1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی لکسس LX570

بررسی لکسس LX570

30 فروردین 1394
  • 3
  • 5737

با اولین ملاقات و برخورد با لکسس LX570، ابعاد بزرگ و سنگینی ذاتی آن نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. در واقع این خودرو چیزی بیش از دو دستگاه تویوتا پریوس اندازه دارد. از نظر فنی می‌توان این خودرو و برادر دوقلویان یعنی تویوتا لندکروزر را کاملاً یکی دانست و این موضوعی است که از سال 2008 تاکنون در جریان است.

لکسس LX570 یک کشتی بزرگ و بیش از حد مجلل است. در قیاس نخست ممکن است آن را با رنجروور مقایسه کنید. حتی در ژاپن به این خودرو لقب رنجروور ژاپنی داده‌اند.

در سال 2015، تجدید نظر کلی و وسیعی رویانی خودرو صورت گرفته است. به نظر می‌رسید که پس از دوره ای طولانی، نیاز این خودرو به تغییرات، شدید شده باشد. این تغییرات کمک می‌کنند تا لکسس LX570 در برابر رقبای تازه‌نفس‌تری نظیر کادیلاک اسکالید، مرسدس بنز GL و لندروور رنجروور هنوز قادر به رقابت باشد.

مشهودترین تغییرات در سری LX جدید، جلوپنجره دوکی شکل مشبک همراه با چراغ‌های نسل جدید از نوع LED در جلو و عقب خودرو است.

فضای داخل کابین هم به‌روزرسانی شده است. یک نمایشگر TFT چند منظوره در داشبورد جلوی راننده همراه با نشانگر دیجیتالی سرعت‌سنج در نظر گرفته شده است. برای سیستم اطلاعات و سرگرمی هم ارتقاهایی منظور شده است. برنامه ناوبری و چندرسانه‌ای هم به‌روز شده‌اند. استفاده از اپل سیری برای اجرای دستورات صوتی یکی از موارد جدید است. هرچند برای یک خودروی 90 هزار دلاری، این موارد جزو ملزومات بوده و هیجان‌انگیز نیست. از سویی پراکندگی و تعداد زیاد کلیدها و دکمه‌ها در اولین برخورد، گیج‌کننده و وحشت‌زا است.

فضای غار مانند کابین برای هشت مسافر گنجایش دارد و 83 فوت مکعب از فضای بار هم از ردیف دوم و سوم صندلی‌ها قابل دسترسی می‌باشد. فناوری‌های پیشرفته ای نیز در دسترس همه سرنشینان قرار دارد. متأسفانه فضای زیادی برای پاهای سرنشینان ردیف سوم وجود ندارد و باید کودکان و نوجوانان را به این ردیف فرستاد.

پنجره‌های بزرگ و گسترده باعث دید بسیار عالی و تسلط خوب به بیرون شده‌اند. ارتفاع صندلی‌های ردیف جلو به گونه ایست که اشراف کامل و دید مناسبی به کاپوت خودرو هم برقرار است. طبق انتظاری که از لکسس می‌رود، صدا و لرزش در کابین بسیار اندک است.

در بخش فنی هنوز پیشرانه 8 سیلندر V شکل که از سال 2008 و از تویوتا توندرا به این خودرو آمده همراه با یک گیربکس شش سرعته خودکار، در حال انجام وظیفه‌اند. نیروی تولیدی این موتور تنها 383 اسب بخار در دور موتور 5600 و گشتاور آن 403 پوند فوت در دور موتور 3600 دور بر دقیقه می‌باشند. می‌بینید که این اعداد به کلی با ارقام خودروهای رده بالای دنیای SUV های لوکس امروزی تفاوت دارند. گیربکس هم با وجود عملکرد نرم و امکان تعویض دستی، از نظر بهره‌وری و راندمان، بازی را به رقبا با گیربکس‌های دوکلاچه 7 و 8 سرعته واگذار می‌کند.

سیستم تعلیق مستقل چرخ‌ها با دمپرهای قابل تنظیم تطبیقی در سه حالت و تنظیم راحت، استاندارد و اسپرت عمل می‌کنند و حرکات بدنه را به خوبی کنترل و سواری دلپذیری را فراهم می‌سازند.

با وجود وزن سنگین 2.79 تن در مدل تست شده، نمی‌توان انتظار زیادی از عملکرد این خودرو داشت. با این وجود، شتاب صفر تا 96 کیلومتر در 6.5 ثانیه و طی اولین 400 متر در 15.1 ثانیه، چندان هم بد نیست. خط ترمز از سرعت 113 کیلومتر بر ساعت به 53.6 متر می‌رسد که ناشی از وزن بالایان است. شتاب جی قابل تحمل هم از 0.76 جی، فراتر نمی‌رود. بنابراین باید قید مسابقه و حرکات مارپیچ با این خودرو را کاملاً بزنید و حتی در برابر رقبای کوچک‌تر و سبک‌تری نظیر کادیلاک اسکالید هم کم خواهد آورد.

قربانی دیگر وزن بالا و پیشرانه قدیمی این خودرو، بهره‌وری آن است. جایی که مصرف سوخت آن 18.09 لیتر در هر صد کیلومتر اندازه‌گیری شد. البته این مصرف در بزرگراه به 16.6 لیتر می‌رسد که همچنان بالا است. این خودرو می‌تواند به یدکی به وزن 3.1 تن را نیز به دنبال بکشد که در این صورت مصرف سوخت آن احتمالاً غیر قابل تحمل خواهد بود.

قیمت پایه لکسس LX570 از 84 هزار دلار شروع می‌شود. این قیمت تنها 3 هزار دلار از لندکروز متناظر آن گران‌تر است. با این حال پس از سفارش مواردی چون سیستم صوتی مارک لوینسون حرفه ای با 19 بلندگو، سیستم سرگرمی برای سرنشینان عقب با دو عدد نمایشگر مجزا، روکش چرم مرغوب، صندلی‌های گرم و سرد شونده، سیستم پیشرفته پارکینگ خودکار همراه با دوربین‌های اضافه و تجهیزات مکمل دیگر، قیمت آن از 90 هزار دلار عبور خواهد کرد. شاید با این پول تصمیم بگیرید یک رنجروور لوکس خریداری کنید. با این وجود خرید این خودرو با وجود عقب‌ماندگی نسبت به رقبا، کمی جای تأمل دارد.

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

 بررسی لکسس LX570

منبع پدال



نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (30 فروردین 1394 ساعت 23:36)

    اگه قیمتش پایین تر بود خریدش عاقلا نه تر بود

  • رخش جاده رخش جاده (30 فروردین 1394 ساعت 18:40)

    سالاره !!!!!!! ولی بنزینو قورت میده

  • حسین معمار حسین معمار (30 فروردین 1394 ساعت 09:47)

    نوچ..بدرد نمیخوره