منصوری و ارتقای مرسدس جی کلاس 4x4²

اگر نسخه شش چرخ مرسدس جی کلاس یعنی مدل 6X6 را نادیده بگیریم، مدل G500 4x4² یکی از بهترین و جنون آورترین خودروهای آفرود کارخانهای جهان محسوب میشود. این خودرو با وجود قیمت گزاف همچنان بسیار محبوب بوده و فروش بالایی دارد. ترکیب یک بدنه کلاسیک و بسیار مقاوم با تعلیق مخصوص و قوی و پیشرانه توانا، این خودرو را آماده عبور از هر مسیری مینماید.

اما هنوز هم جا برای تیونرها باقی است. افرادی چون منصوری، میتوانند ویژگیهای منحصر به فردتری برای این خودروها به ارمغان بیاورند. اگر از آن دسته افرادی باشید که میخواهید گوشهای از ثروت بیپایان خود را صرف خاص بودن کنید، منصوری یک شاسیبلند به رنگ آبی روشن را به شما پیشنهاد میکند.
طبیعی است که در اینجا هم مانند سایر کارهای منصوری باید فیبر کربن فراوانی را شاهد باشیم. فیبر کربن روی جلوپنجره، دور چراغها و درب کاپوت به کار گرفته شده است. بعلاوه چراغهای روزتاب اضافی LED نیز در دو سوی سینی زیرین سپر به چشم میخورند.

قطعات فیبر کربنی در قوس گلگیرهای جدید، تریم دربها، دستگیره دربها، هواکشها و نوارهای جانبی و اسپویلر و سقف به کار رفتهاند. محافظهای زیرین بدنه نیز از جنس آلومینیوم انتخاب شدهاند. چرخها نیز از نوع آلیاژی و به رنگ تیره انتخاب شدهاند.

فضای داخل کابین تقریباً با تغییرات کمتری همراه بوده و به تزئینات فیبر کربنی و آلومینیومی و بافت جدید روکش صندلیها با حاشیههای آبی رنگ محدود گردیده است.
با اینکه منصوری پیش از این برای پیشرانههای این مدل از برنامههای تیونینگ خارقالعادهای پرده برداشته بود اما در اینجا به یک ارتقای نرمافزاری در ECU خودرو اکتفا شده است. در این حالت موتور 8 سیلندر 4.0 لیتری خورجینی این خودرو با افزایش 63 اسبی و 100 نیوتن متری، قادر خواهد بود که به نیروی 479 اسب بخار و گشتاور 710 نیوتن متر دست یابد.
منبع:
carscoops.com