تصاویر جاسوسی 911 بار دیگر منتشر شده است و این بار نوبت مدل های 992 اسپرت است که در نسخه کانورتیبل دیده می شوند. ما نسل 992 پورشه 911 را با پوشش های مختلف دیده بودیم اما انتظار داشتیم که نسخه نهایی را تا اواخر سال 2018 با عرضه مدل های کررا S و 4S مشاهده کنیم.
در این عکس ها می بینیم که محور جلو نسبت به مدل قبلی پهن تر شده است – شاخصه اصلی پلتفرم جدید نسل بعدی 911 – که می توانید در تصاویر مشاهده کنید.
در ادامه به اطلاعات موجود در مورد نسل 992 پورشه 911 می پردازیم.
جای تعجب نیست که تحول عظیمی در ظاهر این خودرو دیده نمی شود. کاپوت کمی کشیده تر شده و طراحی چراغ های عقب یادآور مدل E کانسپت 2015 است که اسپویلرهای بزرگ روی آن قرار گرفته است.
می توانید در عکس زیر اسپویلر را در حالت پایین و باز شده مشاهده کنید. چراغ ترمز جالب آن مانند نمونه های معاصر است، البته در نسخه نهایی شاهد نظم بیشتری در این قسمت خواهیم بود.
به نظر می رسد که نمونه اولیه دارای سیستم اگزوز متفاوتی است، اما نمونه اصلی شبیه به مدل S استاندارد است و امکان دارد که بر روی سیستم اگزوز جدید به عنوان یک آپشن کار شده باشد. همچنین انتظار داریم که تکنولوژی به کار رفته در آئودی به این مدل منتقل شده باشد و نشانگرهای OLED باریک و چراغ جلوهای شبکه ای LED می توانند به صورت استاندارد موجود باشند.
در اواسط سال 2017، Michael Mauer رئیس بخش طراحی فولکس واگن به رسانه ها گفته بود: "در مورد 991 می توان گفت که تغییر از 997 بسیار محسوس بوده است. برای مدل های بعدی، همکاران من در زمینه تحولات جدی تری کار می کنند."
نسل حاضر یعنی 991 در سال 2015 کمی به روزرسانی شد که شامل موتورهای توربوشارژ جدید بود. این مدل در سال 2011 به بازار آمد، بنابراین خیلی جوان نیست. نسل هشتم 911 بر پایه یک پلتفرم جدید ساخته می شود و از سیستم های انتقال قدرت متنوعی بهره می برد. در این مورد می توان پیش بینی کرد که یک نسخه هیبرید در دسترس خواهد بود.
می دانیم که پورشه برای سال 2020 در حال کار بر روی یک مدل تمام الکتریکی است که از مدل Mission E کانسپت 2015 الهام گرفته است. در عین حال مدل های بزرگتر – مانند پانامرا جدید – از موتورهای الکتریکی به عنوان مکمل برای ارتقا عملکرد و کارایی استفاده خواهند کرد.
مدیر پورشه Oliver Blume در سال 2016 گفته بود که احتمال دارد 911 نیز دارای نسخه هیبرید باشد: "به دلیل این که استفاده از تکنولوژی الکتریکی باعث افزایش وزن می شود، خودروهای اسپرت همچنان طبق فرمول قدیمی این صنعت ساخته می شوند. اما حتی 911 نیز باید تغییر کند و بنا به گفته کارشناسان و رسانه ها، می بینیم که سوپرخودروهای پلاگین پای خود را به بازار باز کرده اند!"
البته این به معنی پایان 911 سنتی نیست. چرا که شخصیت خاص 911 با دقت حفظ می شود.
Blume می گوید: "پورشه نیاز به عرضه خودروهای اسپرتی مانند 911 دارد. ما به هر دو استراتژی جدید و قدیم نگاه می کنیم. به کفش های اسپرت نگاه کنید، می توانید ببینید که مردم مدل های دهه 70 و 80 میلادی را دوست دارند. در 10 یا 15 سال، طرفداران دوست دارند خودروهای اسپرتی را سوار شوند که به آن ها حس یک خودرو واقعی را منتقل کند. پورشه در آینده پورشه باقی خواهند ماند، این استراتژی ماست."
احتمالاً موتور تنفس طبیعی و گیربکس دستی مدل فعلی 911R در نسل بعدی 911 موجود خواهند بود.
باکستر و کیمن بعدی که در سال 2020 عرضه می شوند از سخت افزار و قطعات الکترونیکی مشابه بهره می برند. طبق شایعات موجود، یک مدل لامبورگینی نیز از این پلتفرم استفاده می کند. در آخر، به احتمال زیاد پلتفرم پورشه در نسل سوم آئودی R8 دیده خواهد شد.