1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. اولین بررسی لیفان x60 با گیربکس اتوماتیک

اولین بررسی لیفان x60 با گیربکس اتوماتیک

10 شهریور 1395
  • 3
  • 11811

لیفان ایکس 60 کراس اووری است که حدودا 3 سال از حضور آن در ایران می گذرد. این خودرو به دلیل کمبود گزینه های SUV صفر کیلومتر در زمان عرضه و همچنین قیمت مناسب توانست فروش نسبتا خوبی را تجربه کند یکی از انتقاداتی و انتظاراتی که خریداران این خودرو داشتند استفاده از گیربکس دنده ای در آن بود و لذا این موضوع کرمان موتوری ها را برآن داشت که به فکر استفاده از گیربکس اتوماتیک برای ایکس 60 بیفتند. و لذا در این راستا ایکس 60 را با گیربکس اتوماتیک CVT راهی بازار شد.

 لیفان x60 اتوماتیک

 لیفان x60 اتوماتیک

فرصتی دست داد تا هم زمان با عرضه مدل اتوماتیک ایکس 60 به بازار آن را بررسی کنیم.

نمای خارجی

نمای خارجی ایکس 60 اتوماتیک با نوع دنده ای آن هیچگونه تغییری وجود ندارد و تشخیص نوع دنده ای با مدل اتوماتیک در نمای ظاهری شاید برای خیلی از هموطنان مشکل باشد و تنها اگر خیلی دقیق به نوشته های روی خودرو دقت کنید می توانید عبارت CVT را ببینید تا متوجه شوید این خودرو اتوماتیک است.

نمای داخلی

با ورود به خودرو اولین تغییری که نسبت به قبل احساس می شود وجود گیربکس اتوماتیک و مانیتور در کنسول جلو است .در وسط داشبورد یک مانیتور بزرگ لمسی با قابلیت های پخش DVD، رهیاب GPS و اتصال به بلوتوث قرار گرفته است که تغییر مثبتی نسبت به مدل فعلی است. همچنین دوربین عقب آپشن دیگری است که به این خودرو اضافه شده است.

 لیفان x60 اتوماتیک

 لیفان x60 اتوماتیک

لیفان قصد داشت حداقل ها را در این خودرو رعایت کند صندلی ها و رو دری ها با چرم مصنوعی دوخته و تزئین شده اند و جنس داشبورد نیز از مواد نرم و براق است. کیلومتر شماره به صورت دیجیتالی است و با وجود اینکه از نظر زیبایی چندان بد به نظر نمی رسد اما راننده نیاز به دقت بیشتری برای خواندن سرعت دارد سایر جزئیات کابین تغییرات چندانی نسبت به مدل فعلی نداشته اند و همان طرح کابین قبلی حفظ شده است.

قابلیت های فنی

موتور این خودرو همان موتور 1794سی سی لیفان است .این موتور که با همکاری ریکاردو انگلستان طراحی شده است، توانایی تولید 131 اسب بخار در دور موتور 6000 دور بر دقیقه و گشتاور 168 نیوتن متر در دور موتور 4200 دور بر دقیقه را دارد

قطعا مهمترین تغییر این خودرو در مدل جدید تغییر گیربکس آن و استفاده از گیربکس CVT است که قابلیت تبدیل به صورت دستی دارد.

 لیفان x60 اتوماتیک

 لیفان x60 اتوماتیک

آزمایش فنی

با توجه به عایق بندی نسبتا مناسب نفوذ صدا به داخل کم است. حین رانندگی فرمان خودرو تیز است و حس خاصی را به راننده منتقل نمی کند. ولی به دلیل استفاده از گیربکس CVT حرکت اولیه خودرو به کندی انجام می شود که این موضوع با افزایش دور موتور بهبود می یابد ولی به هیچ عنوان نباید از لیفان ایکس 60 توقع یک شتاب بالا را داشته باشید. خودرو در ترمزگیری شدید واکنش خوبی نشان می دهد و می توان به آن اعتماد کرد.

به دلیل استفاده از آینه های بزرگ دیدتان به اطراف خوب است و ازلحاظ تسلط به رانندگی نیز اوضاع بد نیست .همچنین استفاده از دوربین عقب در نوع اتوماتیک کمک زیادی برای پارک می کند. لیفان ایکس 60 را بایدخودرویی دانست که در موارد شهری و یا جاده های آسفالت می تواند نیاز های شما را برآورده کند ولی از این خودرو نمی توانید توقع آفرود سواری داشته باشید.

