما ایرانیها ها نظر کارشناسان خودمان را باور نداریم اینها مگر بیکار و مریض هستند که بیان مطالب الکی به مردم تحویل دهند پس بیایم با احترام گذاشتن به ایشان وتشکر قدردانی از زحمات وی هر چه گویند بپذیریم شما یکی از کارهایی که گفتند رو ازمایش کنید ببینید اگر پاسخ نداد بعد شکایات وگله کنید.
باشه برای امتحان کردنش میرم روغن ترمزو کامل خالی میکنم بعد با 120 تا تو اتوبان راهکار ها رو امتحان می کنم
من از این مطلب و نظر ها به این نتیجه رسیدم که یه قرص سیانور از ناصر خسرو بخریم همیشه همراهمون باشه تا در مواقع این چنینی فوران ازش استفاده کنیم تا قیل از به فنا رفتن راحت کنیم خودمون رو...انقدر که ما رو ترسوندن!!!؟؟؟!!!
با سلام،ممنون از سایت و مطالب مفیدتون،،،،فقط فکر کنم یه اشتباه!!!توی آخرین راهکارتون،یعنی شماره۳-در آخرش گفته شده:>>>>. (اگر اتومبیل را خاموش کنید،
ای بابا چقد سخت میگیرین...
اصلا دقت کردین یه همچین مسله ای رو نمیشه اومد براش توصیه قرار داد...
چون دقیقا ازون سری مسائله که حتما برخلاف عرف جمعی ک میگن تجربه رو تحربه نکنید...
اینو برعکس حتما باید تجربه کرد تا فهمید.
چون ادما از نظر سرعت تصمیم گیری منطق تخمین تفکر و تعقل بسیار متفاوت هستن و هرکسی ممکنه در شرایط حادی مثل این عکس العمل خاص خودش رو داشته باشه..
وچون ب لحاظ روانشناختی اغلب در چنین مواردی مستقیم به غریزه شون هدایت میشن درواقع کار اصلی رو ضمیرناخوداگاهشون انجام میده نه خوده شون اونم از قبل فکرشده...
پس با توصیه فایده ای نمیشه داشت
حالا نمیدونم ماشینو فوت کن دود کنه ترمزو بکش سوئیچ قر بده... لازم نیست
درثانی کل ماجرا شاید چند ثانیه طول نکشه پس ب نظرم بهترین راه اینه که به ناخوداگاهتون اعتماد کنین تا کارشو انجام بده
و خب شانس حرف اول رو میزنه...
مطمینا خیلیها دیدن اون صحنه تصادفی که توی جاده شیراز یه ۴۰۵ حدود یک کیلومتر وارد گارد ریل میشه...
طوری که انگاری یهه ۴۰۵ سیخ کشیده باشیش به گارد ریل
و هردو سرنشین کاملا سالم
آره با توکل بر ضمیر ناخودآگاه همه با هم به سوی خدا بشتابیم