1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. ترمزهای سرامیک کربنی پورشه زیر سوال رفتند

ترمزهای سرامیک کربنی پورشه زیر سوال رفتند

زیر سؤال رفتن ترمزهای سرامیک کربنی پورشه!
9 فروردین 1398
  • 0
  • 3351

اگر خودروی اسپورت و جدید خود را با ترمزهای سرامیک کربنی سفارش می‌دهید و آن را به خاطر پرفورمنس و طول عمر بیشتر دوست دارید پس بدانید شاید در حال انتخاب آپشن اشتباهی هستید. این را یکی از مسئولان پورشه در استرالیا می‌گوید.

porsche-carbon-ceramic-brakes.jpg
پاول واتسون اذعان کرده زمانی که پورشه برای اولین بار ترمزهای سرامیک کربنی را به بازار عرضه کرده آن‌ها را با کپشن آخرین قطعه‌ای از خودرو که نابود می‌شود بازاریابی کرده اما به سرعت مشخص شده که این گفته‌ها صحیح نبوده است.
البته ترمزهای سرامیک کربنی مزیت‌های عملکردی غیرقابل‌انکاری دارند. کاهش قابل‌توجه وزن قطعاً روی ثبت لپ تایم‌های بهتر در پیست تأثیر خواهد داشت. البته اگر دائماً به پیست سر بزنید نباید انتظار طول عمر خیلی زیادی را از این دیسک‌های ترمز داشته باشید.

 

porsche-red.jpg
واتسون می‌گوید:
بله اگر دائماً از ترمزها استفاده کرده و آن‌ها را تحت‌فشار قرار دهید با فرسودگی آن‌ها مواجه خواهید شد. گرمای تولیدی باعث تخریب فیبر کربن دیسک‌ها می‌شود بنابراین اگر آخر هفته‌ها به پیست می‌روید همیشه توصیه می‌کنیم که از دیسک‌های آهنی استفاده کنید.
باید اعتراف کنیم که از این سخنان شوکه شده‌ایم. این اظهارات باعث می‌شوند به این فکر کنیم که چرا اصلاً باید از دیسک‌های ترمز سرامیک کربنی استفاده کرد؟ هدف مشتری از سفارش این آپشن گران‌بها چیست؟
از واتسون دراین‌باره سؤال شده و او نیز گفته است:
این ترمزها مناسب کسانی است که تمیز کردن رینگ‌های خودرو را دوست ندارند. این ترمزها باعث کثیفی رینگ‌ها نمی‌شوند که این یک مزیت است.
واضح است که خود واتسون هم طرفدار سرسخت ترمزهای سرامیک کربنی نیست. با وجود این اطلاعات جدید ما کم‌وبیش می‌دانیم که دلیل این موضوع چیست.

Porsche-Cayenne_Turbo_Coupe-2020-1024-24.jpg
پورشه همواره به خاطر محصولات مسابقه‌ای و پیروزی در مسابقات شناخته شده است. اگرچه آپشن های گران‌قیمت و پرفورمنس این شرکت باعث بهبود عملکرد در پیست می‌شوند اما به نظر می‌رسد ترمزهای سرامیک کربنی جزو این موارد نیستند.

منبع پدال



نظرات