1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی سدان اسپرت تویوتا مارک X GRMN در نمایشگاه توکیو + قینت

معرفی سدان اسپرت تویوتا مارک X GRMN در نمایشگاه توکیو + قینت

معرفی سدان اسپرت تویوتا مارک X GRMN در نمایشگاه توکیو + قیمت
5 بهمن 1397
  • 0

تویوتا مارک X GRMN پس از غیبتی تقریباً چهارساله، در نمایشگاه توکیوی امسال بازگشت غافلگیرکننده‌ای داشته است. این سدان اسپرت بر پایهٔ موفقیت سلف خود شکل گرفته که تولید آن محدود به تنها صد دستگاه بود. این نسخهٔ GRMN جدید که بر اساس مارک X مدل 350 RDS ساخته شده، در بیرون از سپر جلوی تهاجمی‌تر با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، جلوپنجرهٔ باریک، تریم مشکی براق و رینگ‌های آلومینیومی فورج‌کاری شدهٔ 19 اینچی BBS برخوردار است.

Toyota-Mark-X.jpg
استایل اسپرت این خودرو به بخش عقبی آن‌هم کشیده شده و در اینجا نیز سپری با خروجی‌های هوا و چهار سر اگزوز اسپرت دیده می‌شود که درون یک دیفیوزر زیبا جای گرفته‌اند. دیگر ویژگی‌های بیرونی قابل‌توجه این سدان عملکرد بالا هم شامل اسپویلر عقب و سیستم ترمز ارتقاءیافته با کالیپرهایی با نشان GR می‌شود. خریداران همچنین می‌توانند با پرداخت 270 هزار ین (2490 دلار)، برای مارک X GRMN سقف فیبر کربنی تقویت‌شده با پلاستیک را هم سفارش دهند. به گفتهٔ تویوتا، این سقف 22 کیلوگرم از ون خودرو کم کرده و با کاهش مرکز ثقل آن، به بهبود چابکی ماشین کمک می‌کند.

3.jpg
در داخل مارک X GRMN نیز خریداران با صندلی‌های اسپرت منحصربه‌فرد و غربیلک فرمان چرمی با نشان GR مواجه خواهند بود. سایر ویژگی‌ها برجستهٔ این قسمت نیز شامل‌ تریم فیبر کربنی و مشکی پیانو و پدال‌های آلیاژی می‌شود. در سینهٔ این سدان اسپرت ژاپنی یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی با 313 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. برای انتقال این نیرو صرفاً یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی در نظر گرفته شده که قدرت را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند.

4.jpg
برای اینکه ارتقاءهای عملکردی مارک X GRMN تکمیل گردد، تویوتا سیستم تعلیق آن‌را دوباره تنظیم و به کمک‌فنرهای تجدیدنظر شده مجهز کرده است. سازندهٔ ژاپنی همچنین سیستم کمکی الکتریکی فرمان مارک X را هم اصلاح کرده تا حساسیت و پاسخگویی آن افزایش پیدا کند. از تویوتا مارک X GRMN تنها 350 دستگاه تولید خواهد شد که قیمت پایهٔ آن‌ها از 5.13 میلیون ین معادل 47 هزار دلار آغاز می‌شود.

2.jpg

منبع پدال


نظرات