پژو در تلاش است به اولین خودروساز کلاس سوپرمینی های سطح میانی تبدیل شود که محصول خود را با قوای محرکهی بنزینی، دیزلی و تمام الکتریکی عرضه میکند.
بله نسل جدید پژو 208 طیف پیشرانههای کاملاً متنوع و گستردهای خواهد داشت. قبلاً تصاویر جاسوسی متعددی از نسخههای عادی و GTi این خودرو منتشر شده اما این اولین باری است که بحث 208 الکتریکی به میان میآید.
تصاویر این خودرو که در تستهای سرد زمستانی ثبت شده نشان دهندهی پروتوتایپ مشابه با نسخههای درونسوز قبلی میباشد. البته عکاسان میگویند این خودرو در زمان حرکت هیچگونه صدایی نداشته است. البته دلایل روشنی برای تشخیص این خودرو به عنوان نسخه الکتریکی 208 جدید وجود ندارد چراکه تمامی بدنه از جمله درگاه شارژ با پوشش استتاری پنهان شدهاند.
دلیل دیگری که باعث میشود باور کنیم این خودرو از نوع الکتریکی است عدم وجود برش سپر عقب برای خروجی اگزوز است هرچند این دلیل خیلی محکمی نیست زیرا پروتوتایپ های قبلی هم فاقد اگزوزهای مشهود بودهاند.
از نظر طراحی ظاهری کاملاً مشخص است که نسل جدید 208 از برادر بزرگتر 308 و 508 الهام گرفته است. این الهام گرفتن را میتوان در طراحی چراغهای جلو و عقب مشاهده نمود.
داخل کابین هم یک اورهال اساسی انجام خواهد شد. این سوپرمینی فرانسوی دارای سیستم اطلاعات سرگرمی، ویژگیهای ارتباطی و کمکرانندهی جدید و… خواهد بود و گفته میشود این خودرو اولین خودروی کوچک با ویژگیهای نیمه خودران خواهد بود.
درست همانند DS 3 کراس بک و اوپل کورسای جدید، دومین نسل پژو 208 از پلتفرم CMP پژو-سیتروئن و البته نسخهی الکتریکی آن استفاده خواهد کرد.
مزیتهای استفاده از این معماری شامل مواردی همچون ابعاد و تناسبات بهتر و کابین جادارتر و استفاده از قوای محرکهی گوناگون میباشد. از آنجایی که 208 مدل 2020 برای جا دادن پیشرانه الکتریکی طراحی شده بنابراین مدل الکتریکی حداقل تغییرات در مقایسه با مدلهای درونسوز را خواهد داشت. مهمتر اینکه مجموعه باتری این خودرو فضای زیادی در کابین را اشغال نخواهد کرد.
فعلاً پژو اشارهای به مشخصات فنی 208 جدید نداشته اما گفته میشود نسخهی الکتریکی برد بیشتر از 300 کیلومتر خواهد داشت. انتظار میرود این نسخه اندکی بعد از معرفی مدلهای استاندارد وارد میدان شود.