1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. احقاق حق مشتریان معترض، تحویل محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبل

احقاق حق مشتریان معترض، تحویل محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبل

تحویل محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبل
7 بهمن 1397
  • 11

پس از مدت ها کشمکش و حاشیه میان خودروسازان و مشتریان، بالاخره روز گذشته اعتراض مشتریان ایران خودرو و سایپا به ثمر نشست تا پس از شکایت ها و تجمعات بسیار، با ابلاغ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان مکلف به اجرای ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و تحویل خودروهای معوق با قیمت های گذشته شدند.

روز گذشته در دیدار مدیران ارشد سایپا با مشتریان در مجموعه سازه گستر سایپا(کفش ملی سابق)  که با حضور عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش، ناصر آقا محمدی مدیرعامل پارس خودرو، فریبرز شهباز مدیرعامل سایپا سیتروئن ، حسین خضری مدیرعامل سایپادیزل، بهزاد پناهی مدیرعامل سایپا یدک ، محمد زارع پور مدیرعامل زامیاد و تنی چند از مدیران ارشد گروه خودرو سازی سایپا برگزار شد، بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به تحویل خودروهای ثبت نامی تا قبل از دی ماه به قیمت قدیم به مشتریان گفت: ملاک قیمت گذاری زمان قید شده تحویل خودرو در دعوتنامه مشتریان است و خودروهایی که موعد تحویل آنها قبل از دی ماه بوده با قیمت قدیم تحویل خواهند شد.

همچنین معاون مديرعامل ایران خودرو در بازاريابي و فروش ايران خودرو نیز در اطلاعیه ای اعلام کرد ايران خودرو خود را مكلف به اجراي قوانين و ضوابط ابلاغي از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت مي داند و براساس تصميم وزير محترم صنعت، معدن و تجارت كه امروز شنبه ابلاغ شده، دعوتنامه هاي ارسالي به مشتريان براي پيش فروش هاي با موعد تحويل تا پايان دي ماه ابطال و دعوتنامه ها براساس قيمت هاي قبلي صادر خواهد شد.

وي درعين حال تاكيد كرد: وجوه پرداختي اضافی مشترياني كه با موعد تحويل قبل از اول بهمن ماه تكميل وجه كرده و يا خودروي خود را تحويل گرفته اند مسترد خواهد شد.

خان كرمي در توضيح خبري كه به نقل از وي درباره افزايش ٣٠ درصدي قيمت ها منتشر شده نيز گفت: اطلاعاتي كه در اين مصاحبه بوده مربوط به هفته گذشته و قبل از ابلاغيه وزارت صنعت بوده است.

خان كرمي ضمن عذرخواهي از مشتريان بابت تاخير ناشي از شرايط تحميلي افزود: ايران خودرو جريمه و خسارت ديركرد را به مشتريان پرداخت و تمامي تعهدات ايجاد شده براي محصولات ايران خودرو را البته با تاخير اجرا خواهد كرد.

 ماده 4 آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو بیان می‌کند:

عرضه کننده موظف است قيمت نهايي محصولات خود به همراه قيد نوع، تيپ، رنگ و متعلقات، ضوابط و روشهاي مختلف فروش و فرآيند خريد را به صورت شفاف و روشن مطابق جدول زير تهيه و در پايگاه اطلاع رساني و نمايندگيهاي مجاز فروش خود، در دسترس متقاضيان خريد قرار دهد:

Masrafkonandegan-2.jpg

اکنون باید صبر کرد و دید دیگر شرکت های خودروساز کشور نیز که همگی دارای تعهدات معوق بسیاری هستند، تن به اجرای این قانون خواهند داد یا خیر...

