لاماری هیرکانی یکی از جدیدترین تولیدات آرینپارسموتور است که جایگاه خود را نه بهعنوان نسخهای مستقل کامل، بلکه بهعنوان گامی ادامهدار در سیاست تکمیل سبد محصولات این برند نشان میدهد؛ هیرکانی در واقع همان کایی X7 پرو بازار چین است که در ایران تحت برند لاماری مونتاژ خواهد شد، این خودرو به عنوان پرچمدار جدید محصولات لاماری معرفی شده است.
لاماری پیشتر محصولاتی چون ایما، ایما هیبرید و اکو را معرفی کرده بود که همگی از محصولات گروه دانگ فنگ چین به شمار م آمدند، اما با معرفی همزمان مدل های هیرکانی و نئو در مهرماه سال 1404، که هردو از محصولات کایی، یکی از زیرمجموعه های گروه چری به شمار می روند، به نوعی آغاز همکاری خود با گروه چری، دیگر غول خودروسازی چین را جشن گرفت.
نام «هیرکانی» برای این خودرو با اشاره به جنگلهای هیرکانی ایران انتخاب شده که زیست گاه طبیعی مرال ایرانی است، گوزن زیبایی که لوگوی لاماری نیز با الهام گرفتن از آن طراحی شده است.
این نام گذاری حس «بومیسازی» و تناسب با بازار داخلی را به مخاطب القا خواهد کرد، در مقایسه با اعضای قبلی خانواده لاماری، هیرکانی تلاش میکند به نوعی پرچمدار جدید خانواده باشد که از یک سو با حفظ زبان طراحی مدرن و عناصر بروزشده جلوپنجره و پروفایل بدنه سبد محصولات لاماری را کامل تر خواهد کرد.
تجربه گروه آرین در عرضه محصولات میتسوبیشی و دی اس و بعد از آن ها، لاماری ایما نشان داده این شرکت به خوبی توانایی کسب رضایت مشتریان در خدمات پس از فروش را دارد و خریداران هیرکانی نیز با همین انتظار محصول جدید شرکت را انتخاب خواهند کرد.
مخاطبان هدف هیرکانی احتمالا خانواده های پر جمعیت جوانی هستند که به دنبال خودرویی با ظاهر بهروز، فضای کافی و قیمت منطقی نسبت به امکانات هستند؛ خریدارانی که از ظاهر و امکانات مدرن خودروهای جدید لذت می برند، اما در عین حال خواهان پشتیبانی و شبکه خدماتی قابل اتکا در بازار ایران نیز می گردند. رقابت هیرکانی در عمل با کراساوورهای نیمهلوکس بازار خواهد بود؛ محصولاتی مانند تیگو 7 پرومکس، تیگو 8 پرومکس، جتا VS7 و... را می توان از رقبای این خودرو در ایران نام برد.
آینده هیرکانی در ایران نه فقط به کیفیت و تطابق محصول با نیاز بازار بستگی دارد، بلکه مهمتر از آن به نحوه قیمتگذاری، سیاستهای عرضه و بهخصوص تضمین شبکه خدمات پس از فروش و تامین قطعات وابسته است؛ اگر آرینپارسموتور این سه ضلع را مدیریت کند، هیرکانی میتواند به یکی از گزینههای جدی خریداران در سگمنت خود تبدیل شود، وگرنه مانند بسیاری از محصولات ریبَجشده، فرصت و تهدید را همزمان به همراه خواهد داشت.