1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. تست و بررسی
  4. هیوندای i20 در مقابل سیتروئن C3 و فولکس واگن پولو

هیوندای i20 در مقابل سیتروئن C3 و فولکس واگن پولو

2 فروردین 1396
  • 0
  • 5056

در طول یک سال آینده سوپرمینی های زیادی به بازار خواهند آمد و اولین آن‌ها سیتروئن C3 جدید است. این خودرو چندین و چند سال در سایه‌ی حریفان خود بوده اما سیتروئن تلاش دارد با ارائه‌ی مدل جدید خود نقشی پررنگ‌تر داشته باشد.

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

این برند از همان فرمولی که باعث موفقیت C4 شد استفاده کرده بنابراین در این کلاس فشرده C3 قطعاً ویژگی‌های خاص خود را دارد.

این خودرو باید یکی از مدل‌های محبوب یعنی فولکس‌واگن پولو را شکست دهد. پولو به خاطر آسایش، کاربرد برجسته، پیشرانه‌های نرم و استایل هوشمند جایزه‌ی خودروی جدید اتواکسپرس را به خانه برده است. این خودرو یک پکیج کامل است و درحالی‌که سیتروئن روشی متفاوت برای اول شدن را در پیش گرفته، فولکس همان جذابیت و کیفیت همیشگی را ارائه می‌کند.

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

اما از رقیب دیگر نباید غافل شد. هیوندای i20 تجهیزات زیادی را ارائه کرده و پیشرانه‌ی 1 لیتری توربوی جدید آن که در تست حاضر بود تکنولوژی کافی برای برابری با رقبا را دارد. کدام خودرو بهتر از دو حریف دیگر است؟ با ما باشید تا نتیجه‌ی این مقایسه را بدانید.

شاخ‌به‌شاخ سیتروئن C3

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

واضح است که طراحی C4 کاکتوس روی سوپرمینی C3 جدید تاثیر داشته است. سیتروئن برخی از عناصر طراحی کاکتوس را در سوپرمینی جدید کم‌رنگ کرده اما هنوز هم شخصیت خاص خود را دارد که فاکتوری مهم در این کلاس به شمار می‌رود.

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

نظرات آزمایش‌کننده‌ها:

اگرچه طراحی این خودرو توجهات را به خود جلب می‌کند اما کیفیت کابین خودرو هنوز در بین بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد. هرچند طراحی عجیب اما کاربردی خودرو در بخش بیرونی متمایز است. این خودرو راحت و جادار است.

هیوندای i20

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

هیوندای i20 پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود نیست اما با پیشرانه‌ی 1 لیتری توربو و بهای 15525 پوندی تکنولوژی برجسته‌ای را در زیر کاپوت خود داشته و با بهای رقابتی عرضه می‌شود.

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

نظرات آزمایش‌کننده‌ها:

خودروی حاضر در تست از رنگ قهوه‌ای متالیک 550 پوندی بهره برده و کابین آن تنها با رنگ خاکستری تیره ارائه می‌شود.

فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

این خودرو سنگ محک کلاس سوپرمینی ها است. به عنوان خودروی مورد علاقه‌ی ما، پولو همانی است که رقیبی قدر در برابر سیتروئن به شمار رفته بنابراین ما از نسخه‌ی Beat Edition در تست استفاده کردیم تا بفهمیم که سیتروئن می‌تواند در برابر آسایش، کیفیت، کاربرد و دقت پولو حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر.

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

نظرات آزمایش‌کننده‌ها:

کابین سفید پولو به همراه جزئیات قرمزرنگ باب میل همه افراد نیست اما سیستم صوتی خودرو با آمپلی 300 واتی جلب توجه می‌کند.

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: فولکس‌واگن پولو

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

پولو هنوز هم سوپرمینی مورد علاقه‌ی ماست چراکه بهترین ترکیب پرفورمنس، کاربردی بودن، قیمت و راندمان را ارائه می‌کند. این خودرو در بحث سواری و هندلینگ نیز یک سر و گردن بالاتر از سیتروئن C3 قرار می‌گیرد. فضای بار این خودرو کمتر است اما هنوز هم فضای کافی برای اکثر شرایط را دارد. بزرگ‌ترین مزیت پولو این است که بهای خرید ارزانی داشته و کیفیت آن نیز بالاتر است.

رتبه‌ی دوم: سیتروئن C3

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

آلایندگی کم سیتروئن به این معناست که خریداران تجاری بهای معقولی برای این خودرو می‌پردازند اما خریداران شخصی باید با استهلاک و تنزل بهای آن کنار بیایند. این خودرو بهترین سواری را ندارد. سواری خودرو غیرپایدار است. هرچند حس خاص طراحی، کابین جادار و کاربردی بودن برجسته از شاخصه‌های بارزی هستند که سیتروئن را به رقیبی قابل در این کلاس بدل می‌کنند.

رتبه‌ی سوم: هیوندای i20

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

این خودرو قدرتمند و کاربردی است اما سریع‌تر یا تطبیق‌پذیرتر از رقبا نیست. I20 آلایندگی بیشتری نسبت به رقبا داشته و بنابراین برای اکثر راننده‌ها خودروی گران‌تری خواهد بود زیرا باید مالیات بیشتری بپردازند. همین امر نگاه‌ها را به سوی دیگر رقبا می‌کشاند.

خودرویی که ارزش منتظر ماندن را دارد…

نیسان میکرا Acenta IG-T 90

 مصاف سیتروئن C3 و هیوندای i20 و فولکس‌واگن پولو

موعد عرضه: اوایل سال 2017

قیمت: 14995 پوند

پیشرانه: 3 سیلندر 0.9 لیتری 89 اسب بخاری

همانند C3، میکرای جدید نیز بزرگ‌تر، جادارتر و نرم‌تر از نسل قبلی خود است. این خودرو از همه تکنولوژی‌های هوشمندی سود می‌برد که در رقبای آن می‌بینیم.

منبع:پدال




نظرات