1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. با توجه تجمعات اعتراضی احتمال تغییر قیمت خودروی جدید سیتروئن C3 وجود دارد

با توجه تجمعات اعتراضی احتمال تغییر قیمت خودروی جدید سیتروئن C3 وجود دارد

6 دی 1397
  • 3

بر اساس اخبار ارسالی و شنیده ها، به خریداران سیتروئن سی3 پیشنهاداتی مبنی بر تبدیل آورده و کاهش قیمت خودرو ارائه شده است که فعلا در دست بررسی بیشتر است.

در اعتراضاتی که معترضان به نحوه قیمت گذاری سیتروئن سی3 در مقابل سازمان حمایت در ابتدای هفته برگزار کردند، پیشنهادی به خریداران این خودرو ارائه شده است که با وجود اینکه قطعیت نیافته اما اتفاق مهمی در نحوه قیمت گذاری این محصول است.

به خریداران خودروهای سیتروئن سی3 وعده داده شده است که قیمت خودرو به 205 میلیون تومان کاهش می یابد و آورده 60 میلیون تومانی خریداران که در اردیبهشت سال جاری به حساب این شرکت واریز شده بود به 80 میلیون تومان افزایش خواهد یافت.

البته صحبت هایی مبنی بر افزایش آورده این خریداران تا مبلغ 100 میلیون تومامن نیز شنیده شده است که تا کنون هیچ کدام از این ارقام تایید نشده است.

از نحوه محاسبه و چگونگی تبدیل آورده مشتریان اطلاعاتی منتشر نشده است اما مشتریانی که اقدام به ثبت نام این خودرو کردند از این پیشنهاد استقبال نکرده اند.

خریداران خودروی سیتروئن سی3 در اواخر اردیبهشت سال جاری با واریز 60 میلیون تومان موفق به ثبت نام در طرح فروش این محصول فرانسوی شدند که بنا بود با قیمتی در حدود 130 میلیون تومان عرضه شود. قیمت این خودرو در زمان صدور دعوتنامه برای خریداران به رقمی در حدود 240 میلیون تومان افزایش یافت که این اعلام قیمت موجب ایجاد موجی از نارضایتی و اعتراضات مشتریان این خودروی فرانسوی در مقابل نهادهای نظارتی و حمایتی شد.

چنانچه این پیشنهادات و قیمت های مطرح شده صحت داشته باشد و به مرحله اجرا برسد، سوالی پیش می آید که "چگونه قیمت خودرو تا 80 درصد افزایش پیدا می کند و آورده خریداران چیزی در حدود 20 تا 30 درصد؟" پاسخ این سوال را البته باید سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بدهد که با چه متر و معیاری این محاسبات را مطرح و اجرایی کرده است.



نظرات

  • ارین سمیعی ارین سمیعی (6 دی 1397 ساعت 14:19)

    اصلا اینجور نیست بنده خودم نامه دستور کاهش قیمت به 163 تومن رو که اقای تابش برا مدیرعامل سایپا فرستادن رو دیدم همچنین تو نامه نوشته بودن مهلت تحویل به 30 روز کاهش بدن

    راشا راشا (7 بهمن 1397 ساعت 14:45)

    کارشناس سازمان حمایت هم به من گفت که قیمت را 91 میلیون به علاوه سه درصد افزوده طی یک نامه به شرکت اعلام کرده اند.

  • پ-س پ-س (6 دی 1397 ساعت 13:21)

    نهایت بی انصافی وناجوانمردی است که خودویی را که پارسال فروخته اند را با قیمتهای گزاف بخواهند به مردم بدهند ودبه درمعامله هست.