1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. شفاف سازی روند فروش مزدا ۳ توسط بهمن موتور / لیست خریداران در اختیار مراجع نظارتی

شفاف سازی روند فروش مزدا ۳ توسط بهمن موتور / لیست خریداران در اختیار مراجع نظارتی

8 مرداد 1397
  • 9

مدیرعامل بهمن موتور در نشست خبری صبح امروز: لیست خریداران مزدا 3 به نهاد های نظارتی تحویل شد.

 کنفرانس پاسخ گویی گروه بهمن در خصوص فروش مزدا 3



شرکت بهمن موتور صبح امروز در پاسخ به حواشی پیش آمده در ثبت نام اخیر خودرو مزدا 3 ، اقدام به برگزاری یک نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه ها نمود، در این نشست حمیدرضا داوودزاده با تاکید بر شفافیت در روند ثبت نام مزدا 3 گفت: دو روز قبل از انجام ثبت نام اطلاع رسانی برای فروش تعداد محدودی خودرو مزدا ۳ انجام شد.

وی با بیان اینکه تنها ۲۷۰ دستگاه مزدا ۳ برای فروش موجود بود، اعلام کرد 212 هزار درخواست ثبت نام برای این خودرو وجود داشته است در حالی که کل تولیدات مزدا ۳ در ایران در سال ۹۶، در حدود ۶۰۰۰ دستگاه بوده است، وی همچنین اضافه کرد: به طور قطع همه این تعداد مصرف کننده خودرو نیستند، اما تشخیص مصرف کننده نهایی و واسطه ها نسبت به یکدیگر جزو وظایف شرکت های خودروساز نیست و تفکیک این تعداد از یکدیگر برای سازنده خودرو امکانپذیر نیست، با این تعداد درخواست تنها 12 صدم درصد امکان ثبت نام برای هر خریدار وجود داشت.

 کنفرانس پاسخ گویی گروه بهمن در خصوص فروش مزدا 3



وی این میزان درخواست را معادل میزان درخواست محصولات مزدا در بازارهای آسیایی این شرکت دانست.

داوودزاده از بازدید بیش از 5 میلیون نفر از سایت پیش از آغاز ثبت نام خبر داد و افزود: راس ساعت ۹ صبح همزمان با باز شدن سایت برای ثبت نام کنندگان، سیستم به طور خودکار تمام کاربرانی را که قبل از ساعت ۹ وارد سامانه شده بودند، بیرون انداخته تا شانس برابر برای تمام متقاضیان این خودرو وجود داشته باشد.



بر اساس اطلاعات موجود، 65 هزار نفر اقدام به ثبت نام کردند به طوری که در ساعت ۰۹:۰۴ صبح، 46 هزار و 675 یوزر آنلاین و در ساعت 9:33 این میزان به 52 هزار و 385 یوزر آنلاین افزایش یافت.

 کنفرانس پاسخ گویی گروه بهمن در خصوص فروش مزدا 3



داوود زاده افزود تمام روند ثبت نام مزدا ۳ در اختیار وبسایت iranecar و شرکت مگا ازشرکت های وابسته به سازمان گسترش و نوسازی می باشد بوده است. او گفت به منظور کنترل خریداران، امکان خرید خودرو برای هر کد ملی تنها یک دستگاه در نظر گرفته شده بود، او همچنین اعلام کرد در ساعت ۹ صبح ۴ شنبه، تنها در ۵ ثانیه ظرفیت پذیرش متقاضی در وبسایت تکمیل شد و ۹۲ درصد ظرفیت فروش، در همان ۱۵ دقیقه ابتدایی به پایان رسید.

داوود زاده در پاسخ به سوال خبرنگاران که در مورد چرایی فروش تنها ۲۷۰ دستگاه مزدا۳ مطرح شد اعلام کرد:
هیچ اجباری برای فروش خودروها از سوی نهاد های خارجی مطرح نبود، هرچند در صورتی که اقدام به فروش تولیدات خود نمی کردیم، در اذهان عمومی محکوم به احتکار خودروهایمان میشدیم! وی افزود برای ادامه حیات شرکت نیاز به نقدینگی داریم و این امر تنها از طریق شرایط فروش نقدی به وجود خواهد آمد ضمن اینکه سیاست بهمن موتور همواره فروش محصولات با وجود قطعیت تولید و تحویل به موقع بوده است. او اعلام کرد سال گذشته 1100 نیرو در شرکت بهمن موتور در حال فعالیت بودند که در سال جاری با اضافه شدن 800 نفر، میزان افراد مشغول به کار در این شرکت به 1900 نفر رسیده است اما با روند موجود و مشکلات پیش آمده تولید مزدا 3در سال جاری به کمتر از 4 هزار دستگاه‌ خواهد رسید و شرکت بهمن موتور برای حفظ چرخه ارتزاق پرسنل با مشکلات بسیاری روبروست.

 کنفرانس پاسخ گویی گروه بهمن در خصوص فروش مزدا 3



او اظهار کرد برنامه تولید امسال 50 هزار دستگاه پیش بینی شده بود، اما با شرایط موجود به طور قطع این پیش بینی ها محقق نخواهد شد، همچنین مدیرعامل گروه بهمن اعلام کرد: مزدا اعلام کرده بعد از شروع تحریم ها با ایران همکاری نخواهد کرد.