 

منبع car.ir


نظرات

  • طاهری طاهری (10 بهمن 1397 ساعت 22:01)

    اقا... وزیر اعلام کرده خودروها رو تا تاریخ دی ماه ۹۷ به قیمت قبل تحویل بدن ایرانخودرو قبول کرده ولی سایپا لعنتی میگه تا قبل از دی ماه چرا؟؟ یکی جواب بده ؟؟

  • بهرام بهرام (10 بهمن 1397 ساعت 17:42)

    آیا نیسان وانت نیز با قیمت قبل 30 دی داده خواهد شد

  • امیر امیر (9 بهمن 1397 ساعت 09:24)

    تا نباشد چوب ترررر...
    به این قانون باید تن دهند وگرنه ایندفه چوب تر نیست ها...
    خیلی بدتر از چوب تره

  • صنایع فرش کاشان صنایع فرش کاشان (8 بهمن 1397 ساعت 09:58)

    وقتی با این شرایط قبول کردن مطمین باشید از سر ته ماشین میزنن یه چیز افتضاح تحویل مشتری میدن

  • حسینی حسینی (8 بهمن 1397 ساعت 09:04)

    سلام

    انشاله که این وعده ها انجام شود!
    ایران خودرو در حالیکه تحویل خودرو های قیمت قطعی مهر آبان و آذر را متوقف کرده، داره خودروهای قیمت روز دی ماه به بعد را تحویل میده! هیچ واکنشی و حرفی هم نسبت به این مسئله در هیچ جا مطرح نیست. لطفا در این مورد هم پیگیری بفرمایید. حق تعداد زیادی مثل بنده داره پایمال میشه

  • فروغی فروغی (7 بهمن 1397 ساعت 19:58)

    لطفا مدیران ایران خودرو توضیح دهند چرا پیش فروش های با موعد تحویل تا دیماه مشمول افزایش قیمت نمی‌شود ولی بهمن واسفند را شامل می‌شود در حالیکه ثبت نام در یکروز بوده وفقط بخاطر بقول خودشان ترافیک اینترنت برای برخی ثبت نام بهمن واسفند ثبت گردید امیدوارم بخاطر ثبت نام نورچشمی ها در دی‌ماه نبوده باشه

  • محمد محمد (7 بهمن 1397 ساعت 15:54)

    آقا ما قبل از دیماه که ملاک افزایش قیمت قرار میدهند، نسبت به ثبت نام پراید برای اسفند ماه کردیم. حالا تکلیف ما چیه؟ چقد افزایش بهش میخوره؟

  • علی علی (7 بهمن 1397 ساعت 13:19)

    خب بعد دی‌ماهی‌ها چه گناهی کردن که یه دفعه ۵۰ درصد قیمت رفته بالا

  • سید سید (7 بهمن 1397 ساعت 12:30)

    وقتی در زمان قرارداد پیش فروش نصف قیمت خودرو را از خریدار نقدا دریافت میکنند اگر قبل از زمان تحویل قیمت خودرو افزایش داشته باشد باید این افزایش برای خریداران پیش فروش خودرو که یکدوم انرا قبلا و در زمان ارزانی خودرو پرداخت کردن یکدوم افزایش داشته باشد به عبارتی ساده تر اگر قیمت خودرو در زمان پیش فروش 50 میلیون تومان بوده و خودرو ساز از مشتری 25 میلیون تومان دریافت کرده و قبل از تاریخ تحویل قیمت خودرو به 70 میلیون تومان افزایش پیدا کرده باید برای خریداران پیش فروش غیر قطعی خودرو 60 میلیون تومان محاسبه گردد نه 70 میلیون تومان ولی متاسفانه این موضوع در قرارداد ها دیده نشده

    amir amir (7 بهمن 1397 ساعت 14:44)

    فعلا که قرار شد به همان قیمت قبل یعنی 50 تحویل گردد

    سید سید (11 بهمن 1397 ساعت 11:21)

    سلام دوست من منظورم قرارداهایی که موئید تحویلشان از بهمن به بعد است قبل از بهمن و تا دیماه طبق قرارداد میبایست به قیمت قبل واگذار کنند که بصورت غیر قانونی تلاش کردن قیمت ها را افزایش دهند ولی خوشبختانه موفق نشدن