1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. سری 5 استیشن با لباس M Performance

سری 5 استیشن با لباس M Performance

9 فروردین 1396
  • 0

ب‌ام‌و کمی بیش از یک ماه پیش نسخهٔ استیشن نسل جدید سری 5 را معرفی کرد و حالا برای این استیشن پکیج M Performance را ارائه و آن‌را در نمایشگاه ژنو رونمایی کرده است. این مدل در داخل و خارج به مجموعه‌ای از قطعات اسپرت مجهز شده است. با بررسی ظاهر این استیشن آغاز می‌کنیم. در اینجا یک کیت بدنهٔ اسپرت ارائه شده است که شامل افزودن قطعات فیبر کربنی به سپر جلو و همین‌طور یک دیفیوزر فیبر کربنی در عقب می‌شود. علاوه بر این، روکش‌های فیبر کربنی به رکاب‌ها و آینه‌های جانبی اضافه شده است و جلوپنجرهٔ کلیوی شکل ب‌ام‌و نیز به رنگ مشکی درآمده است.

 لباس M Performance بر تن سری 5 استیشن

اما ارتقائات ظاهری سری 5 استیشن M Performance به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه این خودرو مجهز به رینگ‌های آلیاژی 20 اینچی دورنگ بسیار سبک‌وزن شده است که در جلو با لاستیک‌های 245 و در عقب با نمونه‌های 275 پوشیده شده‌اند. از بین این رینگ‌های زیبا، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ جلب‌توجه می‌کنند که اسپرت بودن خودرو را یادآوری می‌کنند درحالی‌که می‌توان با پرداخت مبلغی اضافه سیستم ترمز بروز شده را هم سفارش داد که قدرت توقف بیشتری را برای این استیشن اسپرت فراهم می‌کند. البته همین تجهیزات و کیت بدنه پیش‌ازاین برای نسخهٔ سدان سری 5 هم ارائه شده بود.

 لباس M Performance بر تن سری 5 استیشن

هنگامی‌که به داخل خودرو نگاه می‌کنیم اولین چیزی که جلب‌توجه می‌کند غربیلک فرمان پوشیده شده با چرم آلکانترا M Performance است که در مدل‌های مجهز به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک، پدال‌های تعویض دنده نیز در پشت آن قرار می‌گیرد؛ اما برای تطابق با ارتقاء ظاهری، ب‌ام‌و برای پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی مدل 540i استیشن، کیت قدرت سفارشی را هم ارائه کرده است که 34 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور به آن اضافه نموده و خروجی آن‌را درمجموع به 360 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور می‌رساند؛ اما این موتور علاوه بر قدرت بیشتر، پاسخ و کشش بهتری را هم همراه با صدای تهاجمی و گوش‌نواز اگزوز ارائه می‌کند.

 لباس M Performance بر تن سری 5 استیشن

اما غیرازاین، یک کیت اگزوز سفارشی M Performance نیز نه‌تنها برای مدل 540i که همچنین برای مدل پایین‌تر 530i و حتی مدل‌های دیزلی 520d و 530d هم ارائه شده است. این اگزوز مجهز به یک منبع از جنس فولاد ضدزنگ است که صدای بهتری نیز تولید می‌کند و به خواستهٔ مشتری با سر اگزوزهای گرد یا ذوزنقه‌ای کرومی یا فیبر کربنی ارائه می‌شود. پکیج M Performance که شامل تمامی این ویژگی‌ها می‌شود از هم‌اکنون برای ب‌ام‌و سری 5 استیشن قابل سفارش است.

 لباس M Performance بر تن سری 5 استیشن

منبع:پدال



نظرات