1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی پرفروش‌ترین خودروی لوکس بازار ایالات‌متحده + جدول

معرفی پرفروش‌ترین خودروی لوکس بازار ایالات‌متحده + جدول

20 فروردین 1398
  • 0

در سه‌ماههٔ نخست سال 2019 تسلا مدل 3 با فروش 24 هزار دستگاه، به پرفروش‌ترین خودروی لوکس در بازار ایالات‌متحده تبدیل شده است. این در حالی است که دومین خودروی لوکس پرفروش این بازار یعنی مرسدس بنز C کلاس تنها 15 هزار دستگاه فروش داشته که 60 درصد از فروش مدل سه کمتر است. بدین ترتیب، این سدان الکتریکی 16 درصد از بازار خودروهای لوکس کامپکت را به خود اختصاص داده است.

 2.jpg

از سوی دیگر، اگر فروش تمامی محصولات خودروسازان لوکس در کلاس کامپکت و میان سایز را باهم حساب کنیم، تسلا تنها با یک محصول یعنی مدل 3، در جایگاه سوم این لیست قرار می‌گیرد و مجدداً 16 درصد از فروش هردو سگمنت کامپکت و میان سایز را هم در اختیار دارد. این در حالی است که مرسدس بنز با مدل‌های C کلاس، CLA، CLS و E کلاس 20 درصد از بازار این دو سگمنت را به خود اختصاص داده و سهم ب‌ام‌و نیز با مدل‌های سری 2، سری 3، سری 4 و سری 5 چیزی در حدود 18 درصد است.

 3.jpg

هرچند شاید هنوز هم برخی چنین فروشی را برای تسلا یک پیروزی ندانند اما هرگز قابل‌انکار نیست که در اختیار گرفتن 16 درصد از بازار دو کلاس صرفاً با یک مدل قطعاً برای تسلا موفقیت بزرگی محسوب می‌شود به‌ویژه وقتی بدانیم که این خودرو ساخت شرکت نسبتاً نوپایی است که تنها از چند سال پیش ساخت خودرو را آغاز کرده است. البته قطعاً نمی‌توان گفت که مرسدس بنز، ب‌ام‌و و آئودی روبه‌زوال هستند اما باید پذیرفت که یک مدعی جدید و قدرتمند به بازار خودروهای لوکس وارد شده است. علاوه بر این، طی سه‌ماههٔ نخست سال جاری فروش این سه برند لوکس آلمانی در بازار ایالات‌متحده نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

4.jpg

منبع پدال


نظرات