این کراس اوور جمع وجور به یک برگ برنده برای رنو در بازار آسیا تبدیل شده است و خودروساز فرانسوی در نمایشگاه خودرویی اندونزی یک استایل کاملا متفاوت را برای آن در نظر گرفته و تحت عنوان کانسپت ” اکستریم اسپرت ” معرفی کرده است.
این خودرو از یک کیت بدنه تهاجمی تر نسبت به نسخه استاندارد و چرخهای بزرگ بهره میبرد که ظاهری متمایل به یک خودروی پرفورمنس را به آن داده است.
اکستریم یک کلمه کاملا مناسب برای این نسخه از کوئید است. رنو، نمای جلو خودرو را با نوارهای قرمز و برجسته و ال ای دیهای برجسته بروز کرده است. رنو همچنین گلگیرهای پهن تر، رکاب های برجسته و رینگ های اسپرت OZ را در کوئید اکسترین اسپرت کار کرده است.
نمای عقب خودرو نیز از همین سبک و سیاق تبعیت میکند. دو دریچه هوای غیرواقعی در کناره های سپر باعث زیبایی بیشتر آن شده اند و یک دیفیوزر بزرگ به همراه باله های بزرگ روی سقف خودرو دیده میشود
تغییرات کوئید اکستریم اسپرت در داخل کابین دیده نمیشود اگرچه پس از نصب یک کیت بدنه تهاجمی، کمی عجیب است که داخل کابین تغییر نکرده باشد.
پیشرانه خودرو نیز تغییری نکرده و کوئید اکستریم از همان موتور یک لیتری با توان ۶۸ اسب بخار و گیربکس دستی پنج دنده بهره میبرد.
این اولین بار نیست که رنو به تولید یک کوئید اسپرت فکر میکند. در سال ۲۰۱۶ این شرکت کانسپت کوئید ریسر(Racer) را در نمایشگاه خودروی هند رونمایی کرد.
???