لکسوس UX با تفاوتهای بسیار زیاد نسبت به نسخه کانسپت خود، هفته گذشته توسط لکسوس با انتشار یک تصویر رسمی ولی بدون جزییات فنی معرفی شد، اما حالا با شروع بکار دور جدید نمایشگاه ژنو، می توانیم به جزییات فنی اتومبیل دسترسی داشته باشیم.
پیش از پرداختن به جزییات فنی اتومبیل، باید گفت که شرکت خودروسازی لکسوس برای رقابت با آئودی Q3، دو خودروی بی.ام.و X1 و X2، مرسدس بنز GLA، آکورا CDX، اینفینیتی QX30 و دیگر خودروهای قرار گرفته در این سگمنت، به سمت توسعه و تولید این خودرو قدم برداشته است که از پاییز امسال (میلادی) به خط تولید اضافه شده و تا پایان سال جاری میلادی به مشتریان عرضه خواهد شد.
برای توسعه و ساخت شاسی بلند لکسوس UX، شرکت سازنده از پلتفرم جدید GA-C استفاده کرده است که در واقع یک نسخه اصلاح شده از پلتفرم TNGA برای تویوتا خواهد بود که حالا با انعطاف پذیری بالاتری ساخته شده است، هرچند بد نیست بدانید که براساس پلتفرم اصلی TNGA، تاکنون محصولات مختلف تویوتا از جمله تویوتا پریوس نسل جدید، تویوتا کمری، تویوتا کرولا، تویوتا اونسیس، تویوتا C-HR و همچنین خودروی جدید تویوتا آئوریس توسعه پیدا کردهاند.
با تایید شرکت خودروسازی لکسوس، خودروی جدید لکسوس UX با طول کلی 4495 میلی متر و همچنین با فاصله بین دو محور 2640 میلی متر ساخته شده است که با قفل کردن فرمان به یک سمت، میتوان شعاع چرخ 17 متری و تشکیل یک دایره کامل به قطر 34 متر را ترسیم کرد که در کلاس خود بهترین بوده و مانورپذیری بالایی در محیطهای شهری به همراه خواهد داشت.
علاوه بر این، خودروی جدید لکسوس UX در دو مدل مختلف عرضه خواهد شد که مدل اول با کد UX 200 معرفی شده و در زیر کاپوت خود به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با خروجی قدرت 168 اسب بخاری مجهز شده است که برای دریافت و انتقال نیروی خود به سمت چرخها، از جعبه دنده اتوماتیک CVT با شبیه ساز تعویض دنده استفاده خواهد کرد.
نسخه دوم لکسوس UX، در واقع یک نسخه هیبریدی بوده و تحت عنوان UX 250h معرفی شده است که دارای قدرت 176 اسب بخاری بوده و از پیشرانه درون سوز بنزینی برای تحرک چرخهای جلو و همچنین یک موتور الکتریکی برای گردش چرخهای عقب سود میبرد که درست همانند نسخه استاندارد لکسوس UX 200، پیشرانه درون سوز آن 2 لیتری بوده و از جعبه دنده اتوماتیک CVT برای انتقال نیروی آن به سمت چرخها استفاده میشود.