1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت جدید؛ فاصله قیمت خودروها در حاشیه بازار بیشتر شد

با تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت جدید؛ فاصله قیمت خودروها در حاشیه بازار بیشتر شد

20 آذر 1397
  • 5

یک فعال بازار خودرو گفت: تاخیر سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اعلام قیمت های جدید خودروسازان به حاشیه بازار دامن زد.

کاظم محمدی نیکخواه با بیان این مطلب افزود: آن چه خودروسازان باید در جامعه به دست بیاورند اعتماد خودروسازان است اما در این گیر و دار شورای رقابت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به ترتیب نسبت به تعیین قیمت خودروها اقدام می کنند و تاخیر این سازمان منجر به اعلام قیمت های جدید از سوی خودروسازان شد.

وی با بیان این که قیمت های جدید در حالی اعلام می شود که گفته می شود خارج از شمول قیمت گذاری است، تصریح کرد: این در حالیست که خوودروسازان باید نسبت به عرضه بیشتر در عین قیمت گذاری جدید نیز اقدام کنند.

این فعال بازار خودرو یادآور شد: اعلام قیمت های جدید از سوی خودروسازان تصور افزایش سه برابری قیمت ها را ایجاد می کند این در حالیست که پیش از این نیز به دلیل تاخیر سازمان حمایت در اعلام قیمت های جدید شاهد به هم ریختن بازار و سرگردانی مصرف کنندگان بودیم.

محمدی نیکخواه با تاکید بر خرابی پایه های اقتصاد تصریح کرد: در این شرایط هرگونه تصمیم غلط و تاخیر در انجام وظایف باعث ناامنی در بازار خودرو می شود. در چنین شرایطی خودروسازان معتقدند که افزایش قیمت ها با تایید سازمان حمایت انجام شده اما این سازمان از اعلام قیمت های جدید سرباز زده و باعث ایجاد فاجعه در حاشیه بازار شده است.

به گفته او، قیمت های جدید قرار بود 5 درصد پایین تر از قیمت بازار باشد اما در عمل محقق نشده و این روند باعث شده تا خرید و فروش بیش از قبل دچار رکود شود چرا که فروشنده نگران است که در صورت فروش خودرو ، همزمان با اعلام قیمت جدید دچار زیان شود.



نظرات

  • شهرام شهرام (21 آذر 1397 ساعت 01:19)

    تا زمانیکه خودشون بزرگترین دلالان خودرو هستند هر روز این شکاف بیشتر میشه

  • حسن حسن (20 آذر 1397 ساعت 14:07)

    واقعاً براي مسئولان محترم متولي امور خودرو متاسف هستم ، به جاي اينكه ازخودروساز بخواهند كه پاسخگوباشند چرا تعهدات قبلي خود به مردم كه موعد ارسال دعوتنامه ويا موعد تحويل خودرو ماه هاست گذشته است اجرايي نكرده ايد به فكر تحويل فروش فوري افتاده ايد !!! پس دروغ مي گوييد كه ماشين نداريم بلكه داريد ومي خواهيد زمينه گران شدن را درسايه بي كفايتي مسئول وناظران فراهم كرده و بعد به مردم بي دفاع قالب كنيد.

  • محمد محمد (20 آذر 1397 ساعت 13:29)

    افزایش قیمت مساوی با حماقت.دولت دراین باره مقصر است و سازمان حمایت از مصرف کننده خائن است

    اسی اسی (21 آذر 1397 ساعت 19:27)

    از مسئول سازمان حمایت از مصرف کننده انتظار شفافیت دارید کسی که خود جزو هیت مدیره خودروسازی است این بیشتر شبیه یک جک هست

  • هادی هادی (20 آذر 1397 ساعت 12:41)

    تا دست واسطه گیری در کار است قیمت همین طور هست.پراید اشغالی که تحویل میدن ایا ۳۵ قیمت دارد.۱۵ هم زیادش هست .به فکر مردم باشید