1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

9 فروردین 1394
  • 3

کمتر از سه سال پیش بود که خودرویی از سرزمین اژدهای سرخ روانه اقلیم مان شد، که از رنگ و لونی متفاوت بود و آهنگ نوینی را می‌نواخت. شاید بتوان گفت که با ورود این مدل، نظرها هم تا حد زیادی نسبت به ساخته‌های این اقلیم تغییر یافت؛ تا پیش از این، عامه مردم، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، ساخته‌های این دیار را پایین‌تر از حد متوسط می‌پنداشتند و در بدترین وضع هم که خودتان بهتر مطلعید و لزومی به توضیح بیشتری از سوی بنده نیست! در آغاز، این خودرو با بهایی درخوری عرضه می‌شد که خرید آن را نسبت به نمونه‌های داخلی و حتی وارداتی توجیه می‌نمود، استقبال شایان توجهی هم که از آن شد خود گواه روشنی بود بر این امر، ولی رفته‌رفته بلای گرانی به جان این خودرو نیز افتاد و به بهانه ارائه گیربکس اتوماتیک و نیز مالیات بر ارزش افزوده و عوارض ریز و درشت دیگر و…. از 54 میلیون تومان به 87 میلیون تومان صعود نمود که بالطبع آن را از دسترس آحاد جامعه خارج ساخت. نکته جالب دیگری که در رابطه با این خودرو وجود دارد عرضه آن به شبکه تاکسی‌های بین‌شهری بود، موضوعی که نخستین بار بود که برای یک خودروی چینی اتفاق می‌افتاد و تا پیش از آن مشاهده نشده بود.

شرکت جیلی در سال 1986 توسط شخص لی شوفو بنیان نهاده شد، در آغاز این کمپانی تنها به ساخت یخچال‌های خانگی می‌پرداخت ولی بعد از مدتی به ساخت خودرو روی آورد؛ اولین نمونه از سواری ساخت خود را نیز را در سال 2002 میلادی به بازار معرفی کرد، نکته جالب اینجاست که بنیان‌گذار این کمپانی در آغاز فعالیتش، هزینه ساخت این مجموعه را با وام گرفتن از بستگان خود تأمین نمود! روند توسعه این موسسه همچنان ادامه یافت تا آن‌که در سال 2010 میلادی کمپانی ولو سوئد را هم به تملک خود درآورد، پروسه خرید این برند سوئدی هم پس از 2 سال مذاکره و رفت‌وآمد پیاپی با فورد صورت پذیرفت. این سازنده چینی زیرمجموعه‌هایی را هم برای خود تعریف نموده است که مهم‌ترین آنها GLEGALE، ENGLONE و EMGRAND و…می‌باشد. در این بین نیز نمونه‌های لوکس آن با پسوند EMGRAND عرضه می‌گردد.

خودروی امگرند EC7 هم در اواخر سال 2009 میلادی به بازار معرفی شد و بنا به ادعای وب‌سایت های خودرویی منبع تأمین قطعات آن شامل سازندگان بنامی همچون زیمنس (تجهیزات الکتریکی)، سنت گوبیان فرانسه (شیشه‌ها)، لییر آمریکا (صندلی‌ها) و… می‌باشد. خط تولید آن هم با همکاری شرکت فوجی ژاپن و خط رنگ‌آمیزی آن نیز با کمک شرکت DURR آلمان تکوین یافت. همچنین بر اساس مندرجات وبسایت جیلی، در حدود 4750 نقطه‌جوش در بدنه این خودرو به کار رفته است و این عمل هم توسط دستگاه جوش لیزری صورت می‌پذیرد. این مدل علاوه بر چین، در روسیه و اروگوئه نیز مونتاژ می‌شود. اگر خاطرتان باشد در نیمه اول سال 2014 میلادی، چانگان ایدو به‌عنوان پرفروش‌ترین سدان با برند چینی در این بازار معرفی شد ولی هر چه به پایان سال نزدیک‌تر شدیم فروش جیلی امگرند سرعت گرفته و از این خودرو سبقت گرفت، درنهایت نیز جیلی توانست با فروش 165,231 دستگاه، عنوان پرفروش‌ترین خودروی سدان چینی را در سال 2014 از آن خود نماید.

شرکت جیلی علاوه بر خودرو، به ساخت موتورسیکلت و همچنین پیشرانه‌های خودرو و سیستم انتقال قدرت هم می‌پردازد و از معدود شرکت‌های چینی است که در راستای استقلال تکنولوژیک گام بداشته است. محصولات این شرکت نیز به بیش از 25 کشور دنیا از جمله استرالیا، نیوزلند، برزیل، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی و بحرین و ترکیه و ایران و… صادر می‌شود. در حال حاضر در حدود 12,000 نفر در این خودروساز مشغول به فعالیت هستند. مالکیت این مجموعه هم متعلق به بخش خصوصی چین است.

