1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. مسابقات
  4. گزارش راند چهارم مسابقات شتاب ایران + فیلم شتاب گیری نیسان GTR

گزارش راند چهارم مسابقات شتاب ایران + فیلم شتاب گیری نیسان GTR

گزارش مسابقه سریعترین ماشین های ایران+ فیلم شتاب گیری نیسان GTR
7 بهمن 1397
  • 0

5 شنبه و جمعه گذشته راند چهارم مسابقات درگ(شتاب) قهرمانی کشور در پیست اتودروم بین المللی تهران در مجموعه سرزمین ایرانیان پرند برگزار شد. همانند راندهای قبلی، این مسابقه نیز طی دو روز(روز اول تایم گیری و انتخاب نفرات برتر و روز دوم مسابقات حذفی) برگزار شد.
رقابت ها در روز 5 شنبه با حضور بیش از 600 شرکت کننده و در 8 کلاس مختلف برگزار شد، تا سر انجام نفرات برتر به رقابت های دور پایانی در روز جمعه راه یابند، البته جذاب ترین مسابقه روز 5 شنبه، مربوط به رقابت داتسون z260 سامان خنجری با نیسان GTR نیسمو می‌شد.

تماشای ویدیو های کارلانچ - شتابگیری با خودرو های داخل کشور

208.jpg
داتسون سامان خنجری،قهرمان راند قبلی مسابقات و یکی از قوی ترین خودروهای کشور است، این خودرو به پیشرانه RB26 نیسان مجهز شده که البته این پیشرانه نیز پس از پذیرفتن تغییرات بسیار و قطعات ارتقا یافته، اکنون یارای تولید بیش از 900 اسب بخار قدرت را دارد...

104.jpg

نیسان GTR مذکور نیز از سری های نیسمو است و به گفته مالک، در کشور امارات نیز تقویت شده است، این خودرو به نماندگی از هیئت موتورسواری و اتومبیل رانی منطقه آزاد اروند و با پلاک گذر موقت در مسابقات حاضر شده بود.

30.jpg

در رقابت حساس این دو شرکت کننده، نهایتا این سامان خنجری بود که به راحتی موفق به شکست گودزیلای نامدار و همچنین ثبت بهترین تایم مسابقات روز 5 شنبه شد


روز جمعه نیز مسابقات کلاس های مختلف میان 4 یا 8 شرکت کننده برتر برگزار شد تا نفرات برتر مشخص شوند، در کلاس آزاد شاهد غیبت نیسان gtr معروف بودیم، همچنین در یکی از رقابت های نیمه نهایی، این فرزین رستگار بود که موفق به شکست داتسون سامان خنجری و راهیابی به فینال شد و در نهایت، در فینال نیز به راحتی با از پیش برداشتن ب ام و زد4 ارسطو عامری مقام اول را به نام خود ثبت کرد.در این کلاس سامان خنجری به کسب مقام سوم رضایت داد، اما این پایان کار او نبود و پس از پایان مسابقات، شاهد درخواست ایشان برای تایم گیری دوباره و به منظور ثبت رکورد ملی بودیم، نتیجه این تایم گیری دوباره، ثبت نخستین رکورد زیر 10 ثانیه ایران توسط آقای خنجری بود، او موفق شد تایم 10.225 ثانیه با ری اکشن 0.372 ثانیه را برای خود به ثبت برساند تا برای نخستین بار، شاهد زمان E.T 9.853 ثانیه در ایران و پایان انتظار چندین ساله علاقه مندان رشته درگ در ایران باشیم.

در کلاس چهار و شش سیلندر توربودیفرانسیل جلو، مصطفی مسلمی زاده به قهرمانی دست یافت و محمد مجیدی و شهریار زنگنه نیز مقام های بعدی را از آن خود کردند.

در کلاس هشت سیلندر کلاسیک که عملا به خودروهای آمریکایی اختصاص دارد، حسن جلیلی موفق به کسب قهرمانی و سوان غریب و ایمان اصغرزاده دوم و سوم شدند.

کلاس چهار و شش سیلندر توربو دیفرانسیل عقب نیز در نهایت با پیشتازی ارسطو عامری و مقام های دوم و سوم مرتضی شاد فرخ و علیرضا رضایی پایان یافت.

رقابت های کلاس ۴سیلندر اتمسفریک نیز با قهرمانی شروین یگانه و مقام های دومی و سومی امید حیدری و علی دهقان به پایان رسید.

در رقابت های کلاس 206 اختصاصی، این میثم رخشان بود که به مقام نخست رسید و نوید مزارعی و سینا شعبانی هم به ترتیب دوم و سوم شدند.

کلاس 4 و 6 سیلندر اتمسفریک در این راند نیز به محلی برای رقابت خودروهای پورشه و هیوندای جنسیس تبدیل شده بود، اما نهایتا این پورشه ها بودند که سکو های اول تا سوم را از آن خود کردند.

نهایتا نفرات برتر کلاس 8 سیلندر نیز با قهرمانی سامان خنجری، نایب قهرمانی و مقام سومی فرید توفیقی مشخص شدند.
New-Microsoft-Excel-Worksheet.jpg
در ادامه می‌توانید فهرست نفرات برتر تمامی کلاس ها به همراه خودرو و زمان ایشان را مشاهده فرمایید، همچنین گالری تصاویر کامل این مسابقه نیز قابل مشاهده است.

 

منبع car.ir


نظرات