1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سازمان حمایت به خودروسازان تاکید کرد؛ زمان تحویل خودروهای معوق را اعلام کنید

سازمان حمایت به خودروسازان تاکید کرد؛ زمان تحویل خودروهای معوق را اعلام کنید

6 بهمن 1397
  • 4

معاون بازرسی سازمان حمایت با تاکید بر حمایت این سازمان از مصرف کنندگان به شرکتهای خودروساز تاکید کرد زمان تحویل خودروهای معوق را به مشتریان اعلام کنید.

شهرام میرآخرلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در رابطه با اجرای تعهدات خودروسازان در پیش فروش خودروها گفت: خودروسازان ملزم هستند به تعهدات خود در قبال مشتریان پاسخ دهند. اگر زمان این تعهدات، سررسید شده باشد باید قیمتی که در پیش فروش عادی ذکر شده برابر با قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد باشد.

وی در ادامه ضمن اشاره به مشکلاتی که تحریم ها برای خودروسازان به وجود آورده است، گفت: اگر به دلیل اعمال تحریم ها، خودروسازان نمی توانند خودروی خاصی را به مشتریان تحویل دهند باید نسبت به جایگزینی خودروی پیش فروش شده با خودرویی دیگر هم تراز با سلیقه و رضایت مشتری اقدام کنند و به طور کلی باید رضایت مصرف کننده جلب شود.

وی افزود: ممکن است خودروساز به دلیل تحریم و یا مشکلات تامین قطعه، امکان تولید یک خودروی خاص را نداشته باشد ولی نباید برای معرفی خودروی جایگزین، به مشتری تحمیلی صورت گیرد.

این عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه اظهار داشت: قطعا وزارت صمت تمهیداتی را برای حل مشکلات خودروسازان در جهت دور زدن تحریم ها و یا در قالب اعطای ارز و یا تسهیلات ریالی اتخاذ می کند تا تیراژ تولید خودرو به شرایط قبلی خود بازگشته و چرخه تولید متوقف نشود.

میرآخورلو در ادامه تاکید کرد: هیچ کس شرایط پیش آمده امروز بر اثر تحریم ها را پیش بینی نمی کرد، بنابراین تا خودروسازان بتوانند برای مبارزه با تحریم ها و تامین قطعات مورد نیاز راهکاری پیدا کنند مدتی زمان خواهد برد، اما آنچه که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص کنند و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب نمایند.

وی اظهار داشت: شاید به دلیل دور زدن تحریم ها نیاز به زمان بیشتری برای تحویل خودروهای معوق باشد ولی در هر صورت چرخه تولید باید ادامه پیدا کند و مشتریان به تمام حق و حقوق خود برسند.

این عضو هیات مدیره سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: اخیرا بازرسانی در شرکت های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند و مقرر شده که 80 درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و 20 درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

میرآخورلو افزود: بر اساس ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، خودروساز باید در قراردادهای پیش فروش جدید به گونه ای رفتار کند که بتواند در موعد مقرر، خودروی مورد نظر را به مشتری تحویل دهد و از این پس زمان تحویل خودروهای پیش فروش شده باید کاملا مشخص باشد.

وی گفت: متاسفانه در پیش فروش های قبلی، مشکلاتی در زمینه تولید برخی خودروها و یا تامین قطعات آنها موجب ایجاد التهاب در صنعت خودرو شد ولی تلاش می کنیم از این پس، با هدف کسب رضایت کامل مشتریان، دوره زمانی تحویل کاملا مشخص باشد.

منبع تسنیم



نظرات

  • الیاس الیاس (7 بهمن 1397 ساعت 08:52)

    فقط تعریف و تمجید چاپ میکنید نکنه شما هم برای انها .....
    سازمانی که به اسم حمایت از مصرف کننده .تمام حقوق انها را نادیده میگیرد و فقط به فکر اون چند نفر مدیر بی خاصیت این دو تا به اصطلاح خودروساز است .وقتی توی یک هفته قیمت مصوب سازمان حمایت پشم میشه ...کجای این سازمان حمایته. به نظر من همون سازوان حما..ت بیشتر بهش میاد...نشر هم ندین مهم نیست چون چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است

  • الیاس الیاس (6 بهمن 1397 ساعت 19:00)

    بنویسیم سازمان حمایت بخوانیم سازمان *****....

  • مهدی مهدی (6 بهمن 1397 ساعت 14:58)

    با سلام و درود
    جناب آقای وزیر صنعت و معاون محترم
    بنده به نماینده گی از جمعی از افرادی که خودرو ثبت نام نموده و تاریخ تحویل آنها مربوط به مهر ماه بوده می نویسم.
    شرکت سایپا به اینجانب در ابتدای بهمن ماه دعوتنامه ای ارسال کرد که الباقی قیمت خودرو (به قیمت جدید) که بیش از دو برابر
    پیش پرداخت ما بود درج شده بود.
    آیا ما که پس از یک عمر تاکنون خودرویی صفر از خودروسازان وطنی و خارجی نگرفته ام و تمام ذوق خودم و خانواده ام ثبت نامی بوده که انجام داده ام ،آیا رواست که حالا با این قیمت غیر عادلانه نتوانم خودروی ثبت نامی را بگیرم. چرا باید همیشه دلالان و ....بیشترین سود را ببرند و ما حقوق بگیران جامعه شامل قوانین ظالمانه و دور از عدالت شویم.
    اگر شما نگران دلالان هستید اصلا بیاید بررسی کنید که کسانی که یک ماشین و با یک کد ملی ثبت نام کرده اند به قیمت قبلی بدهید تا مطمئن شوید برای سودجویی نیست.
    خیلی هم ساده میشه بررسی کرد به شرطی که کسی بخواهد.....واقعا برای مردم قدم بردارد.این گونه تمام مردم ممنون شما،خودروسازان،و عوامل دولت محترم هستند و از همه مهم تر اینکه اعتماد مردم مجدد به خودروسازان باز میگردد.
    که این موضوع اعتماد مردم در برابر ضرر موقت و جزیی خودروسازان بسیار ارزشمندتر خواهد بود.
    این یک حرکت استراتژیک مدیریتی ،برای کسب وکار خودروسازان و پرسنل زحمتکششان در آینده خواهد بود

  • Ali Ali (6 بهمن 1397 ساعت 12:53)

    سازمان حمایت دولتی سایپا دولتی بازرسی دولتی دولت که خودش رئیس ****س .. اونوقت به مردم میگن ... ملت رو چی حساب کردن ... البته حق گرفتنیه ... من خودم به نوبه خودم هم انفرادی هم اجتماعی سنگ تموم میذارم ... چه برا سایپا و عواملش چه برای دولت ******..ریالی اضافه بدم ضرب در میلیون تعرفه میبندم و تلافی میکنم ..جاشم بلدم ...اگه من ساربونم میدونم چطور باس تو دهنی و مشتمو بزنم به ****