1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بررسی و مقایسه خودروهای تندر 90 و رانا

بررسی و مقایسه خودروهای تندر 90 و رانا

26 اسفند 1392
  • 11

در پیرو مقالات مقایسه ای و بررسی قابلیت های 2 خودرو با یکدیگر ( که به مقالات Head To Head شهره می باشند ) ، این بار به سراغ 2 خودرویی رفته ایم که در بازار ، رقابتی شانه به شانه با یکدیگر دارند و در هر مورد با یکدیگر برابری می نمایند ، از موتور خودروها گرفته تا فضای داخلی و ابعاد ، البته از نظر قیمتی کمی با یکدیگر اختلاف داشته و برای همین در برخی از موارد انتخاب را برای علاقه مندان خرید یکی از این خودروها سخت می نماید .

در ادامه به بررسی اجمالی و کلی این خودرو ها به همراه جداولی که برای شما دوستان فراهم نموده ایم پرداخته و همچنین ویدیویی از تست و بررسی این خودرو ها را نیز فراهم نموده ایم که امیدواریم این جداول به همراه این ویدیو مورد پسند شما همراهان همیشگی سایت خودرو ( Car.ir ) قرار گرفته و جواب بسیاری از سوالات شما دوستان در رابطه با اینکه کدام یک از این محصولات جهت خرید انتخاب بهتری می باشد ، را در این مقاله پیدا نمایید .

 مقایسه تندر 90 و رانا

 مقایسه آپشن های تندر 90 و رانا

برای رفاه حال شما دوستان نیز در انتها لیست قیمتی از قطعات این خودروها را برای شما دوستان فراهم آورده ایم که امیدواریم این لیست نیز مورد قبول شما دوستان عزیز قرار بگیرد . قیمت های لیست مذکور کاملا به روز بوده در تاریخ 21/12/1392 این مجموعه گرد آوری شده است .

 مقایسه قیمت قطعات یدکی تندر 90 و رانا

ویدئوی نقد و بررسی و مقایسه تندر 90 و رانا

 ویدئوی مقایسه تندر 90 و رانا



نظرات

  • حامد حامد (17 آبان 1396 ساعت 18:36)

    سلام
    دوستان بنده هم 206 و هم رانا و هم ال نود داشتم
    از بین اینها رانا سواری بسیار نرم و ترمز بسیار با کیفیت و امکانات خوبی دارد
    206 هم امکانات خوبی دارد
    ال نود هم ماشین جادار و اهل مسافرتی است
    در کل ال نود و رانا اختلاف فاحشی ندارن و هر کدوم مزایا و معایبی دارن که زورشون هم به هم نمیرسه پایدار باشید

  • hossein hossein (10 مرداد 1396 ساعت 18:02)

    در تندر نود شاسی تنظیم آینه های بغل جای خوب قرار نداره ، زیر ترمز دستی – داشبرد زیبایی نداره و بسیار ساده طراحی شده – دستگیره های در بسیار ساده و نا فرمی داره – درباز کن صندوق عقب نداره و این برای من مشکل بزرگی بود – سنسور دنده عقب نداره - ساعت جلوی داشبرد نداره و دمای داخل کابین رو نشون نمیده من خودم چون بچه کوچیک داشتم یک دما سنج داخل ماشین نصب کردم – نمایشگر باز بودن درب های خودرو رو نداره - تعلیق جلو و عقب خشکی داره که در هر چاه و سرعت گیری راننده و سرنشین های جلو رو اذیت میکنه - فرمان نرمی داره اما زاویه گردشی کمی داره یعنی در حین دور زدن زود به جایی می رسی که فرمان دیگه سفت میشه ... من حتی با پراید 132 هم این مشکل رو ندیدم و با یک دست کاملا چرخ تا زاویه 60 درجه گردش می کنه .... قطعاتش از رانا یا اس دی گرانتر است مثلا دو جفت کویل لازم داره که هر کدامش 80 هزار تومان است که آلمانی این قیمت است (تنها فرق موتوری بین ایران خودرو و پارس خودرو کویل ایران خودرو فرانسویی و کویل پارس خودرو آلمانی) جعبه ابزار یا مثلث خطر نداره – قسمت جلوی خودرو نسبت به عقب خودرو باریکتر است ... اگه توجه کرده باشید بیشتر تندر ها بالای چرخ عقب زدگی دارند یعنی همه راننده ها حداقل یک بار گلگیر عقب رو جایی مالیدن این بخاطر اینه که عقب خودرو حدود 6 سانتی متر عرض بیشتر نسبت به جلوی خودرو دارد ... شکل ظاهری خودرو نیز که جایی برای زیبایی نداره من اولش که خواستم این خودرو رو بخرم به سختی خانم رو راضی کردم که این خودرو رو بخرم سال 1387 تازه توی خیابانها آمده بود .. این خودرو طراحی داچیای رومانی هست که رنو این شرکت رو می خره و یکی از موتور های خودشو روش سوار میکنه .. تعویض فیلتر روغن به سختی انجام میشه ... جای بدی قرار داره ... بنزین خوب با اوکتان 98 به بالا باید مصرف بشه ... تمام موارد گفته شده بالا در رانا وجود نداره ... حالا مزایای تندر نود رو در ذیل می نویسم ...

