1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. با سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا آشنا شوید + عکس

با سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا آشنا شوید + عکس

18 شهریور 1397
  • 0

این شاسی‌بلند را می‌بینید؟ شبیه جگوار اف پیس است نه؟ خب نه دقیقاً!

خودرویی که مشاهده می‌کنید اولین تصویر کلی از لیستر LFP می‌باشد. این خودرو بر پایه جگوار ساخته شده اما قول داده پرفورمنسی داشته باشد که اف پیس SVR را هم شرمنده کند!

 با سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا آشنا شوید

این تیونر کار درست هنوز تمامی مشخصات شاسی‌بلند خود را منتشر نکرده اما اطلاعات اولیه‌ی آن کاملاً برجسته می‌باشند. LFP قدرت 670 اسب بخاری داشته و می‌تواند به سقف سرعت بالاتر از 322 کیلومتر در ساعت برسد. حدس می‌زنیم حروف LFP مخفف لیستر اف پیس یا اف پیس سبک شده باشند.

 با سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا آشنا شوید

به‌هرحال اف پیس SVR ساخته شده توسط بخش خودروهای ویژه‌ی جگوار لندروور از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری سوپرشارژردار با قدرت 542 اسب بخار و گشتاور 680 نیوتون متر استفاده کرده و می‌تواند در 4.1 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد و سقف سرعت 283 کیلومتر در ساعت را ثبت نماید. اضافه کردن 120 اسب بخار دیگر به این مجموعه باعث می‌شود شاسی‌بلند سریع‌تری متولد شود و از این نظر فراتر از لامبورگینی اوروس و بنتلی بنتایگا ظاهر شود.

خوشبختانه لیستر تنها به فکر افزایش سرعت این شاسی‌بلند نبوده و همان‌گونه که قبلاً نیز دیده شده بود از ترمزهای کربن سرامیک غول‌پیکری استفاده کرده است.

 با سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا آشنا شوید

با توجه به تصاویر ابتدایی این خودرو می‌تواند گفت لیستر از رینگ‌های بزرگ به منظور هماهنگی با ترمزهای یاد شده استفاده کرده و البته از نصب یک کیت آئرودینامیک و بصری برای تکمیل پروژه‌ی خود غافل نبوده است. این تیونر افسانه‌ای می‌گوید هم‌اکنون پیش‌فروش محصول خود را شروع کرده و شما می‌توانید انتظار قیمت قابل‌توجهی را داشته باشد. مدل تاندر که نسخه‌ی تیون شده‌ی اف تایپ کوپه بود قیمت پایه‌ی 139950 پوندی داشت که 27 هزار پوند بیشتر از قیمت نسخه پرچم‌دار اف تایپ SVR بود.

منبع پدال


نظرات