1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان داخلی
  4. فروش «هايما» در بورس كالا؛ ایران خودرو هم به بورس می رود

فروش «هايما» در بورس كالا؛ ایران خودرو هم به بورس می رود

18 مرداد 1401
  • 0

شرکت خودروسازی ایران خودرو به عنوان اولین اقدام در راستای ورود به بورس کالا، بخشی از تولیدات دو مدل هایما S5 و هایما S7را از طریق عرضه در بورس به فروش می رساند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده توسط این شرکت، دو مدل خودرو هایما در بورس کالا به فروش خواهند رسید. ایران خودرو اعلام می کند که این اقدام به منظور شفافیت در فروش محصولات، ایجاد امکان خرید آسان برای مشتریان واقعی و حذف سودجویان از فرآیند فروش و در نهایت حذف قرعه کشی صورت خواهد گرفت.
می توان گفت که در حال حاضر عرضه در بورس کالا مناسب‌ترین روش برای فروش خودرو است و با این روش مشتری واقعی علاوه بر دسترسی سریع و آسان به خرید خودرو، از خرید با قیمت‌های کاذب در بازار بی‌نیاز خواهد شد.

پیش از این رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفته بود که در حال حاضر مابه التفاوت فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین شده برای این کالا به جیب تولیدکننده می‌رود؛ بنابراین خودروسازان می‌توانند به منظور کسب سود بیشتر، عرضه را مدیریت کرده و منجر به افزایش قیمت خودرو شوند که این موضوع نیز با راهکار عرضه خودرو در بورس رفع خواهد شد.

خودروسازی ایران خودرو نیز به عنوان اولین اقدام در راستای ورود به بورس کالا، بخشی از تولیدات دو مدل هایما S5 و S7  را از طریق عرضه در بورس به فروش می رساند.

منبع ایکوپرس


نظرات