از میان مدل های مختلف هایما S7 که در صفحه اصلی این خودرو درباره آن توضیح دادیم، هایما S7 اتوماتیک نسخه فیس لیفت 2011 این خودرو در بازار چین است که به عنوان اولین تیپ هایما S7 توسط ایران خودرو وارد ایران شد. مونتاژ هایما S7 اتوماتیک از سال 1394 در سایت خراسان ایران خودرو آغاز شد و در سال 1396 با معرفی نسخه جدید این خودرو یعنی هایما S7 توربو، تولید نسخه قبلی متوقف شد.
طراحی ظاهری هایما s7 اتوماتیک
هایما اس 7 اتوماتیک ظاهر کلی شبیه به هایما S7 توربو دارد. اما وجود برخی تفاوت ها باعث می شود تا بتوانیم از روی ظاهر این دو خودرو را از یکدیگر تشخیص دهیم. در نمای جلو، ماشین هایما S7 اتومات با جلو پنجره باریکی که به طور مستقیم به چراغ ها متصل بوده قابل تشخیص است. سپر جلو نیز تفاوت هایی در طرح کلی دارد. در نمای جانبی نیز آینه ها و رینگ ها متفاوت اند اما در نمای عقب تقریبا هیچ تفاوتی وجود ندارد و تنها برچسب 1.8T موجود در نسخه توربو می تواند این دو تیپ را از یکدیگر متمایز کند.
کابین و فضای داخلی هایما اس 7 اتوماتیک
در کابین نیز تقریبا همه چیز شبیه به تیپ های دیگر هایما S7 است و تفاوت خاصی با تیپ توربو دیده نمی شود. در این تیپ نیز مشکلات سابق مانند کیفیت متوسط متریال و سر و صدای اتاق وجود دارند.
مشخصات فنی هایما s7 اتوماتیک
S7 اتوماتیک از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند حداکثر 148 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 180 نیوتون متر گشتاور در 4500 دور در دقیقه تولید کند. این توان تولیدی از طریق یک گیربکس 5 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می شود و شتاب صفر تا صد ضعیف 16 ثانیه ای را برای ماشین هایما S7 اتومات فراهم می کند.
هایما اس 7 اتوماتیک در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک بهره می برد. ترمز های آن نیز در جلو دیسکی خنک شونده و در عقب دیسکی هستند و امکاناتی نظیر سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) و ترمز کمکی (BAS) نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.
مصرف سوخت اعلامی این خودرو 8.8 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر پیمایش سیکل ترکیبی است که برای خودرویی با وزن 1545 کیلوگرم عددی قابل قبول به شمار می رود، هرچند رسیدن به این مصرف با سوخت موجود در کشور و در شرایط جغرافیای و دمایی خاص کشورمان کمی بعید بنظر می رسد.
امکانات ایمنی و رفاهی اس 7 اتوماتیک
هایما S7 اتومات به 4 ایربگ راننده، سرنشین جلو و جانبی های جلو مجهز است و خبری از ایربگ های پرده ای در این خودرو نیست. از سوی دیگر هیچ تست تصادف معتبری از این خودرو در دسترس نیست و این موارد باعث می شوند تا ایمنی این خودرو در تصادفات نامشخص باشد. البته وجود سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS و سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA به افزایش ایمنی در هنگام رانندگی کمک شایانی می کنند.
این خودرو در زمینه امکانات رفاهی تقریبا عملکرد خوبی داشته و لیست قابل قبولی از امکانات را به سرنشینان ارائه می دهد. شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی گرمکن دار با تنظیم و تاشوندگی برقی، سانروف دو حالته، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم ورود و خروج بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، گرمکن صندلی های جلو، صندلی راننده با تنظیم 8 حالته برقی، کامپیوتر سفری و سنسور TPMS از جمله امکانات قابل ذکر این خودرو هستند.
هایما S7 اتوماتیک در بازار
در بازار امروز، S7 اتوماتیک رقبایی مانند جک S5 اتوماتیک و چری تیگو 5 را مقابل خود می بیند. جک S5 اتوماتیک با موتور توربو شارژر و شتاب بالای خود دست بالاتر را داشته و نسخه های دست دوم آن نیز به راحتی در بازار خرید و فروش می شوند. هایما S7 از سوی دیگر مشکلات خرابی گیربکس جک را نداشته و مصرف سوخت پایین تر آن نیز ممکن است برای برخی خریداران مهم باشد. اما به صورت کلی، اگر قصد خرید هایما S7 را دارید بهتر است با صرف مقداری هزینه بیشتر به سمت نسخه توربوی آن با موتور قدرتمند تر و آپشن های بیشتر بروید.
محشره فقط مشکلش تنبلی هست
من هایما اس۷ ۲۰۰۰ مدل ۹۶،دارم قبلش سانتافه۲۰۱۵ داشتم هایما هم تنبلی اونو نداره هم بسیار نرم وراحته ومصرفش هم نصف اونه ، تو این اوضاع قطعاتش هم پیدا میشه من که خیلی راضیم
ماشین خیلی نرم و پرشتابی هستش