فولکس واگن طی سال های اخیر چندین مدل کانسپت از تیگوان GTE را طراحی و به نمایشگاه ها آورده است و به نظر می رسد این مدل نهایتا در حال آماده شدن برای ورود به خط تولید است.
در حالی که این کراس اور به اندازه مدل های کانسپت طراحی اسپرتی ندارد، مدل نهایی بسیار به تیگوان آر لاین شبیه است. هرچند، کمپانی برای ایجاد تفاوت بین GTE و دیگر مدل های تیگوان تغییراتی روی آن اعمال کرده است.
قابل توجه ترین تغییر اضافه شده چراغ های روز روشن C شکل است که به نوعی به نماد مدل های پلاگین هیبریدی فولکس واگن تبدیل شده است. این چراغ های خاص را قبل در گلف GTE و پاسات GTE هم دیده بودیم.
علاوه بر این مورد، این کراس اور زیبا نشان های PHEV روی گلگیرهای جلو، درب عقب و جلوپنجره خود دارد. جلوپنجره این خودرو یک پورت شارژ را دقیقا پشت لوگوی فولکس واگن پنهان کرده است.
همانند مدل های GTE قبلی، تیگوان به یک کابین جدید مجهز شده که تزئینات آبی رنگ زیادی داخل آن مورد استفاده قرار گرفته است. ما همچنین می توانیم انتظار یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید را داشته باشیم.
نیروی این خودرو از همان پیشرانه مورد استفاده در گلف GTE تامین خواهد شد. این پیشرانه از یک موتور 1.4 لیتری 4 سیلندر، یک موتور الکتریکی و یک پک باتری لیتیم یونی استفاده می کند. اگر کانسپت تیگوان GTE را بخواهیم به عنوان مرجع در نظر بگیریم، این خودرو حدودا 215 اسب بخار نیرو خواهد داشت. با این اوصاف، خودرو قادر است ظرف 8.1 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد کیلومتر بر ساعت افزایش دهد و حداکثر سرعتی برابر با 200 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
بدون شک، بزرگ ترین مزیت سیستم پلاگین هیبریدی این است که خودرو می تواند برای مسافت های کوتاه فقط از نیروی الکتریکی بهره ببرد. در حالت تمام الکتریکی، مدل کانسپت این خودرو می توانست تا 50 کیلومتر را با حداکثر سرعت 130 کیلومتر بر ساعت طی کند.