این خودرو علاوه بر بازار ایران به اقصی نقاط دنیا نیز صادر شده و مورد توجه اصحاب رسانه و متصدیان خبر قرار گرفته است. از جمله بازارهایی که خودروی جیلی بدان راه یافته کشور آفریقای جنوبی است، چندی پیش خبرنگاران سایت خودرویی «AUTO DEALER» برای تست و ارزیابی خودروی جیلی امگرند راهی کشور شیلی در آمریکای جنوبی شدند که آنچه در ذیل می‌آید حاصل این تجربیات است.

مالکان وسایل نقلیه در آفریقای جنوبی، عموماً اشتهای موتوری خود را با محصولات ژاپنی، آلمانی و در این اواخر، بیشتر کره ای تسکین می‌بخشند، این سازندگان سال‌هاست که بر این بازار سلطه دارند. خودروسازان چینی نیز در حال نواختن درب‌های بازار کشورمان هستند و اکنون جیلی امیدوار است که با ارائه محصول جدیدش این حرکت را به مسیری صحیح سوق دهد.

ما به‌تازگی سفری به کشور شیلی داشته‌ایم تا در آن سرزمین مدل جدید جیلی را تجربه نماییم. به نحو شگفت‌آوری، جیلی یک زیرمجموعه برای خودش معرفی کرده است که به نام امگرند شناخته می‌شود، این عمل تقریباً مشابه اقدامی است که پیش از این تویوتا با معرفی لکسس انجام داد.

اولین سری از این خودرو در ماه می روانه بازار آفریقای جنوبی خواهد شد و به نام امگرند EC7 معرفی می‌گردد. جیلی با ارائه این خودرو آن دسته از مشتریانی را هدف خویش قرار داده که در جستجوی خودرویی بزرگ با بهایی پایین هستند،EC7 از اتاق وسیع و جاداری برخوردار است. در طول سفرمان، ما این خودرو را مملو از بار نمودیم و همچنین 4 سرنشین بزرگسال را نیز در آن جای داده‌ایم ولی به هیچ‌وجه نمی‌توان منکر این مسئله شد که این خودرو از فضای جادار و وسیعی برخوردار است، آن‌هم با توجه حجم سنگینی از بار که در این سفر بر گرده خود حمل می‌نمود. موتور 1.8 لیتری این خودرو نیز تحت این شرایط دشوار مشغول به کار بود. این پیشرانه توانی معادل 102 کیلو وات (138 اسب بخار) و گشتاوری برابر با 172 نیوتن متر را از خود ارائه می‌دهد، بنا به ادعای جیلی، حداکثر سرعت این خودرو معادل 185 کیلومتر بر ساعت است که آن را قادر می‌سازد که طی زمانی معادل 10.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر دست یابد. بنا به ادعای سرنشینان خودرو، مصرف سوخت میانگین آن برابر با 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر بوده است، اما این امکان هم هست که این میزان افزایش یابد.

جیلی به‌هیچ‌عنوان این موضوع را پوشیده نمی‌دارد که با عرضه این خودرو درصدد آن است، که برخی همتایانش از جمله شورولت کروز و رنو فلوئنس را هدف خویش قرار داده و به چالش کشد آن‌هم با ارائه ویژگی‌های مشابه با این دو خودرو اما با بهایی رقابتی و وسوسه‌انگیز. ممکن است که کیفیت نهایی این خودرو – با توجه به کابینی که سرتاسر آن را پلاستیک‌های سخت فراگرفته و همچنین کیفیت سواری که عالی نیست – پایین‌تر از رقبایش ارزیابی شود اما با یک نگاه به لیست تجهیزات ارائه شده در آن، تمامی این نقایص و کاستی‌ها را نادیده گرفته و مورد عفو و اغماض خویش قرار می‌دهید. طرح خارجی این مدل سبک خاصی از یک سدان است که قاعدتاً برنده جایزه مسابقات هنری نخواهد شد، اما جلوه خوبی را به جاده‌ها خواهد بخشید. این خودرو در دو تیپ متفاوت در بازار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت EMGRAND EC7 GL LUXURY و EMGRAND EC7 GT EXCUTIVE، هر دو خودرو با حجم درخوری از تجهیزات مانند ترمز ABS، شیشه های برقی و تهویه مطبوع عرضه می‌شوند، اما نمونه GT از سیستم‌های چون تراکشن کنترل (سیستم ضد لغزش)، سانروف، صندلی های برقی و نیز ایربگ های جانبی برای سرنشینان و مسافر بهره می‌برد (البته این تجهیزات ایمنی در نمونه GL LUXURY هم یافت می‌شود)

