1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. با 140 میلیون ، سراتو بخریم یا الانترا؟

با 140 میلیون ، سراتو بخریم یا الانترا؟

5 دی 1395
  • 11
  • 9047

انتخاب میان دو خودرویی که این بار رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند، در عین حال که می تواند انتخابی بر اساس پارامترهای مقایسه‌ای باشد، ممکن است که کاملا نیز تابع سلیقه باشد؛ چون دو خودرو با تشابه زیاد و با دو نشان تجاری شناخته شده خودروسازی کره که البته در واقع یک گروه خودروسازی هستند، رو در روی یک دیگر قرار گرفته اند.

با 140 میلیون تومان; کیا سراتو 2017 یا هیوندای النترا؟

ورود کیا سراتو به حدود هشت سال قبل بر می گردد در حالی که نسل جدید هیوندای الانترا پس از وقفه ای دو دهه ای (هیوندای آوانته تولیدی کرمان موتور در واقع نسل سوم هیوندای الانترا بود که البته با نام آوانته در کشورمان عرضه شد) به ایران بازگشت و به واسطه طراحی ظاهری اش که تابع همان امواج مورد علاقه طراحان هیوندای در چند سال اخیر بوده و به دلیل شباهت زیاد به برادر بزرگترش با نام سوناتای کوچک شهرت یافته است در حالی که کیا پس از تجربه موفقیت در نسل قبلی سراتو در نسل جدید آن باز هم دست به تحولاتی همه جانبه زده است. البته این نسل سراتو هم شباهت هایی با کیا اپتیما دارد.

با 140 میلیون تومان; کیا سراتو 2017 یا هیوندای النترا؟

هیوندای الانترا مدل 2017 دارای یک جفت چراغ جلوی پروژکتوری باریک به همراه جلوپنجره ای عریض تر و شش گوشه ای زایه دارتر با قسمت های افقی است. در قسمت زیرین جلوی این خودرو نیز عناصری بومرنگ شکل برای جای گیری چراغ های مه شکن گرد تعبیه شده است.

نیم رخ این خودرو دارای خط کمری برجسته از روی گلگیر جلو، طراحی جدید ستون C و رینگ های آلیاژی 16 اینچی است در حالی که در قسمت پشت آن چراغ های عقب بزرگ با مجموعه LED جذاب و اسپویلری شیک به همراه طراحی سپر نوین به چشم می خورد. بدنه الانترای جدید یکی از ایرودینامیک ترین ها در کلاس خود است.

با 140 میلیون تومان; کیا سراتو 2017 یا هیوندای النترا؟

کیا سراتو مدل 2017 دارای تغییراتی همچون چراغ های کشیده جدید در قسمت جلو که جایگزین چراغ های بزرگ تر و گرد تر مدل قبلی شده اند و هم چنین نسخه ای کشیده تر و بهتر از جلوپنجره tiger-nose کیا و سپر جلوی جدید با جلوپنجره زیرین کشیده به همراه چراغ های مه شکن و هواکش های بلند مصنوعی در هر طرف این خودرو تعبیه شده است. تغییرات قسمت پشت این خودرو به لنز تیره شده چراغ های عقب و قطعات LED جدید محدود می شود.

در طراحی کابین نیز الانترا تابع همان سبک سوناتا است در حالی که سراتو دارای طراحی منحصر به فردی نسبت به برادر بزرگ تر خود یعنی اپتیما دارد. اگرچه از نظر کیفیت کابین سراتو بهتر از الانترا است اما طراحی ادوات داشبورد و نشان دهنده ها جذابیت خاصی ندارد. همچنین طراحی صندلی ها و نیز غربیلک فرمان سراتو جذاب تر است.

همه این موارد در شرایطی است که سراتو از پیشرانه 2 لیتری 173 اسبی و الانترا از پیشرانه 2 لیتری 156 اسب بخاری بهره می برد و با وجود جعبه دنده هایی با عملکرد شبیه به هم و اخلاف وزن ناچیز اما باز هم الانترا در شتاب گیری 0.3 ثانیه از رقیبش برتر باشد.

