1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. نگاهی به اینفینیتی QX50

نگاهی به اینفینیتی QX50

9 مهر 1394
  • 0
  • 5262

نسل جدید اینفینیتی QX50 با فاصله بین دو محور کشیده تر به میزان 3.2 اینچ (8.13 سانتی متر) نسبت به قبل، خودروی جادارتر و راحت تری به نظر می رسد. اما بیایید کمی دقیق تر باشیم. این خودرو قبلا با عنوان EX37 به فروش می رسید و اکنون با تغییر سیاست نامگذاری اینفینیتی ، نام آن تغییر کرده است.

در حال حاضر پیشوند QX برای خودروهای شاسی بلند اینفینیتی به کار می رود که ترکیبی از Q در کراس اوورهای آئودی و X در شاسی بلندهای ب ام و است.

زیربنای این خودرو از پلتفرم نیسان سری FM است. این پلتفرم برای نیسان 370Z و پرفروش ترین محصول اینفینیتی یعنی Q50 نیز به کار گرفته شده است. از مزایای این پلتفرم باید توزیع وزن عالی بین محورها را نام برد. بنابراین یک تجربه رانندگی دینامیک و مناسب را با این خودرو می توان انتظار داشت.

پیشرانه های شش سیلندر سری VQ هم با حجم 3.0 لیتر و قدرت 190 اسب بخار از سال 1995 میزبان نیسان ماکسیما بوده اند و اکنون با ارتقا تا اینجا پیش آمده اند. این پیشرانه ارتقا یافته در این مدل با حجم 3.7 لیتری قادر است 325 اسب بخار را بدون کمک از هیچ نیروی پرخورانی نظیر توربوشارژر تحویل گیربکس دهد. طبق سنت خودروهای پلتفرم FM این نیرو هم به دیفرانسیل عقب منتقل می گردد.

برای انتقال نیرو از یک گیربکس 7 سرعته خودکار همراه با امکان تعویض دستی توسط شیفترها استفاده شده است.

اینفینیتی QX50 با فاصله بین دو محور کشیده تر، پیش از این تنها در بازار چین عرضه می شد اما اکنون به تمام بازارها تعمیم یافته است. افزایش فاصله دو محور به 2.8 متر باعث شده تا سقف و درها نیز تغییر کنند. در نتیجه فضای بیشتری مخصوصا برای زانو و پاهای سرنشینان ردیف عقب فراهم آمده است.

فضای داخلی نیز در مجموع 8.3 فوت مکعب افزایش یافته است اما این افزایش به محدوده سرنشینان منحصر شده و فضای بار آن در حد همان 18.6 فوت مکعب سابق باقی مانده است.

وزن 1750 کیلوگرمی این خودرو باعث می شود تا فشار زیادی به موتور وارد گردد. هرچند تعویض دنده ها به خوبی صورت گرفته و شتاب مناسبی حاصل می شود. به گونه ای که شتاب آن در محدوده 5 ثانیه بوده و زمان طی مسافت 400 متر نیز در آن 14 ثانیه می باشد.

از نظر مصرف سوخت در شهر 13.84 لیتر و در جاده 9.8 لیتر می سوزاند که جای دفاع ندارد. با وجود چرخ های 19 اینچی، فرمان نیز سنگین عمل می کند. بنابراین نباید انتظار یک رقیب قدر برای پورشه ماکان را داشته باشید.

در داخل کابین، تکنولوژی های مدرن از جمله سیستم ناوبری با نمایشگر لمسی 7 اینچی در دسترس می باشند. تکنولوژی های ایمنی نظیر هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو، هشدار نقاط کور و غیره نیز در آن به خدمت گرفته شده اند.

در سال 2016، این مدل اینفینیتی با قیمت پایه 35 هزار دلار برای نسخه دیفرانسیل عقب و 36845 دلار برای نسخه دو دیفرانسیل وارد بازار می شود. اما باید بدانید که با بهره گیری از پکیج های سفارشی قیمت آن تا 45 هزار دلار نیز بالا خواهد رفت.

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

 نگاهی به اینفینیتی QX50

منبع پدال



نظرات