سوبارو اطلاعات جدیدی درباره مدل 2017 WRX استاندارد و STI منتشر کرد. همچنان که میدانید این دو سال 2018 به پلتفرم جهانی جدیدی منتقل خواهند شد، درنتیجه سوبارو تصمیم گرفت تا با انجام یک مجموعه بهروزرسانی، فعلاً بر و روی تازهای بدانها بخشد تا در زمان باقیمانده از عمر پلتفرم فعلی همچنان پر قدرت و جذاب ظاهر شوند.
نمای جلو از نو طراحی شده است. جلوپنجره در مقایسه با مدل قبلی بزرگتر بوده و بیشتر در مرکز توجه قرار دارد. گرافیک درونی چراغها تغییر کرده و سپر خشنتر و عضلانیتر مینماید. خروجی هوای بزرگ روی کاپوت نیز نمای پر ابهتی به مجموعه این قسمت میبخشد.
داخل اتاق از موارد باکیفیتتری بهره استفاده شده و به لطف بهرهگیری از شیشههای ضخیمتر برای پنجرهها، عایقبندی بیشتر شیشه جلو و بازبینی مهروموم دربها آرامش بیشتری حکمفرماست. نمایشگر 5.9 اینچی چندکاره استاندارد (بجای نمونه 4.3 اینچی سابق)، آینههای جانبی مجهز به گرمکن (در WRX)، تنظیم گودی کمر صندلی راننده (در WRX Limited)، زیر آرنجی ردیف عقب با جا لیوانی، باز شدن درب صندوق بار از راه دور و سامانه چندرسانهای با صفحهنمایش 7 اینچی برای WRX Premium نیز دیگر ویژگیهای کابین مدل 2018 هستند.
اما این تمامی ماجرا نیست. سوبارو در بخش فنی و زیر بدنه هم دست به تغییراتی زده تا در مصاف با رقبای جدی بازار چیزی کم نیاورد. از بهروزرسانیهای این قسمت میتوان به سامانه تعلیق تقویتشده در جلو و عقب، بازبینی فرمان برقی و بهبود حس تعویضهای جعبهدنده شش سرعته دستی اشاره کرد. بهعلاوه، بسته Performance جدیدی در دسترس قرار گرفته که کالیپرهای قرمزرنگ و پدهای تقویتشده ترمز، صندلیهای ریکارو (Recaro) با قابلیت تنظیم در هشت جهت و حذف سقف ماه (Moon Roof) موجود در مدلهای دیگر (برای کاهش وزن) را با خود میآورد.
برای تأمین قوای محرکه سوبارو WRX جدید از همان پیشرانه باکسِر (Boxer) 2 لیتری 268 اسب بخاری مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت استفاده میشود. خروجی این مجموعه بهوسیله جعبهدنده شش سرعته دستی استاندارد یا Sport Lineatronic CVT به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد.
در WRX STI قضیه کمی متفاوت است. سامانه تعلیق مورد بازبینی قرار گرفته و ترمزها با تکیه بر کالیپرهای یک تکه شش پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب به میزان زیادی تقویت شدهاند. سامانه DCCD نیز برای دستیابی به پاسخهای نرمتر و سریعتر به کنترل الکترونیکی مجهز گردیده است.
بلوک 2.5 لیتری توربو باکسِر همانند گذشته 305 اسب بخار قدرت تولید میکند. فناوری موسوم به rally-bred performance نیز همچنان ارائه شده و شامل کنترل چندگانه بدنه، تحویل فعال گشتاور و سامانه چهار چرخ محرک مجهز به دیفرانسیل مرکزی با کنترل چندگانه توسط راننده میباشد.
بد نیست به این مورد نیز اشارهای بکنم که بهمنظور بهبود عملکرد قسمت جلویی و کاهش آسیبهای ناشی از برخورد، جلوبندی هردو خودرو اصلاح شده است. سامانه AVH جای خود را به سامانه توقف در شیب و کمکی شروع حرکت در سربالایی داده (در WRX Limited) و در مدلهای دارای بسته ایمنی سفارشی، فناوری موسوم به EyeSight Assist Monitor وضعیت میدان دید راننده را با استفاده از نشانگرهای LED روی شیشه جلو نمایش میدهد.
منبع:پدال