1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اطلاعیه
  4. اعلام خبر خوش برای بازار خودرو- تصویب ارز 4200 تومانی برای واردات قطعات خودرو

اعلام خبر خوش برای بازار خودرو- تصویب ارز 4200 تومانی برای واردات قطعات خودرو

30 مرداد 1397
  • 8

ولی ملکی با بیان اینکه در جلسه اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز با قیمت 4200 تومان برای واردات قطعات خودرو تصویب شده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را در جلسه اعلام کرد.

 اعلام خبر خوش برای بازار خودرو- تصویب ارز 4200 تومانی برای واردات قطعات خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز در دولت های مختلف با بیان اینکه مشکل مدیریتی و برنامه ریزی وجود دارد، افزود: این بی برنامگی موجب می شود خودروساز و قطعه ساز هر دو دچار مشکل شوند و مردم هم ثبت نام می کنند اما به موقع نمی توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه خودروساز در 2 ماه اخیر 73 درصد افزایش قیمت یافته است، ادامه داد: البته این دلیل نمی شود که خودروساز به همین میزان افزایش قیمت را بر روی محصولات خود اعمال کند.

ملکی گفت: مرکز آمار ایران، تورم تیر 1397 را نسبت به تیر سال 1396، هفت و هشت دهم درصد اعلام کرده است. آیا واقعیت این است؟ این آمارسازی ها کشور را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه تورم بخشی را که 12 و نیم تا 14 درصد اعلام کردند منطقی نیست، افزود: اگر این فرمول ها جواب می داد نباید اکنون تا این اندازه اختلاف قیمت را در بازار داشتیم.

این عضو شورای رقابت گفت: در جلسه ای که با قطعه سازان و خودروسازان در اردیبهشت داشتیم آن ها اعلام کردند اگر قیمت خودرو 17 درصد افزایش یابد، مناسب است.

ملکی با بیان اینکه تصمیمات دستوری در تولید جواب نمی دهد،افزود: اکنون 8 هزار خودروی سمند در خودروسازی تبریز به علت نقص قطعه خوابیده است.

وی اضافه کرد: باید گروهی صاحب نظر برای بررسی موضوع، تعیین شوند و با توجه به واقعیت ها، تصمیم گیری شود.

منبع تسنیم


نظرات

  • ایرانی ایرانی (30 مرداد 1397 ساعت 16:04)

    دادن ارز دولتی 4200 تومن چیزی جز رانت برای خودروساز ها نیست و باعث فساد خواهد شد.اولا قیمنت خودرو بر حسب دلار 10 هزار تومنی افزایش داشته و با دادن ارز دلتی باعث کاهش آن نخواهد شد. و علاوه بر ان چون مواد اولیه را با قیمت 4200 تومن وارد کرده بعد همین کالا را صادر میکنند و به قیمت دلار 10 هزارتومنی میفروشند و سود و رانت باد آورده به جیب میزنند. صادرات خودروساز ها در سال 97 500 برابر شده که خیلی مشکوک است.

  • ارین ارین (30 مرداد 1397 ساعت 14:45)

    سلام الان سه ماه پول ریختیم بحساب سایپا برا خودرو تیبا دوگانه تحویل سی روزه بوده سایپا نمایندگی رهنما شیراز هیچ کسی پاسخگو نیست و تحویل نمیدن ماشین ما رو والا ما مصرف کننده هستم

  • reza reza (30 مرداد 1397 ساعت 14:17)

    اختصاص ارز دولتی برای واردات قطعات خودرو رانت جدید ایجاد خواهد کرد. چون تمامی خودروساز های قیمت ها را افزایش داده اند. این به هیچ عنوان به سود مردم نخواهد بود فقط رانت جدید برای خودروساز ها ایجاد میکند.

  • هداوندی هداوندی (30 مرداد 1397 ساعت 14:01)

    این حقه کثیف خودرو ساز ها و یا بهتر بگیم خودرو مونتاژ کارها هست که مدتی خودرو بیرون نمیدن تا هم باعث کمبود خودرو در بازار بشوند و بازار سیاه درست کنند.سپس به راحتی قیمت اون رو افزایش بدهند .واین وسط کلی سود ببرند نمیدونم تا کی این روش رو ادمه میدن و کسی احول پرس نیست.

  • علیرضا علیرضا (30 مرداد 1397 ساعت 13:08)

    بخدا دادن ارز 4200 تومانی برای خودروسازی خیانت است به این ملت . اخه اینها که اشغال تحویل ملت میدن.

  • کاربر کاربر (30 مرداد 1397 ساعت 13:03)

    سمند مگه خودروی ملیمون نبود؟ این است خودروی ملی!؟؟! اگر دلار قیمتش بالا برود و یا تحریم شویم خودروی ملی لنگ قطعه باید بشود؟؟ یکی به این آقا که میگه برای خودروساز 73 درصد گرونی بوده در مواد اولیه بگه برای ما توضیح بده چطوری 73 درصد مواد اولیه براشون گرون شده؟ چیو اینا با دلار وارد میکنن؟آهن و فولاد صنعتشونو نداریم از خارج میارن؟؟ نفت و پالایشگاه و پتروشیمی نداریمنداریم پلاستیک و لاستیکمون از خارج میاد؟ معدن مس و صنعتشو نداریم سیم برقمون از خارج میاد؟؟یا توی صنعت بومی خودروسازیمون تکنولوژی نداریم ؟؟ مگه سخت تر از ساختن جنگنده ی بومی که امروز رو نمایی شد داریم؟ مگه بدست آوردن تکنولوژی در موارد دیگه سخت تر از بدست آوردن و داشتن تکنولوژی ماهواره هوا کردن و صنعت هسته ای هستش که میگیم بومی داریمشون ؟ اگر ما نخبه هایی در این حد داریم چرا موندیم تو تولید 4 تا مدل سواری بی کیفیت از رده خارج اروپا ؟مواد اولیه که همه چیز داریم تو کشور و اگر بخاطر تکنولوژیه چرا این صنعت یا صنایع مربوطه نمیرن دنبال 4 تا نخبه داخلی که با بالا پایین شدن دلار دنبال هزار جور راه برای چند برابر کردن قیمت نباشن؟ اگر بخاطر دلال هاست چرا دلال هایی که نون تو خون ملت میزنن رو نمیگیرن تو این مملکت ریشه کنشون کنن؟

  • ایران دوست ایران دوست (30 مرداد 1397 ساعت 12:53)

    اگر دلار ۱۰۰ تومانی هم بدهید خودروسازان به هیچ عنوان از این قیمتهای افسانه ای نمی گذرند

  • امیر امیر (30 مرداد 1397 ساعت 09:36)

    هشت هزار سمند که احتکاره... خودتون میدونید همه هم میدونن مثل اون 1900 تا شیراز و هزاران در نمایندگیها...
    بازار رو هم خود خودرو سازها خراب کردن با معاملات سوری
    واقعا کدوم... 32 میلیون پول به پراید میده
    حدی داره به خدا...