اعلام نرخ بیمه ثالث سال آینده بعد از تعیین نرخ دیه

16 اسفند 139612:04
2 دقیقه


 اعلام نرخ بیمه ثالث سال آینده بعد از تعیین نرخ دیه

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: برای اعلام نرخ بیمه شخص ثالث در سال آینده منتظر اعلام نرخ دیه از طرف قوه قضاییه هستیم.

همتی گفت: بیمه شخص ثالث، هر سال بر مبنای ضریب خسارت سال قبل بیمه ها و همچنین تعیین ارزش ریالی دیه در سال جدید تعیین می شود.

 اعلام نرخ بیمه ثالث سال آینده بعد از تعیین نرخ دیه

وی افزود: هنوز قوه قضاییه نرخ دیه را در سال جدید ابلاغ نکرده و از سویی، مشغول جمع بندی صورت مالی شرکتهای بیمه در سال 95 برای تعیین ضریب خسارت آنها هستیم.

همتی تصریح کرد: نرخ بیمه شخص ثالث سالی یک بار اعلام می شود و هیچ شرکت بیمه ای نمی تواند آن را افزایش دهد و از سویی طبیعی است که کسانی که تخلفت حادثه ساز دارند و خطر پذیری رانندگی را افزایش می دهند نرخ های بیشتری پرداخت کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین درباره انتقاد رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان از بیمه ها درباره افزایش دوازده دوازدهم بیمه ثالث در ماههای حرام بجای چهار دوازدهم نیز گفت: افزایش نرخ دیه در ماههای حرام روی خسارت های مالی نیز اثرگذار است و تنها روی خسارت های جانی تاثیر ندارد و به همین دلیل بیمه ها 2.5 درصد دیه را سقف تعهد مالی قرار می دهند بنابراین وقتی دیه افزایش پیدا می کند تعهد شرکتهای بیمه هم افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس قانون شورای عالی بیمه باید به نحوی عمل کند که به نفع مردم باشد و سود اکثریت جامعه ملاک عمل ما در شورای عالی بیمه و بیمه مرکزی است.