سازنده چینی گام بزرگی را با عرضه این خودروی «ارزش محور» در بازار آفریقای جنوبی برداشته است، با بهایی معادل 149/550 رند برای مدل GL LUXURY و 165,990 رند برای مدل GT EXECUTIVE، همچنین جیلی قول داده است که مدل هاچ بک این خودرو را نیز کمی بعد روانه بازار نماید. هر دو مدل، به‌طور استاندارد، تحت پوشش یک گارانتی 5 ساله با 100,000 کیلومتر کارکرد هستند.( قیمت فروش هر رند آفریقای جنوبی در بازار آزاد در حدود 290 تومان است)

مشخصات فنی

نوع موتور: JLY- 4G18

تیپ موتور: L4 16V CVVT DOHC

حجم موتور: 1792 سی سی

توان: 138 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه

گشتاور: 172 اسب بخار در 4200 دور در دقیقه

حداکثر سرعت: 185 کیلومتر بر ساعت

نوع جعبه دنده: 6 سرعته اتوماتیک

سیستم تعلیق جلو: مستقل، مک فرسون

سیستم تعلیق عقب: نیمه مستقل، محور پیچشی

سیستم ترمزهای جلو وعقب: دیسکی خنک شونده

مصرف سوخت ترکیبی: 7.2 لیتر در 100 کیلومتر

استاندارد آلایندگی: یورو 4

ابعاد

طول/عرض/ ارتفاع: 4635/1789/1470 میلی‌متر (مدل سدان) و 4397/1789/1470 میلی‌متر (مدل هاچ بک)

فاصله بین دو محور: 2650 میلی‌متر

وزن ناخالص: 1310 کیلوگرم (مدل سدان) – 1296 کیلوگرم (مدل هاچ بک)

حجم صندوق عقب: 680 لیتر (مدل سدان) – 390 لیتر (مدل هاچ بک)

حجم باک بنزین: 50 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: 215/55 R 16

ایمنی

4 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP اروپا (مدل سدان)

5 ستاره ایمنی از موسسه C-CNAP چین (مدل سدان و هاچ بک)

6 عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده ای)

سیستم ضد بلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

پشت‌سری با قابلیت عکس العمل در برابر ضربه

کمربندهای سرنشینان جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و محدود کننده نیرو و پیش کشندگی اتوماتیک

باک بنزین ضد انفجار و ضد نشتی با 6 لایه مواد پلیمری مخصوص

سیستم ISOFIX برای صندلی کودک

برخی از امکانات رفاهی این خودرو

سانروف دو حالته مجهز به سیستم ایمنی و محافظتی

صندلی راننده برقی با قابلیت تنظیم در 8 جهت

تریم داخلی و صندلی‌ها با پوشش چرمی

چراغ‌های جلو مجهز به سیستم روشن شدن اتوماتیک بر اساس نور محیط بیرونی

شیشه‌های جانبی و سانروف مجهز به سیستم ایمنی برگشت اتوماتیک

کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان +CD + MP3 + پورت USB – نمونه‌های عرضه شده در چین و برخی بازارها به سامانه GPS هم مجهز می‌باشد.

سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

آینه‌های جانبی برقی به همراه گرم‌کن

نمایشگر اطلاعات با دماسنج بیرونی

مانیتور 6.5 اینچی + پخش DVD

6 عدد بلندگو

کامپیوتر سفری

سیستم کنترل فشار باد تایرها (TPMS)

رکاب استیل

سیستم ضد سرقت (IMMOBLIZER)

هشدار فراموش کردن سوئیچ در خودرو

چراغ‌های مه شکن جلو و عقب

قیمت

در ایران: 86 میلیون تومان (نمونه سدان و مدل 2014 – ثبت‌نام در نمایندگی) – 87 میلیون تومان (نمونه هاچ بک و مدل 2014 – ثبت‌نام در نمایندگی)

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

 بررسی جیلی امگرند EC7 در آفریقا

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (10 فروردین 1394 ساعت 00:03)

    فامیل ما داره کاملا ازش راضیه و من خودم سوار شدم ازش خوشم اومد

  • حاجیی حاجیی (9 فروردین 1394 ساعت 16:47)

    سلام.لطفا خودرو لیفان 620 و امگراند 7 رو مورد بررسی قرار بدین..با تشکر از سایت بسیار خوبتان
    و من الله توفیق..

  • علی فلاحت علی فلاحت (9 فروردین 1394 ساعت 09:38)

    به نظر حقیر تنها ماشین چینی که می شه تا حدی بهش اطمینان کرد البته من تجربه استفاده اش رو نداشتم بهتره دوستانی که استفاده کردند نظر بدند ولی با اطلاعاتی که تو سایتهای مختلف هست من اینطور نتیجه گیری می توانم بکنم