1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازار خودرو پس از چند روز افزایش قیمت، آرام گرفت

بازار خودرو پس از چند روز افزایش قیمت، آرام گرفت

بازار خودرو پس از چند روز از روند افزایشی قیمت ها آرام گرفت
26 آذر 1397
  • 1

بررسی روند قیمت خودروها در بازار نشان می دهد امروز همزمان با ثبات نسبی نرخ ارز، شاهد ثبات قیمت ها در این بازار نیز بوده ایم به طوری که بیشترین افزایش قیمت به پژو ۲۰۷ اتوماتیک با دو میلیون تومان اختصاص داشت.

نگاهی به قیمت امروز خودروها گویای نبود تقاضا برای خودروها است چرا که به نظر می رسد همزمان با اعلام خبر پیش فروش محصولات ایران خودرو و حتی فروش فوری محصولاتی همچون وانت آریسان، پارس اتومات و هایما S7 ( با اعلام قیمت جدید) تقاضا برای خودرو فروکش کرده و همه در انتظار برای ثبات بیشتر قیمت ارز از یک سو و تعیین قیمت های جدید خودروها از سوی دیگر هستند.

این شرایط در حالی است که باید کاهش قدرت خرید را نیز در کاهش تقاضا موثر دانست اما به هرحال این روند کاهشی، به رکود بیشتر بازار دامن زده و اثر خود را بر قیمت خودروها نیز گذاشته است.

نگاهی به قیمت محصولات ایران خودرو نشان می دهد که بیشتر این تولیدات از ثبات قیمت و یا کاهش جزئی برخوردار بوده اند اما در این میان سمند EF7 با افزایش یک میلیون تومانی به 63 میلیون تومان رسید و مدل دوگانه سوز این خودرو نیز یک میلیون و 600 هزار تومان افزایش را تجربه کرد تا به مرز 65 میلیون تومان برسد.

سمند سورن، دنا، رنو تندر پلاس اتومات و هایما S7 نیز هرکدام با افزایش یک میلیون تومانی به ترتیب به 78، 83،117 و 206میلیون تومان رسیدند. 207 صندوقدار نیز با یک میلیون و نیم کاهش به 121 میلیون و 500 هزار تومان رسید و رانا نیز کاهش 500 هزار تومانی قیمت را تجربه کرد تا در مرز 62 میلیون تومان بایستد. H30 CROSS نیز با 500 هزار تومان افزایش 98 میلیون و 500 هزار تومان شد.

روند تغییرات قیمتی تولیدات ایران خودرو در حالی است که نگاه به محصولات سایپا نشان از ثبات قیمت ها دارد و تنها تیبا با افزایش 500 هزار تومانی، 41 میلیون تومان شد و چانگان نیز با افزایش 2 میلیون تومانی قیمت به مرز 130 میلیون تومان رسید.



نظرات

  • پ-س پ-س (26 آذر 1397 ساعت 09:50)

    بنده یکی از هزاران نفری که درپیش فروش ساندرو شرکت کرده ام وتیر ماه باید تحویل میگرفتم ازشما خواهش میکنم به مسئولین بفرمایید اینقدر بااعصاب خریداران بازی نکنند،هیچکس به دنبال گرفتن حق وحقوق مردم نیست ازنماینده مجلس گرفته تا وزیرصنعت!همه به بهانه نبود قطعه وبرجام تاوان ناکارآمدی مدیران را ازجیب مردم میخواهند بپردازند.متاسفیم اول برای خودمان که به این شرکتها اعتمادکردیم وسپس برای مسئولینی که اصلا به فکر مردم نیستند.