بخش زیادی از ریخت و پاشی که اطراف فوتبالیست های مشهور دنیا اتفاق می افتد، به خاطر حفظ پرستیژ آنهاست، خرید چند آپارتمان در چند جای مختلف دنیا، مالکیت قصری تاریخی، هواپیمای شخصی، کشتی تفریحی و خیلی چیزهای دیگر، بیشتر از این که مناسب برای استفاده باشند، ابزاری برای فخرفروشی هستند.
بخش زیادی از یخت و پاشی که اطراف فوتبالیست های مشهور دنیا اتفاق می افتد، به خاطر حفظ پرستیژ آنهاست، خرید چند آپارتمان در چند جای مختلف دنیا، مالکیت قصری تاریخی، هواپیمای شخصی، کشتی تفریحی و خیلی چیزهای دیگر، بیشتر از این که مناسب برای استفاده باشند، ابزاری برای فخرفروشی هستند.
ماشین های گرانقیمت فوتبالیست ها هم داستانی مشابه دارند. شاید کمتر کسی در شهر بارسلون، لئو مسی را در حالی که مشغول رانندگی با مازراتی معروفش است، دیده باشد؛ یا زلاتان برای جور شدن کلکسیون شخصی اش ماشینی را می خرد که خودش درون آنجا هم نمی شود. اما داستان اتومبیل های میلیونی ستاره های فوتبال هم یکی از آن جنون های حول فوتبال است؛ جنونی که باعث شده بهترین برندهای خودروسازی دنیا، حتما نماینده ای در پارکینگ خانه ستاره های فوتبال داشته باشند.
قیمت: 2.5 میلیون دلار
ستاره آرژانتینی فوتبال دنیا برخلاف خانه نه چندان مجللش در شهر بارسلون - که جزء 20 خانه محل فوتبالیست های دنیا هم به حساب نمی آید - به شدت آدم ماشین بازی است. از مازراتی 2.5 میلیون یورویی، تا نکسوس و تویوتا، به علاوه دو فراری، دو آئودی و یک دوج هشت اتومبیل داخل پارکینگ خانه مسی هستند؛ اتومبیل هایی که ارزش همه شان حدود 9 میلیون یورو بر آورد می شود؛ نکته جالب درباره گران ترین اتومبیل لیونل مسی این است که علی دایی هم یکی از همین مازراتی های گراند توریسمو را وارد کرده است و با همین ماشین سر تمرین سایپا می رود. در هر صورت علی دایی شاید به نسبت ستاره بارسلونا، فوتبالیست نازل تری باشد، اما قطعا بیزینس من بهتری به حساب می آید.
قیمت: 350 هزار دلار
در افسانه های بچه ها، کارهای ناممکن را به موجوداتی مثل اسب تک شاخ گره می زنند و همین دلیل کافی بود تا سازندگان آستون مارتین ونکوئیس هم نام آخرین مدل شان را «تک شاخ» بگذارند که قابلیت های عجیبی دارد. محصولات آستون مارتین مشتری های زیادی بین جماعت فوتبالیست ندارند؛ مگر انگلیسی ها که ترجیح می دهند مرکب وطنی خودشان را سوار شوند. برای همین هم کاپیتان سابق سه شیرها گران ترین پولی را که بابت اتومبیل های خانه اش داده، صرف یک آستون مارتین انگلیسی کرده است. خودمان حق دهید که 350 هزار دلار برای ماشینی که به سرعت 330 کیلومتر در ساعت می رسد. پول چندان زیادی هم نیست. وین رونی بین تمام انگلیسی ها به ولخرجی معروف است و مدیر برنامه سابقش یک بار اعتراف کرده بود که رونی هفته ای 50 هزار دلار پول را دور می ریزد.
