1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. آیا مافیایی پشت پرده گرانی خودرو هست ؟

آیا مافیایی پشت پرده گرانی خودرو هست ؟

9 اسفند 1397
  • 2

انتقاد از عملکرد وزارت صمت در مجلس زیاد مطرح می شود.

عضو کمیته خودروی مجلس گفت: مافیایی پشت پرده گرانی خودرو در بازار است.

عبدالله رضیان با انتقاد از وضعیت بازار خودرو، گفت: خودروسازان یک میلیون خودرو را پیش‌فروش کرده‌اند و مکلف به تحویل این خودروها به قیمت قبل از گرانی‌ها شدند.

وی افزود: خودروسازان به دلیل اجرای این مصوبه‌ی وزارت صنعت در زمان تصدی آقای شریعتمداری، 12 هزار میلیارد تومان ضرر و زیان کردند.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌هایی که خودروسازان در کمیسیون صنایع ارائه می‌دهند، مقدار زیادی بدهی انباشت دارند بنابراین در بازار پرنوسان شب عید، دست و پا می‌زنند تا مشکلات خود را حل کنند.

رضیان با بیان اینکه مافیایی، پشت پرده گرانی‌های خودرو است، تصریح کرد: قول آقای رحمانی وزیر صنعت این بود که زمانی که خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار توسط کارخانه‌ها عرضه شود، قیمت خودرو کاهش یابد اما این اتفاق نیفتاده و استقبال مردم بیشتر شده است.

وی با انتقاد از نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار، گفت: نگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که نمی‌توان برای بازار خودرو قیمت تعیین کرد و قیمت خودرو در بازار، طبق نظام عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عموماً بازار خودرو در ایام عید تلاطم دارد، گفت: از مدیریت وزارت صنعت در بازار خودرو و لوازم خانگی رضایت نداریم زیرا زمانی می‌توان قیمت کالاها را بر اساس نظام عرضه و تقاضا تعیین کرد که شرایط تولید عادی باشد.

رضیان تاکیدکرد: در شرایطی که به صورت قطره‌چکانی تولیدات وارد بازار می‌شود، نباید قیمت‌گذاری را به نظام عرضه و تقاضا سپرد.

منبع مهر


نظرات

  • محمود محمود (10 اسفند 1397 ساعت 19:04)

    وزارت صنعت طی دو سال اخیر ، مهمترین عامل گرونی چند برابری خودرو و بیچارگی مردمه

  • علی علی (9 اسفند 1397 ساعت 11:28)

    سلام.یکی از مسخره ترین طرح ها همین موضوع پنج درصد هست. وقتی شما میتونی تو بازار بری خودرو را از نزدیک رویت کرده و پس از تایید تمام بخش‌های خودرو اقدام به خرید کنید کدام آدم عاقلی میره پول بی زبان را بده به فرغون سازها که تا یکماه بعد معلوم نباشه چی بهش تحویل می دهند. سود اون یکماه هم بماند که به کام خودروساز می‌ره و دردسرهای ثبت نام. ضمن اینکه خودروسازها با این فرمول همیشه سعی در بالا نگه داشتن قیمت بازار میکنند. واقعا که با کیا رفتیم سیزده بدر