 لیفان x60 اتوماتیک

 لیفان x60 اتوماتیک

این کراس اوور چینی در زمینه تجهیزات کامل است و در این مورد از لیست بلند بالایی سود می برد از تجهیزات استفاده شده در این خودرو می توان به سان روف، فرمان تلسکوپی، رینگ 16 اینچ آلومینیومی، آینه برقی، کولر و تهویه مطبوع، ، ایربگ راننده و سرنشین جلو، پوشش کرکره ای صندوق عقب، سنسور دنده عقب، ترمزABS و EBD، قفل کودک، دماسنج نشان دهنده دمای بیرون، چراغ سوم ترمز، باربند سقف، خروجی پاور 12 ولت داخل کنسول، شیشه بالابر برقی، چراغ مه شکن جلو و عقب، برف پاک کن عقب، درب باز کن صندوق و باک از داخل، گرمکن شیشه عقب، کنترل سیستم پخش روی غربیلک فرمان، تنظیم نور صفحه کیلومتر، قفل مرکزی و سیستم ضد سرقت، سرعت سنج دیجیتالی، صندلی قابل تنظیم سرنشینان جلو در 4 جهت، چراغ راهنما روی آینه، صندلی عقب تاشو، صندلی چرمی، سنسور نور جهت روشن شدن اتوماتیک چراغ ها، دوربین دنده عقب، سیستم پخش DVD با 6 بلندگو اشاره کرد.

در پایان نقاط ضعف و قوت این خودرو به صورت فهرست وار ارائه می شود.

نقاط ضعف:

عدم وجود تغییرات ظاهری نوع اتوماتیک نسبت به نوع معمولی
حرکت کند در شتاب گیری اولیه

نقاط قوت:

کیفیت مناسب تجهیزات نسبت به مبلغ پرداختی
استفاده از آپشن های کامل
فضای مناسب برای سرنشین
صندوق بار مناسب و جادار

منبع:ایران جیب




نظرات

  • Reza Reza (16 اردیبهشت 1397 ساعت 12:06)

    با عرض خسته نباشید . در کل از ماشین راضی هستم. فقط از سیستم پخش ناراحت و ناراضیم . گاهاااا صدای سیستم قطع و وصل میشه و فرقی نداره در حرکت و یا توقف. به هر تعمیرکاری نشون دادم ولی نتونستن حلش کنند موندم چه بکنم. و لطفااا مارک سیستم را برام اعلام کنید. ممنونم

  • محمد محمد (20 فروردین 1396 ساعت 10:53)

    من الان 6 ماه که دارم و15000 کیلو متر رانندگی کردم تا الان که ازش راضی بودم و هر روز داره بهتر از قبلش میشه ومثلا نرم تر شده و اون بی جونی تو اول حرکت رو نداره تو این مدت من فقط با یه چیزش مشکل دارم اون هم رنگشه که کیفیت نداره و گرنه که از لحاظ موتور و گیربکس و کیفیت در حد 70 تومان خوبه و ازش واقعا راضیم و تو سربالایی بعد از سرویس اولیه مشکلی نداشته و راحت رفته

  • حمیدرضا حمیدرضا (10 شهریور 1395 ساعت 23:19)

    یکم بررسی کوتاه بود صرفا به امکانات اشاره کرده بودید و از میزان تاخیر در حرکت ننوشته بودید منظورم زمان صفر تا شصت کیلومتر هست
    نکته مهمه این بررسی این بود که شرکت کرمان موتور داره از اتاق قدیمی استفاده میکنه در صورتی که لیفان مدل جدید رو فیس لیفت کرده میتونید به سایت لیفان در روسیه یه سر بزنید تا مدل جدید رو ببینید و اینکه این ال سی دی در نسخه دستی هم بود فقط متاسفانه در ایران وارد نمیشد باز هم میتونید به همون سایت مراجعه کنید و مطلع بشید
    در کل یه گیربکس عوض کردن ماینتوری که میتونستن بزارن رو لطف کردن نصب کردن و دوربین عقب هم اضافه شده امیدوارم در شیب به مشکل مدل دنده ای نخوره