درحالیکه گفته میشد سیتروئن قصد دارد نسل جدید سدان C5 خود را در نمایشگاه شانگهای رونمایی کند، این سازندهٔ فرانسوی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ نسل کنونی C5 را با عنوان نسل جدید به این نمایشگاه آورده است. خودرویی که در چین ساخته میشود و با این فیسلیفت میتواند همچنان تا دو سال یا بیشتر در بازار حضور داشته باشد. این فیسلیفت شامل چراغهای جلوی جدید، جلوپنجرهٔ جدید، سپرهای جدید و گرافیک داخلی بروز شدهٔ چراغهای عقب میشود. C5 فیسلیفت ماه آینده در بازار چین عرضه خواهد شد.
در این فیسلیفت سعی شده ظاهر قدیمی C5 به زبان طراحی جدید سیتروئن نزدیک شود. به این منظور در جلو از چراغها و جلوپنجرهٔ کاملاً متفاوتی استفاده شده که همسان با جدیدترین شیوهٔ طراحی این شرکت شکل گرفته است. در عقب اما حجم تغییرات کمتر است و تنها به تغییراتی جزئی در سپر، جا پلاک و چراغها بسنده شده است. گرافیک داخلی چراغهای عقب نیز هماهنگ با زبان جدید طراحی سیتروئن با چهار ماژول مربع شکل طراحی شده است که به کراساوور جدید C5 ایرکراس شباهت دارد.
داخل خودرو اما با داشبورد و غربیلک فرمان کاملاً جدید، ارتقاء بزرگی را تجربه کرده است. علاوه بر این، صفحه آمپر سنتی خودرو با یک صفحهنمایش تمام دیجیتال 12.3 اینچی جایگزین شده و یک صفحهنمایش لمسی 8 اینچی هم در مرکز داشبورد قرار گرفته که از کارپلی اپل هم پشتیبانی میکند.
طی مدت اخیر فروش سیتروئن C5 بسیار کاهش یافته است چراکه این خودرویی کهنه است؛ اما حالا این فیسلیفت قرار است بهعنوان یک راهحل موقتی در بازار حضور داشته باشد تا سال 2019 یا 2020 که نسل کاملاً جدید C5 معرفی گردد. C5 فیسلیفت با دو پیشرانه ارائه خواهد شد که شامل یک نمونهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو با 170 اسب بخار قدرت و یک واحد 1.8 لیتری چهار سیلندر توربو با 205 اسب بخار قدرت میشود. پیشرانههای 2 لیتری و 2.3 لیتری نیز از لیست سفارشات حذف شدهاند.
سیتروئن C5 توسط سرمایهگذاری مشترک دانگفنگ-پژو-سیتروئن در چین تولید شده و این نسخهٔ فیسلیفت شده با قیمتی بین 180 هزار یوان (26 هزار دلار) تا 220 هزار یوان (32 هزار دلار) در بازار چین عرضه خواهد شد. بااینحال همانطور که اشاره شد، سیتروئن در چین این نسخهٔ فیسلیفت شده را بهعنوان نسل سوم C5 معرفی کرده است که البته استفاده از چنین عبارت بزرگی برای یک فیسلیفت ساده در چین بسیار رایج است.
منبع : پدال