قیمت: 380 هزار یورو
دنیای فوتبال برای مسموت اوزیل بدون هیجان دنبال می شود و این روزها بزرگ ترین دغدغه اش در آرسنال افزایش حقوق هشت میلیون یورویی اش است و انگیزه دیگری در لندن برای قهرمانی و کسب جام ندارد. زندگی شخصی هافبک آلمانی هم پر از هیجان های ممنوعه ای مانند استعمال دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی است. طبیعی است که چنین آدمی اتومبیلی را انتخاب کند که جای خالی هیجان فوتبال را در زندگی اش پر کند و برای همین هم سراغ فراری 458 رفته است؛ برندی که معمولا در تولید و ساخت اتومبیل های مسابقه ای فعالیت می کندو فراری 458 تولید سال 2016 را زیر پایش انداخته است. غولی که ظرف مدت سه ثانیه به سرعت 100 کیلومتر می رسد و تا 320 کیلومتر هم اوج خواهد گرفت.
قیمت: 1.4 میلیون دلار
فرانک لمپارد در زمان بازی در وستهام و چلسی به این مشهور بود که سبک زندگی بیش از حد لاکچری را انتخاب کرده بود. از قلعه ای قرن هفدهمی که در یورکشایر خریده بود و تعطیلاتش را در آن می گذراند، تا آپارتمان 12 میلیون دلاری مجهزی که در لندن داشت. فرانک لمپارد بعد از بستن قرارداد با نیویورک سیتی، یکی از آخرین مدل های فراری را هم خرید تا دوری از اروپا چندان هم اذیت کننده نباشد. فراری لافراری باشکوه ترین غول کارخانه فراری به حساب می آید که در تست های کارخانه به سرعت عجیب 360 کیلومتر هم رسیده است و داشتنش 1.4 میلیون دلار آب خواهد خورد. هر چند این اتومبیل در برابر آپارتمان 15 میلیون دلاری لمپارد در نیویورک، پول چندانی به حساب نمی آید.
قیمت: 280 هزار دلار
نکته عجیب درباره گرت بیل این است که در مادرید همه او را تنها با یک اتومبیل در خیابان های شهر می بینند و گرت بیل برخلاف بیشتر ستاره های دنیای فوتبال اعتقادی به استفاده از چند اتومبیل ندارد. کار سختی نیست که او را خسیس ترین فوتبالیست ثروتمند دنیا لقب دهیم. آئودی وایت آر 8 گرت بیل، هدیه ای بود که مدیران این کارخانه آلمانی به ستاره ولزی دادند و گرت بیل از سال 2014 که این هدیه را گرفته، همیشه سوار آن بوده و هیچ ماشین دیگری نداشته است. قیمت آئودی آر 8 هم بین 10 اتومبیل گرانقیمت آخرین رتبه را به خودش اختصاص داده است.
قیمت: 2.5 میلیون دلار
اصرار کریس رونالدو برای لاکچری زندگی کردن یکی از خصوصیات اخلاقی این ستاره پرتغالی است. کافی است مستند «رونالدو» را که داستان زندگی اوست، دیده باشید تا از هشت ماشینی که در پارکینگ خانه اش پارک شده اند، باخبر باشید. هر چند در زمان ساخته شدن مستند، کریس رونالدو هنوز پادشاه ماشین ها را خریداری نکرده بود. دقیقا یک روز بعد از برد 1-6 رئالی ها برابر بتیس، کریس رونالدو از لامبورگینی اونتادور مشکی رنگش رونمایی کرد؛ اتومبیلی که کریس رونالدو را صاحب گرانقیمت ترین خودروی دنیا کرد. کریس رونالدو لامبورگینی 4.5 میلیون دلاری اش هم در دنیای فوتبالیست ها دست نیافتنی به نظر می رسند و هم او را بالاتر از رقیب ازلی - ابدی اش لئو مسی که یک مازراتی گران توریسمو دارد، قرار می دهد.