  • hmossein hmossein (10 مرداد 1396 ساعت 14:48)

    با سلام و خسته نباشید خدمت تمتمی دوستان و خودرو سواران گرامی ... متاسفانه فیلم مقایسه رانا و تندر نود به طور کامل و جامع صورت نگرفت من هم تندر نود E2 و هم رانا LX رو خریداری کردم و هم سوار شدم از نظر من در فیلم مقایسه به خیلی از نکات خودروها و نقاط قوت و ضعف آنها اشاره نشد ... مثلا دگمه بالابر برقی جلو در تندر نود در وسط داشبورد جاسازی شده که بسیار بد طراحی شده است به نحوی که باید حتما برای بالا یا پایین نمودن شیشه ها به دگمه نگاهی بیندازید که خود من چند بار نزدیک به حادثه شدم یا راهنمای چپ و راست در تندر مشخص نیست هر دو چراغ روشن می شود ... در مورد 0 تا صد هم که در تندر در دنده های 1 و 2 شتاب نداره چون ضریب دنده ها در این خودرو خیلی کمه اما در دنده 3 شتاب خوبی میگیره ... یا در دنده های پایین وقتی کولر را در تندر نود روشن میکنی نفس خودرو رو می گیره که من خودم گاها خاموش کردم ... و بقیه رو در تاپیک بعدی توضیح می دهم ... موفق باشید

  • میلاد میلاد (27 آذر 1395 ساعت 03:30)

    سلام من هر دو این ماشین ها رو دارم ولی تمایل دارم بیشتر با رانا بیرون برم چون سواری خیلی بهتری داره و زیبایی والا تر و در ضمن قیمت لوازم رانا وقتی قدمت حضورش در بازار مثل ال نود بشه ارزون تر میشه
    اون سال هایی که ال نود تازه اومده بود و پدرم خریده بود لوازم کم یاب و گرونی داشت چون تولید کننده کم داشت. رانا هم ارزون میشه وقتی تقاضا هاش بالا بره تولید کننده های بیشتری به سمت تولید لوازمش حجوم میارن و قیمت هاش مناسب تر میشه

  •  محمد   محمد (2 فروردین 1393 ساعت 11:44)

    باسلام وتبریک سال نو به همه هموطنان بنده با هردو خودرو به مسافرتهای طولانی مدت سفر کردهام بنده مدل 91 برج 10 را دارم اما محسنات رانا /اولا کیلومتر این خودرو خراب میباشد وفقط باید نمایندگی عوض کند با مشکلات ومعطلهای ان که چون مولتی میباشد روی تمام سیستم برقی اثر گذاره چراغ چک چراغ اچار ایربک کیلو متر هم شماره نمی اندازد کلا سیستمش قاطیس و....... این ازاولین عیب دوما سیم کلاچ که حالت دومرحله دارد وپارا اذیت وخسته کننده میباشد به نمایندگی مراجعه کرده ام کفتن سیم هم که عوض کنیم بازم درست نمیشود سوما صندلها به هیچ وجهه راحتی واسایش ندارد زود خسته میشود سرنشین الان ابر هاش خوابیده وکشاله ران بعداز 200کیلومتر رانندگ دچار گرفته گی میشود . مصرف هم حدوا 7درصد میباشد حالا ال 90 خودرو بسیار راحت دل باز خوش مسافرت کم مصرف کم اصطلاک جادار سرنشین اصلا خسته نمیشود کلا بقول معرف تومنی 9قرون به رانا سر دارد رانا حیف پول باور کنید یک چرخ ال90به رانا صفر می ارزد

  •  مجید مجید (29 اسفند 1392 ساعت 21:04)

    اگر کسی لذت رانندگی رانا را تجربه کنه اصلا سراغ تندر نمیره. خطر واژگونی در تندر به شدت بالا هست.

  • رضا رضا (28 اسفند 1392 ساعت 08:04)

    سلام صدای گیربکس رانا خیلی زیاده .گیربکس اکثر رانا ها مشکل دارن و صدای ناهنجاری تولید میکنن . همون تندر بهتر هست

  •  مهرداد مهرداد (27 اسفند 1392 ساعت 20:47)

    سلام و عرض ادب و احترام ب همه دوستان
    باور کنید با این که یک ماه بیشتر نیست که دارم رانا میرونم اما به هیچ وجه حاضر نیستم با تندر عوضش کنم
    موفق و پیادار بمانید
    پیشاپیش سال نو مبارک

  • مدیریت سایت مدیریت سایت (27 اسفند 1392 ساعت 07:20)

    با سلام خدمت همه شما دوستان گرامی . از نظرات ، انتقادات و پیشنهادات شما بسیار سپاسگذاریم و در ویدئو های بعدی حتما مطالب فوق را در نظر قرار خواهیم گرفت . در مورد خودرو رانا و ترمزهای دیسکی عقب آن ، در سایت ایران خودرو این مطلب به وضوح دیده می شود که سیستم ترمزهای عقب دیسکی عنوان گردیده است ، اما با تماس هایی که با نمایندگی های ایران خودرو ( نمایندگی 1020 ، تلفن تماس 66013775 - نمایندگی 1015 ، تلفن تماس 66030666 - نمایندگی 1012 ، تلفن تماس 77911517 ) داشته ایم ، کارشناسان فنی به این مطلب اذعان داشته اند که هر دو مدل ترمزهای دیسکی و کاسه ای در این خودروها وجود دارد و با توجه به مدلی که کارخانه در اختیار صاحب خودرو قرار می دهد ، ترمزهای دیسکی و کاسه ای برای این خودرو تولید گردیده است و نمونه مورد آزمایش این مجموعه دارای ترمزهای کاسه ای در عقب بوده است .

  •  (27 اسفند 1392 ساعت 06:44)

    سایز رینگ تندر 15 و چرخهای عقب رانا دیسکی می باشد...لطفا تخصصی تر بررسی بفرمایید

  •  m.a7200 m.a7200 (26 اسفند 1392 ساعت 20:37)

    در ابعاد تایر ال90 16 اینچی زده اید که درست 15 اینچی میباشد
    ترمز عقب در 206 دیسکی است آیا در رانا کاسه ای ست؟