1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. متلاطم شدن مجدد بازار خودرو با وضع قیمت های جدید کارخانه ای خودروها

متلاطم شدن مجدد بازار خودرو با وضع قیمت های جدید کارخانه ای خودروها

3 بهمن 1397
  • 1

بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو اعلام می کند که با توجه به اعلام قیمت های جدید از سوی شرکت های خودروسازی، قیمت خودرو در بازار نیز درصدی افزایش یافته است.

نعمت الله کاشانی نسب در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: از هفته گذشته تا کنون قیمت خودرو در بازار با مقداری افزایش مواجه بوده و علاوه بر افزایش قیمتی که از جانب کارخانه ها اتفاق افتاد، در بازار نیز درصدی بر قیمت ها افزوده شد.

وی افزود: این اتفاق مخصوصا در مورد خودرو پراید واقع شد که از جانب شرکت خودروساز، حدود 8 میلیون تومان افزایش قیمت داشت. پیش از این میزان افزایش قیمت از سوی شرکت، قیمت خودرو پراید در بازار آزاد حدود 33 میلیون تومان بود که بعد از افزایش قیمت از سوی شرکت، قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود 3 میلیون تومان افزایش یافت و به حدود 36 میلیون تومان رسید.

وی افزود: سایر خودروهای داخلی دچار تفاوت چشمگیر قیمتی نشدند اما به طور کلی در بازار خودرو رکود وجود دارد و بازار هنوز هیچگونه عکس العملی به قیمت ها نشان نداده و در رکود کامل به سر می برد اما با توجه به اعلام قیمت های جدید خودرو از سوی شرکت های خودروسازی، در بازار نیز درصدی بر قیمت ها افزوده شده است.

وی درخصوص خودروهای خارجی اظهار داشت: به دلیل اینکه قیمت دلار تا حدی افزایش داشته است خودروهای خارجی به میزان اندکی دچار افزایش قیمت شدند که البته این تغییر نامحسوس بود و بازار این دسته از خودرو ها نیز در رکود به سر می برد و خرید و فروشی صورت نمی گیرد.

بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو درخصوص نمایشگاه بین المللی خودرو تهران گفت: چیز خاصی در نمایشگاه خودرو به مردم ارائه نشد زیرا خودروهای خارجی با ممنوعیت ورود روبرو بوده و شرکت هایی که نماینده خودروهای خارجی هستند چیزی برای ارائه به هموطنان ندارند. شرکت های داخلی نیز خودروهای خود را ارائه دادند که البته وضعیت جدید قیمت ها مجددا تا حدی بازار را متلاطم کرده است.

کاشانی نسب درخصوص لزوم افزایش عرضه ار سوی خودروسازان با توجه به قیمت های جدید گفت: حتما لازم است خودروسازان داخلی عرضه خودرو را در بازار افزایش دهند در غیر اینصورت قیمت ها مجددا افزایش می یابد. با افزایش عرضه و هماهنگی میان عرضه و تقاضا قیمت ها کاهش می یابد زیرا در حال حاضر وضعیت قیمت خودرو به گونه ای است که مردم توان خرید نداشته و تنها راه این است که عرضه افزایش و قیمت ها کاهش یابد.

بازرس اتحادیه نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو افزود: اگر عرضه خودرو افزایش یابد حتما قیمت ها کاهش خواهد یافت. اگر سیاست فعلی دولت که برای افزایش عرضه به خودروسازان فشار وارد می کند موجب افزایش عرضه شود در نهایت منجر به کاهش قیمت خودرو خواهد شد.

 

 



نظرات

  • همه ملت همه ملت (4 بهمن 1397 ساعت 08:13)

    به زودی برشکست خواهند شد انشاالله