ورود

لاماری نئو کراس اور جمع و جور لاماری است که در سال ۱۴۰۴ توسط شرکت آرین پارس موتور معرفی شد. این کراساوور کامپکت در واقع نسخه ریبجشدهای از کایی X3 Pro (محصول برند KAIYI، زیرمجموعه چری) محسوب میشود و در جایگاهی پایینتر از لاماری ایما قرار میگیرد. نئو چهارمین عضو خانواده لاماری در ایران است و پس از ایما، ایما هیبرید و اکو به بازار معرفی شده است.
در واقع، نئو قرار است به عنوان گزینهای اقتصادیتر نسبت به ایما، پاسخگوی تقاضای خریدارانی باشد که به دنبال طراحی مدرن، امکانات مناسب و برند خوشنام داخلی هستند، اما در رده قیمتی پایینتری خرید میکنند.
لاماری نئو به دلیل اشتراک پلتفرم با کایی X3 Pro، خصوصا در نمای جانبی شباهت بسیاری با ام وی ام x55 دارد، اما در نمای جلو و عقب کمی با زبان طراحی سایر محصولات لاماری هماهنگ شده است. نمای جلو با چراغهای باریک LED، جلوپنجره بزرگ و خطوط مورب، حالوهوایی تهاجمی و جوانپسند دارد و در نمای عقب، چراغهای پیوسته و حجمپردازی پرعضله سپرها، ظاهر خودرو را مدرنتر و هماهنگ با کراساوورهای روز چینی نشان میدهد.
در داخل کابین، نمایشگر لمسی مرکزی، فرمان Dشکل، پشتآمپر دیجیتال و ادغام ادوات در مرکز داشبورد، فضایی امروزی ایجاد کرده است و صندلیها راحتی قابل قبولی دارند، فضای کابین نیز برای استفاده شهری و خانوادگی کافی است.
لاماری نئو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ چهارسیلندر استفاده میکند که قادر به تولید ۱۵۶ اسببخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور است. انتقال نیرو از طریق گیربکس CVT شبیهسازیشده با ۹ دنده مجازی به چرخهای جلو انجام میشود.
این خودرو روی پلتفرم T1X توسعه یافته که در محصولات دیگر گروه چری نیز به کار رفته است. سیستم تعلیق جلو مکفرسون و عقب تورشنبیم، سواری نسبتاً نرمی را برای رانندگی شهری فراهم میکند. مصرف سوخت ترکیبی نئو حدود ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.
نئو در نسخههای اولیه معرفیشده توسط آرین موتور، از امکاناتی مانند ورود بدون کلید و استارت دکمهای، نمایشگر مرکزی لمسی، فرمان برقی Dکات، سانروف برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب و شارژر بیسیم موبایل بهره میبرد.
در بخش ایمنی، وجود کنترل پایداری (ESP)، ترمز ضدقفل (ABS)، سیستم کنترل هرزگردی (TCS)، کمکحرکت در سربالایی (HAC) و ۴ کیسه هوا در این خودرو تأیید شده است.
لاماری نئو در کلاسی که محصولاتی چون امویام X55 پرو، هایما S5 پرو،تیگارد x35 و.. حضور دارند رقابت خواهد کرد، برتری اصلی نئو نسبت به بسیاری از رقبا، طراحی جدیدتر و شبکه خدمات آرین موتور است. از سوی دیگر، نبود نسخه دو دیفرانسیل و برخی امکانات لوکس میتواند از نقاط ضعف آن باشد.
در مجموع، لاماری نئو با ترکیب ظاهر مدرن، پیشرانه آشنا و خدمات پس از فروش گسترده، پتانسیل بالایی برای تبدیلشدن به یکی از پرفروشترین کراساوورهای جمعوجور بازار ایران دارد — بهویژه اگر با قیمتگذاری منطقی عرضه شود.