داوود زاده در پایان گفت عملکرد شرکت بهمن موتور همواره شفاف بوده و این شرکت از ورود سازمان ها و نهاد های نظارتی برای بررسی این موضوع استقبال کرده است، وی اعلام کرد آمار و اطلاعات فروش که از سوی شرکت مگا در اختیار این شرکت قرار گرفته به سازمان ها و واحدهای نظارتی ارایه شده است، همچنین طی دو روز گذشته، در حضور ناظرین نهاد های ذی صلاح، لیست خریداران مزدا۳ شامل نام و نام خانوادگی، زمان دقیق تراکنش و همینطور ip سیستمی که خریداران با آن اقدام به ثبت نام کرده اند استخراج شده و در اختیار ایشان قرار گرفته است.

 کنفرانس پاسخ گویی گروه بهمن در خصوص فروش مزدا 3


 کنفرانس پاسخ گویی گروه بهمن در خصوص فروش مزدا 3

منبع car.ir


نظرات

  • محمد محمد (10 مرداد 1397 ساعت 08:56)

    چرا واردات خودور را ازاد نمیکنن تا اینها اینقد سر ملت منت نزارن؟

  • واقیعت واقیعت (9 مرداد 1397 ساعت 21:04)

    اگه راست میگن ip ثبت نام کنندگان را بدهند، اکثر ثبت نام کنندگان که خود نمایندگی ها بوده، از طریق اینترانت (اینترنت درون شبکه ای سایت ثبت نام کننده) اقدام به ثبت نام شدند، در ضمن هنگام اتصال به درگاه بانک (از طریق سرور بهمن خودرو )اتصال به سرور بانک انجام نمیشد
    به نظر من متخصص رشته کامپیوتر می‌تونه تمام این ابهامات رو بده، نه ارجاع موضوع چند تا نهاد که بر اساس چندتا اسم تصمیم بگیرن

  • سرو سرو (9 مرداد 1397 ساعت 14:58)

    ممنون گروه بهمن عزیز بابت زحمتی که برای شفاف سازی کشیدین. واقعا موضوع برای مردم روشن شد و هیچ شک و شبهه ای باقی نموند!!! حالا مردم فهمیدند که بیخودی از دست شما دلخور بودن....!!!

  • قشقائی قشقائی (9 مرداد 1397 ساعت 11:33)

    چرا یه ربع یه ربع میذاشتن خوب هرچی ظرفیت بود میذاشتن وسط هرکی میتونست مینوشت ؟
    چون اون موقع توان جواب به همه دوستانشونو نداشتن هر دفعه تعدادی رو ثبت نام میکردن
    100000000*276=27600000000
    خواهشا فروشو ملغی کنید و خود دولت ماشینارو بخره و آزاد بفروشه مابقیشم بریزید خزانه بیتالمال

  • قشقائی قشقائی (9 مرداد 1397 ساعت 11:28)

    مث ... داره دروغ میگه چه طوری میشه در 5ثانیه ظرفیت تکمیل بشه فقط 3 دقیقه طول میکشه اطلاعات خریدار وارد بشه قبلا افراد مشخص شده بودند واطلاعاتشون تو سیستم بوده من خودم 3مرتبه تا مرحله واریز رفتم انداختم بیرون که همه اینا با یه برنامه نویسی دقیق امکان پذیره
    از کجا معلومه همون شرکت کامپیوتری این کارو نکرده باشه
    از وزارت محترم اطلاعات می خوام lp آدرس های کامپوتر هایی که موفق به ثبت نام سدنو چک کننه حتما همش برای تهرانه
    کل پرونده رو بدن به من تا بگم کی کلاه مردمو برده

  • حسین حسین (9 مرداد 1397 ساعت 10:06)

    مرد حسابی اصلا درگاه بانکی وجود نداشت!! تحقیق کنند می بیند همه افرادی که ثبت نام کردن یا به شرکت اینترنتی فروشنده وصلن یا خودروساز بدون شک! و هیچ کدوم هم ماشین رو نگه نمیدارند میخوان بفروشند.

  • محمد محمد (9 مرداد 1397 ساعت 10:04)

    مثل سراتو پیش فروش میکردی آخرش 5 تومن میزاشتی برای دو سال دیگه که دلال نیاد نخره!

  • vahid vahid (9 مرداد 1397 ساعت 09:59)

    این 212 هزار نفر و ضربدر 150 میلیون که کنی میشه 31800000000000 پول تو بانک داشتن!!!!!!!!!حالا اون 5 میلیون رو اگه قبل ساعت 9 که اینجا گفتن دیگه چه عددی میشه!!!!!!!!! ما که بزور 5 میلیون تومنم پس انداز داریم..این پولااز کجا میارن!!!!معلومه کی هستن اینا!!!!!!!!!!

  • خسرو احمدی خسرو احمدی (8 مرداد 1397 ساعت 20:55)

    گروه بهمن ماه پیش هاوال h2را پیش فروش کرد با شرایط عدم محدودیت در تعداد خرید با یک کارت ملی وامکان صلح قبل از دریافت ماشین آیا این شرایط غیر از پاس گل به دلالان وابواب جمعی هست.با توجه به تعداد محدود آیا بهتر نبود مشابه فروش اخیر سراتو توسط سایپا مبلغ ۵۰۰۰۰۰۰میلیون بعنوان وام که در پایان سال که این مبلغ تسویه شود سند به خریدار داده نمیشد که عملا جلوی دلال بازی گرفته شد .