1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروهای آتی بازار
  4. آیا ورود فیس‌لیفتهای جدید چینی‌ به بازار ایران تحقق می پذیرد؟

آیا ورود فیس‌لیفتهای جدید چینی‌ به بازار ایران تحقق می پذیرد؟

21 فروردین 1398
  • 6

علیرغم وضعیت خاص بازار خودرو ایران و پیچیدگی مسائلی که با آن درگیر است، اما شواهد اولیه از ادامه فعالیت خودروسازان چینی حکایت دارد. به رغم مشکلات بی‌شماری که از مبادلات مالی با چین و اروپا تا نوسانات ارزی داخلی نشان می‌دهد. این موضوعات اگر حل شوند که احتمالش ضعیف نیست، بازار می‌تواند انکی نفس کشیده و با مدل‌های جدید تا حدی احیا شود. در بین خودروهای مختلفی که در صف ورود به کشور قرار دارند، نام این پنج خودرو بیش از همه به گوش می‌رسد. این خودروها به ترتیب شامل :

هایما S5

این کراس‌اوور کوچک چینی در فیس‌لیفت تازه خود واقعا متحول شده و نشانی از آن محصول زمخت و خشن ندارد. چراغ‌های باریک و کشیده جلو در ترکیب با یک جلوپنجره توری بزرگ و کرومی و البته یک جفت مه‌شکن بزرگ باعث شده تا ظاهر S5 بهتر از دو مدل قبلی باشد. البته که نمای عقب و کابین هم بهبود یافته و وضعیت متعادلی به خود گرفته‌اند.

برلیانس H3

طرح این خودرو به کل متحول شده و حتی می‌توان H3 را نسل تازه H330 دانست که بزرگتر و مدرن‌تر و مجلل‌تر شده گرچه شاید هنوز مسئله ایمنی اتاق به طور کامل حل نشده باشد. فرمان برقی، شش ایربگ، دوربین دید عقب و استارت دکمه ای از جمله امکانات این محصول چینی هستند که در نسل فعلی آن وجود ندارند.

چری آریزو۵

با اندکی تغییرات در بیرون و تحول کامل در کابین، آریزو۵ احتمالا تلاش دارد فروش خوب خود را در بازار چین ادامه داده و در ایران هم حیاتش را استمرار بخشد. این خودرو چینی البته با قیمت نجومی که به خود گرفته، شانس زیادی برای فروش بالا در ایران ندارد چرا که قدرت خرید مصرف کنندگان به شدت در سال ۹۷ افت نموده است.

چانگان CS35

با اینکه نسل تازه این کراس اوور کوچک شهری به بهترین شکل ممکن توانمندی چانگان برای ساخت خودروهای بهتر را به اثبات می‌رساند اما در وضعیت تحریم نمی‌توان چندان به حضور این خودرو در ایران امیدوار بود. ممکن است فعلا فیس‌لیفت این محصول که تفاوت‌های زیادی با مدل فعلی موجود در بازار ایران ندارد، از سوی سایپا به بازارعرضه شود. این سری تغییرات زیادی به خود ندیده و عمده تفاوت‌ها را در طرح داخلی چراغ‌های جلو و عقب آن می توان دید.

هایما S7

حتی به صورت پلاک گذر موقت در محوطه ایران خودرو دیده شده و شانس زیادی برای رسیدن به خط تولید دارد. این خودرو که حالا بیش از همیشه استایلی ژاپنی و مدرن به خود گرفته، در نمای جلو کاملا متحول شده و کابین جدیدی هم دارد که امکانات بهتر و جدیدتری را به خریداران با همان قیمت قبلی ارائه می‌کند.

منبع هفت صبح


نظرات

  • حسن حسن (2 بهمن 1398 ساعت 09:15)

    فیس‌لیفت!
    آخه یه چیزی بگین که خودروسازهای ما بفهمن چی میگید
    یک سال گذشته هنوز هیچ خبری نیس
    اینا فقط وانت محصولات خارجی رو بلدن تولید کنن
    یا یه پسوند پلاس یا عدد آخر اسمش رو عوض کنن
    چه انتظارایی دارید ها

  • سامان سامان (16 شهریور 1398 ساعت 10:00)

    باسلام
    لطفا در این مورد پیگیری بفرمایید که ایرانخودرو به دنبال وارد کردن فیس لیفت جدید هست یا نه مثل پژو میخواد با فیس اولیه تا آخر بره؟

  • مهرشاد مهرشاد (31 تیر 1398 ساعت 12:12)

    به نظر من عالی میشه اگه هایما s5جدیدش بیاد همه میخرن

  • فرزاد فرزاد (22 فروردین 1398 ساعت 01:14)

    آرزوبر جوانان ایران عیب نیست.ما که توی خرید پراید مدل ۸۸مونیدم دیگه اینو کجا بزارین

  • رسول رسول (21 فروردین 1398 ساعت 15:05)

    سلام ، اگه خودروهای چینی بخوان جایگاه خوبی در ایران داشته باشند باید حتما رو خودروهای شاسی بلند شون بیشتر کار کنند و سیستم 4 محور چرخها رو بکار بگیرن چون ماشین های به این گردن کلفتی وقتی تو برف گیر می کنن فایده ای ندارن و دیگه انوقت چطوری از خاک و گل میشه اونا رو در آورد ، واقعا 4 محور بودن شاسی بلند مهم ترین بخش هست که اکثر این خودروها ندارن متاسفانه

  • محمد محمد (21 فروردین 1398 ساعت 09:40)

    هایما خیلی قشنگتر شده فقط ای کاش کیفیت هم بالاتر بره و رینگهای بزرگتری بندازن بهش نسبت به خود ماشین رینگهاش کوچیکه