1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

7 اردیبهشت 1394
  • 0
  • 4402

در حالی که آئودی آلرود سال 2015 قیمتی گرا تر از رقبای خود دارد، می‌تواند همچنان با مزایایی چون کیفیت بالا و گیربکس خوب و انتقال نیروی کواترو و عملکرد اسپرتی به یک گزینه مطرح تبدیل شود.

این روزها که علاقه و تب خرید واگن‌ها به سمت کراس اوورها متمایل شده، جای تعجب نیست که شاهد واگن‌های با ارتفاع بیشتر برای یک رقابت بهتر و پایاپای با شاسی بلندهای شهری باشیم. آلرود نیز همانند آلتراک فولکس و کراس واگن ولوو با همین فلسفه متولد شده است.

با همه این تفاسیر نباید از یک آلرود توقعاتی مشابه یک خودروی شاسی بلند SUV داشته باشید. هرچند این خودرو سعی دارد ویژگی‌هایی مشابه را در مقیاسی کوچک‌تر به نمایش بگذارد.

در آلرود 2015 ویژگی‌هایی چون چراغهای زنون جلو و چراغهای جلو و عقب LED و درب عقب اتوماتیک و سیستم تهویه سه ناحیه ای خودکار و سیستم ناوبری به روز شده و بهینه سازی نرم افزاری در مدل پایه منظور شده‌اند که نیازی به پرداخت بیشتر ندارند.

در مدل پایه همچنین چرخهای 18 اینچی آلیاژی، چراغهای مه شکن، برف‌پاک‌کن خودکار، سان روف پانوراما، آینه‌های گرم شونده، فرمان شیبی و تلسکوپی و روکش چرمی لوازم داخلی نیز درنظر گرفته شده‌اند.

با پرداخت اضافه‌تر نیز می‌توان آپشنهایی چون صندلی‌های الکتریکی جلو 8 وضعیتی، بلوتوث، سیستم صوتی پیشرفته با 10 اسپیکر و پخش سی دی همراه با اتصال به آی پاد و رادیوی ماهواره ای را دریافت نمود.

یک پکیج 2100 دلاری شامل ورود بدون کلید و استارت از راه دور، آینه‌های الکتریکی تاشو، صندلی‌های گرم شونده جلو و حافظه برای تنظیمات راننده را نیز می‌توان سفارش داد.

پکیج فناوری هم با قیمت 2900 دلار شامل دوربین عقب، سنسور پارکینگ عقب، سیستم نظارت بر نقاط کور، ناوبری با کنترل صوتی و خدمات مبتنی بر وب می‌شود.

کابین آلرود بسیار جذاب و شیک است. روکش چرم قهوه ای بلوطی و صندلی‌های گرم‌کن دار راحت همراه با حمایت جانبی خوب، کنسول و داشبورد مدرن با زاویه مناسب به سمت راننده، راحتی و آسایش مناسبی را فراهم می‌سازد. کنترل ها و استفاده از آنها بسیار آسان است و فضاهای مناسبی برای ذخیره‌سازی اشیا و لوازم نیز پیش‌بینی شده است. فضای بار نیز با حجم 27.6 فوت مکعبی در پشت صندلی‌های عقب با تاکردن صندلی‌ها به 50.5 فوت مکعب افزایش خواهد یافت.

متأسفانه فضای پای سرنشینان ردیف دوم اندک و به اندازه 89 سانتی‌متر است که قابل مقایسه با SUV های کوچک‌تر ازجمله سوبارو فورستر محبوب است. درب عقب لیفت گیت خودکار بدون نیاز به استفاده از دست باز می‌شود و حمل و قرار دادن بار را در پشت خودرو آسان می‌کند.

آئودی آلرود با موتور 2.0 لیتری توربوشارژر معروف این شرکت و گیربکس 8 سرعته تیپ ترونیک و انتقال نیرو به هر چهار چرخ کواترو ارائه می‌شود. خروجی این پیشرانه 220 اسب بخار قدرت و 258 پوند فوت گشتاور است. مصرف سوخت نیز در حالت ترکیبی 8.9 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.

موتور این خودرو با وجود ابعاد کوچک به خوبی تحرک لازم را ایجاد می‌کند. در مسیرهای کوهستانی نیز توربو به خوبی عمل می‌کند و رانندگی لذت‌بخش و درخشانی را تقدیم می‌کند.

شتاب صفر تا 96 آن به 6.4 ثانیه می‌رسد که اندکی کمتر از سدان A4 اسپرت است. سیستم کواترو هم در طول چند دهه تکامل یافته و از کشش خوبی در مسیرهای متنوع برفی و یخی و خاکی برخوردار است.

آئودی آلرود خودروی مناسبی برای تفریح آخرهفته و سفر همراه با خانواده کم جمعیت و جوان است. فضای لوکس و دینامیک رانندگی در سطح سدان های اسپرت دارد و از انتقال قدرت بی‌نقصی سود می‌برد. هرچند قیمت 42 هزار دلاری آن می‌تواند یک مانع بازدارنده باشد.

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

 بررسی آئودی آلرود کواترو با گیربکس تیپ ترونیک

منبع پدال



نظرات