1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. لغو شدن افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای شهریور تا دی

لغو شدن افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای شهریور تا دی

11 بهمن 1397
  • 5

شب گذشته خبری به نقل از رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس منتشر شد مبنی بر اینکه خودرو‌های پیش فروش شده از یک شهریور تا 30 دی 25 تا 40 درصد افزایش قیمت خواهند داشت که این خبر تکذیب گردید.

با تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش 30 درصدی قیمت خودروها از جمله خودروهای به اصطلاح تاخیری، برای موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی‌ماه امسال ملغی شد.

بر این اساس، خودروسازان داخلی که پیش‌تر مجوز افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولات خود را دریافت کرده بودند، دعوتنامه‌های ارسالی برای مشتریان (براساس قیمت‌های جدید) را ابطال و نسبت به ارسال دعوتنامه‌های جدید با قیمت قبل اقدام خواهند کرد. این موضوع مختص همه خودروهایی می‌شود که موعد تحویل آنها بین ابتدای شهریور تا انتهای دی امسال بوده است، بنابراین عملا خودروهای تاخیری را نیز شامل می‌شود.

منظور از تاخیری‌ها، خودروهایی هستند که موعد تحویل آنها پیش از ابلاغ سیاست‌های جدید قیمت‌گذاری (افزایش قیمت ۳۰ درصدی و تعیین قیمت خودروها در حاشیه بازار) بوده و خودروساز به هر دلیلی، آنها را در اختیار ثبت‌نام‌کنندگان قرار نداده است.

به‌عنوان مثال، اگر خودرویی قرار بوده مهر امسال تحویل مشتری شود و نشده، دیگر مشمول افزایش قیمت ۳۰ درصدی نمی‌شود و خودروساز باید آن را طبق قیمت مهر ماه تحویل دهد. بنابراین خودروهایی که موعد تحویل آنها بهمن به بعد است، مشمول این قاعده نشده و خودروسازان می‌توانند آنها را مطابق فرمول حاشیه بازار قیمت‌گذاری کرده و تحویل دهند.



نظرات

  • یاور یاور (13 بهمن 1397 ساعت 09:57)

    بآ سلام و خسته نباشید خدمت سایت محترم و مسئولین ، اگر این سی درصد افزایش لغو شده و شامل همه خودرو سازها میشه پس شرکت کرمان موتور نسبت به تحویلی خودروهای آذرماه (جک s5 ) چرا سی و دو میلیون تومان اضافه دریافت میکنه قانونا حق افزایش نداره مخصوصا خودروهایی که با قیمت قطعی ثبت نام شده خواهشمندم مسئولین دست اندرکار و دلسوز به این موضوع رسیدگی کنند . با تشکر

  • امین امین (12 بهمن 1397 ساعت 19:08)

    در مورد خودروهای شرکت سایپا ازجمله پراید و تیبا که موعد تحویلشان تا آخر دی ماه بوده پس از تاخیر فراوان اقدام به ارسال دعوتنامه تکمیل وجه برای مشتریان به قیمت سابق نموده ولیکن موعد تحویل رو 120روز از تاریخ تکمیل وجه در دعوتنامه قید نموده و این خلاف قرارداد پیش فروش وقانون مربوطه است که بیان میدارد زمان تحویل حداکثر30روز از تاریخ تکمیل وجه میباشد.این هم ظلمی است آشکار در حق مشتریان شرکت سایپا

    علی خیرخواه علی خیرخواه (13 بهمن 1397 ساعت 09:29)

    در صورتی که جنابعالی دعوتنامه ای با شرایط مذکور دریافت کرده اید، جهت انعکاس و پیگیری آن از جانب رسانه Car.ir مدارک مربوطه را از طریق ایمیل سایت ارسال نمایید.
    با تشکر، مدیریت سایت

  • محمد محمد (11 بهمن 1397 ساعت 17:25)

    خدا ازتان نگذره .مگر چه فرقی بین دی و بهمن وجود داره که تفاوت قیمت داشته باشند

  • حمید حمید (11 بهمن 1397 ساعت 09:34)

    پس آنهائی که تحویل در بهمن و اسفند است چه خاکی باید بر سرشان بکنند؟