موسسه CarMD که معمولا به تحقیق و جمع آوری اطلاعات پیرامون پیشرانهها میپردازد و شاخص سلامت اتومبیلهای مختلف را مورد بررسی قرار میدهد، اخیرا نتیجه آخرین تحقیقات خود را منتشر کرده است.
در آخرین نتایج منتشر شده این موسسه، شاخص سلامت اتومبیلهای تولید شده از سال 1996 تا 2017 میلادی تعیین شده است، همچنین هزینههای پرداختی بابت تعمیرات پیشرانه این خودروها اعلام شده است که در ادامه سعی داریم مروری بر روی آن داشته باشیم تا با قابل اطمینانترین خودروی بازار آشنا شویم.
برای انجام تحقیقات لازم و جمع آوری دادههای سلامت خودرو، بیش از 4.2 میلیون اتومبیل از مدلهای 1996 تا 2017 میلادی در ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج حاصل از این تحقیق نشان میدهد که محصولات "هیوندای موتورز" کره جنوبی، دارای کمترین هزینه تعمیرات در مسئله پیشرانههای خود هستند، به طوری که قطعات موتور و هزینه تعمیر پیشرانههای آن به صورت میانگین 306 دلار خواهد بود و به دنبال آن دو شرکت خودروسازی "مزدا" و "کیا" قرار میگیرند که هزینه قطعات و تعمیر پیشرانه آنان کمتر از 320 دلار اعلام شده است.
با فاصله گرفتن از شرکتهای خودروسازی و ورود به جزییات خودروها، مزدا 5 در مدلهای 2012 دارای کمترین هزینه تعمیر خواهد بود که تنها 109 دلار برای تعمیر پیشرانه آن لازم است، درحالی که پس از آن دو خودروی "کیا فورت/ سراتو" در مدلهای 2015 و همچنین خودروی "شورلت تراورس" در مدلهای 2015 دیده میشود که به ترتیب هزینه تعمیر پیشرانه آنان معادل 150 دلار و 152 دلار خواهد بود.
دادههای CarMD نشان میدهد که وسایل نقلیه تولید شده توسط شرکتهای خودروسازی"هوندا"، "نیسان" و همچنین "تویوتا" دارای کمترین خرابی و روشن شدن چراغ "چک" موتور هستند.
از لحاظ مدلهای عرضه شده توسط این سه شرکت خودروسازی، هوندا سیویک در جایگاه اول قرار میگیرد که روشن شدن چراغ "چک" موتور به ندرت پیش میآید و پس از آن، پیشرانه تویوتا کمری و تویوتا کرولا دارای کمترین خرابی هستند.
هرچند بیشتر مواقع روشن شدن چراغ موتور به خاطر مسائل جزیی خواهد بود که هزینه بالایی برای رفع مشکل ندارد.