تستهای مقایسهای مطرح نشان دادهاند که هیوندای i30 N یک رقیب مناسب برای بهترین هاچبک های اسپورت از جمله فولکسواگن گلف GTI، فورد فوکوس ST و هوندا سیویک تایپ R میباشد. اگرچه سه خودروی یاد شده چندین و چند بار توسط تیونرها ارتقا یافتهاند اما متخصصان افترمارکتی به تازگی کار روی بهبود هاچبک کرهایها را آغاز کردهاند.
یکی از این تیونرها ریس چیپ نام دارد که توجه خود را معطوف پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربوی i30 N کرده است. این پیشرانه در بهترین حالت قدرت 271 اسب بخاری داشته اما متخصصان ریس چیپ قدرت 309 اسب بخاری را از دل آن بیرون کشیدهاند. شاید افزایش قدرت این خودرو خیلی به چشم نیاید اما افزایش گشتاور تولیدی پیشرانه کاملاً چشمگیر است. در واقع گشتاور i30 N از 353 به 498 نیوتون متر رسیده است.
اما کار به همینجا ختم نمیشود. قدرت یاد شده تنها با یک چیپ تیونینگ بدست آمده اما سیستم اگزوز متفاوت باعث میشود قدرت به 316 اسب بخار و گشتاور نیز به 524 نیوتون متر برسد.
جدای از قدرت و گشتاور بیشتر، این هیوندای فرز و سریع دارای برخی تغییرات دیگر نیز میباشد. در آغاز باید گفت رینگهای استاندارد کارخانهای جای خود را به مدل OZ ریسینگ لگرا HLT دادهاند و همچنین لاستیکهای میشلین پایلوت اسپورت 4S هم آنها را در برگرفتهاند. فنرهای پرفورمنس جدید هم باعث کاهش 15 میلیمتری ارتفاع خودرو میشوند.
کمیل کننده تغییرات کیت آنتی رول Eibach و پوشش متفاوت بدنه است. سیستم اگزوز یاد شده نه تنها قدرت بیشتری ایجاد میکند بلکه صدای گیراتری را نیز تولید مینماید.
در نهایت باید گفت ریس چیپ قبلاً اعلام کرده بهروزرسانی مشابهی را برای نسل جدید هیوندای ولوستر N هم تدارک دیده است.