جیپ به ساخت خودروهایی جان سخت با قابلیت آفرود عالی معروف است. هرچند که این روزها، محصولات آن تبدیل به خودروهایی لوکس و راحت نیز شدهاند و حتی در سودای ساخت خودرویی برای رقابت با SUV های لوکسی نظیر لندروور نیز میباشد.
جیپ پاتریوت با ظاهری کلاسیک و نسبتاً قدیمیتر نسبت به همه رقبا، کاملاً روی اهداف خود یعنی کارایی و توانایی بالا متمرکز شده است.
پاتریوتی که در این تست، مورد استفاده واقع شده از نوع 4x4 بوده و قیمت پایهای برابر 24395 دلار دارد. در این مدل، تجهیزات استانداردی نظیر ناوبری، پاور ویندوز، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، صندلیهای گرم شونده جلو، صندلیهای تاشوی عقب، آینههای برقی و گرم شونده، ورود به کابین بدون کلید و خروجی 115 ولت و تایرهای 215/60 با چرخهای آلومینیومی 17 اینچی مورد استفاده واقع شدهاند. البته با 1095 دلار اضافه میتوان پکیجی شامل روکش چرمی صندلیها و صندلی راننده الکتریکی با شش وضعیت قابل تنظیم، چرخهای آلیاژی به رنگ خاکستری، سانروف الکتریکی، و تجهیزات دیگر میشود. البته با سفارش پکیجهای دیگری شامل سیستمهای ایمنی و رفاهی، قیمت پاتریوت فول آپشن تا 29 هزار دلار نیز بالا میرود.
شکل بیرونی بدنه هنوز فرم جعبه مانند خود را با وجود اصلاحات تدریجی حفظ کرده است. با همان نگاه نخست با توجه به چراغهای گرد و جلوپنجره با شبکههای عمودی، میتوان این خودرو را از سایرین متمایز ساخت. در عوض همین فرم جعبهای شکل باعث میشود تا فضای داخلی جادار و سخاوتمندانهای حاصل گردد. بعلاوه احساس اندازه و فضای بزرگتر نیز برای سرنشینان ایجاد میشود. پنجرههای عمودی نیز مخصوصاً در برف و بوران باعث دید بهتر خواهند شد. موقعیت صندلیها نیز در وضعیت بالایی قرار گرفته و حس تسلط کامل بر جاده را القا میکنند.
در قسمت پشتی هم فضای زیادی هم برای سرنشینان و هم برای بار آنها وجود دارد. صندلیهای عقب نیز با نسبت 60 به 40 تا میشوند. بدین ترتیب، فضای 53.5 فوت مکعبی برای بار فراهم میگردد. عرشه قسمت بار نیز حدود 75 سانتیمتر ارتفاع دارد که بارگیری اشیا درون قسمت بار را آسان میسازد.
پاتریوت از یک موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 172 اسب بخار و گشتاور 165 پوند فوت بهره مند است. این پیشرانه با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جفت شده است. و البته یک گیربکس شش سرعته دستی نیز قابل انتخاب میباشد.
این موتور کمی قدیمی و با مصرف سوخت غیر اقتصادی به نظر میرسد. انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز روی مصرف سوخت تأثیر میگذارد. با این وجود، قدرت موتور برای بالا رفتن از شیبها و در زمان نیاز، کافی به نظر میرسد.
متاسفانه میزان صدای ورودی به کابین نیز زیاد است. در جادههای هموار، خودرو با آرامش، یک سواری راحت را ارائه میکند. در مجموع تجربه رانندگی با آن رضایت بخش است اما اسپر نیست.
با پاتریوت 2015، مقدار زیادی جا برای بار و وسایل و توانایی رفتن به مسیرهای دشوار را به دست خواهید آورد.