علیرغم اینکه مگان RS جدید برای اولین بار در هفته گذشته پدیدار شد، رنو قبلاً درباره نسل جدید این خودرو برنامههایی داشته است.
از آنجایی که این خودرو دهه میلادی آینده ارائه خواهد شد، بنابراین باید به نوعی دارای قوای محرکه الکتریکی شده باشد. اتومارکت این خبر را پس از مصاحبه با مدیر رنو اسپورت در فرانکفورت منتشر کرده است.
این مدیر ارشد رنو اسپورت گفت:
تمامی خودروهای آینده رنو دارای سطحی از الکتریکی سازی خواهند بود؛ بنابراین نسل کنونی مگان RS احتمالاً آخرین خودرویی خواهد بود که پیشرانه بنزینی کلاسیک را دارد. البته این موضوع به معنی آن نیست که نسل بعدی هم پیشرانه احتراق داخلی و هم پیشرانه الکتریکی خواهد داشت زیرا چندین احتمال دراینباره وجود دارد و تکنولوژی هیبریدی ملایم یکی از آنهاست.
سیستم هیبریدی ملایم از برخی تلفات انرژی بهره برده و از آن برای افزایش قدرت استفاده میکند بنابراین باعث میشود این هاچبک پاکتر و قدرتمندتر باشد.
مدیر رنو اسپورت همچنین تأیید کرده نسخه تروفی مگان RS تا پایان سال آینده معرفی خواهد شد. هدف اصلی این خودرو حمله به رکورد طی یک دور پیست نوربرگ رینگ و به دست آوردن عنوان سریعترین خودروی دیفرانسیل جلوی تولیدی است.