این مشخصات نزدیک و ویژگی های شبیه به هم، در تجهیزات رفاهی نیز دیده می شود. اما با تمامی این اوصاف برتر محسوب شدن نام هیوندای نسبت به شریکش کیا، خوش نامی الانترا که از گذشته در ذهن ها باقی مانده و بازار دست دوم هیوندای می تواند برگ های برنده الانترا در بازار خودرو کشورمان باشد.

با 140 میلیون تومان; کیا سراتو 2017 یا هیوندای النترا؟

منبع:خبرماشین




نظرات

  • مهدی مهدی (6 دی 1395 ساعت 22:58)

    من رفتم پریوس خریدم الان دوماه دارم و راضی هستم پولی که دادم برای ماشین ۳۰ هزار دلاری بود که تو ایران می ارزه
    اگه اطلاعات بیشتر خواستید تو گوگل سرچ کنید

  • محسن محسن محسن محسن (6 دی 1395 ساعت 14:39)

    قدرت سراتو 156 اسب و النترا 163 اسب است که هم جابجا و هم اشتباه نوشته شده .
    و با همه دوستانی که قیمت آنها را غیر واقعی و غیر منصفانه دانسته اند موافقم.

  • رضا رضا (6 دی 1395 ساعت 10:02)

    بجاش 5 تا نیسان بخر که آخر تکنولوژیه.................

  • مهدی رویان مهدی رویان (5 دی 1395 ساعت 22:13)

    با سلام،با 140میلیون پول میرم یک ماشین داخلی(سمند یا پارس ) میخریدن و بقیه را صرف بدهکاری خودم میکردم توی این **************

  • بهنام بهنام (5 دی 1395 ساعت 18:03)

    منظورتون چیه قیمتش 30 تومنه یا به قیمتش نمی ارزه یا....!مثلا ماشین های تویوتا،رنو،پژو...عوارض گمرک نمیدن و فقط این دو تا میدن؟اقا تو ایران زندگی میکنیا...یه جور حرف نزنید که انگار قراره 3 ماه بعد عوارض گمرک رو حذف کنن...پس قبلش فکر کنید و بعد نظر بدید.اگه یکی از این دو یا هر دوتا رو داشتید،نظر فنی اعلام کنید تا بدونیم کدوم بهتره....

    ناشناس ناشناس (7 دی 1395 ساعت 08:23)

    دوست عزیز! درسته که ما تو ایران زندگی می کنیم، و قیمت ها باید با گمرک اینجا محاسبه بشه. ولی مجبورمون که نکردن بخریم!!! نمی خریم!!! مگه 140 تومن پول راحت درمیاد، که حالا بخوام بالای ماشینی بدم که واقعا بیشتر از 40 تومن ارزش نداره؟! نمی خرم کلا!!! اگه بقیه افراد فکر می کنن پولی که ما بالای ماشین ها تو ایران می دیم ارزشش رو داره، نظرشون محترمه. ولی من یکی که داشته باشم هم نمی دم!!!

  • مهدی مهدی (5 دی 1395 ساعت 17:38)

    فقط MG6 با این قیمت می ارزد.

  • ناشناس ناشناس (5 دی 1395 ساعت 17:29)

    با این پول میشه حتی آلفا رومئو میتو گرفت.
    واقعا محشره

  • علیرضا علیرضا (5 دی 1395 ساعت 14:45)

    با این مبلغ هیچکدوم رو نخر. برو سراغ لنسر که یه ماشین ژاپنی و با کیفیت. آپشن هم زیاد داره.

  • فرزاد فرزاد (5 دی 1395 ساعت 14:10)

    اینا خودروهای ارزان و اقتصادی هستند و اگر در کشور بخاطر خودروسازان نرخ ارز، حمایتی و گرون نبود و طبق ارزیابی صندوق بین‌المللی پول حدود ۱۰۰۰ تومن بود، الان قیمت اینا مثل قیمت جهانی حداکثر زیر ۳۰ میلیون میشد ولی .،.،؟

  • ناشناس ناشناس (5 دی 1395 ساعت 10:07)

    هیچ کدوم!!! چون قیمت واقعی اینا 50 تومنه، نه 140 تومن!!!