قیمت: 1.7 میلیون دلار
«رونالدینیو» تنها ستاره دنیای فوتبال به حساب می آید که دستی هم بر آتش دنیای رالی دارد و با بوگاتی ویرون سیاه دوست داشتنی اش در پست های حرفه ای اروپا مثل لوگزامبورگ هم مانور می دهد و به سرعتی بالای 300 کیلومتر رسیده است. رونالدینیو البته به سنت بقیه برزیلی ها هم پایبند مانده و مثل ستاره های سلسائو یک خودروی هامر هم در پارکینگ خانه اش نگهداری می کند تا بعد از کاکا، مارسلو، دنی آلوز و ویلیان، پنجمین برزیلی باشد که هامر خریداری کرده است. ستاره سابق بارسلونا این روزها دور از دنیای فوتبال و هیاهوهای حول محبوب ترین ورزش جهان مشمول ویراژ دادن در پست های آماتوری اروپاست و لقب راننده ترین ستاره فوتبال هم برازنده اوست.
قیمت: 1.7 میلیون دلار
«ساموئل اتوئو» کلکسیونی از اتومبیل ها و گوشی های موبایل گرانقیمت را در خانه اش جمع کرده است. مهاجم کامرونی دلیل این بریز و بپاش هایش را یک بار گفته بود: «برای این که بتوانید به عنوان یک مهاجم تماشاگران و هواداران تیم تان را خوشحال کنید، اول باید خودتان را خوشحال کنید.» برای همین هم اتوئو چهار ماشین با ارزش را با قیمتی حدود چهار میلیون دلار در پارکینگ خانه اش جمع کرده است.مممم
رتبهاول را بین اتومبیل های گران قیمت اتوئو به «بوگاتی ویرون» اختصاص دارد. رتبه دوم به «آستون مارتین» 1.2 میلیون دلاری تعلق دارد. رتبه سوم به «میباخ زناتک» رسیده که حدود یک میلیون دلار ارزش گذاری شده و چهارمین خودروی لاکچری مهاجم سیاه پوست سابق چلسی و بارسلونا، دوباره یک برند تکراری است؛ آستون مارتین وی 12 که 500 هزار دلار می ارزد، نکته جالب درباره مهاجم کامرونی این بود که او تا توانسته سعی کرده خودش را خوشحال کند؛ حتی این روزها که دیگ راز دنیای فوتبال خداحافظی کرده و به استراحت مشغول است.
قیمت: 600 هزار دلار
از اواخر سال 2016 شرکت پورشه شروع به تولید آخرین محصول کارخانه اش کرد و یک سال بعد دقیقا 918 تا از این خودرو را تولید کرد. به اندازه عدد 918 روی بدنه ماشین «زلاتان ابراهیموویچ» مرد دو متری شیاطین سرخ احتمالا کار سختی برای جاگیر شدن در اتومبیلی دارد که فضای سرنشینی چندان بزرگی ندارد. سه سال پیش زلاتان با یکی از مدل های قدیمی تر همین پورشه اسپایدر در سوئد تصادف کرد و با وجود خسارت شدید به ماشین، خود زلاتان هیچ آسیبی ندید. همین اتفاق دلیل خوبی است برای این که زلاتان دوباره به این برند اعتماد کند و پورشه اسپایدر 918 سوار شود.
قیمت: 1.4 میلیون دلار
شرکت گامبرت زمانی سریع ترین خودروهای دنیا را تولید می کرد اما از اواخر سال 2009 رقابت برای تولید سریع ترین اتومبیل دنیا را به بوگاتی و فراری باخت. شرکت گامبرت سال 2016 با محصولی جدید دوباره به عرصه رقابت با برندهای سریع دنیا برگشت و از آپولو آرو رونمایی کرد؛ ماشینی که این روزها نیمار در پاریس یکی از آنها را سوار می شود و جزء خاص ترین ماشین های دنیا به حساب می آید؛ خودرویی که تنها 13 دستگاه از آن تولید شده که یکی شان را نیمار سوار می شود و برای این خاص بودن مجبور شده بیش از یک میلیون دلار هم هزینه کند.